Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik lees bij je foto’s dat de 1015 motor en bak niet orgineel zijn.
Ik weet niet beter dan een Ami super daarmee geleverd is , hoe zit dat ?
Doet de motor het trouwens nog ?
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
De Ami Super is inderdaad geleverd met een 1015 cc motor. Alleen niet van het type G10/612 zoals nu in mijn super service zit. Dit is het blok dat in de GS Convertisseur geleverd is.
De Ami Super werd standaard geleverd met een G10/613. Zonder de hydraulische pomp. Kijk hier maar naar een foto van het blok van mijn andere super:
De motor draait prima rond, maar de startmotor is kapot. Volgende week monteer ik een andere zet ik er een accu in en ga ik de motor laten lopen!
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ahh , zo zit dat. Ik wist zeker dat er een 1015 in hoorde.
Klopt dus.
Nu opzoek dus naar een orginele motor. Zal niet meevallen denk ik.
Als je deze motor verkopen wil…..
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Geen idee wat ik met deze motor ga doen. De motor en bak zijn de dingen waarover ik me het minst zorgen maak
Volgende week ga ik de motor even laten lopen. maar daarna wordt de auto compleet gestript zodat de carrosserie en bodem aangepakt kunnen worden. Dat zal wel pas volgend jaar zijn en tot die tijd gaat er lijnolie in om het roesten zoveel mogelijk te stoppen.
Als ik de motor toch ga vervangen, laat ik het je weten. Ik weet namelijk nog een fabrieksnieuw (!!!!) Ami Super blok. Maar of de eigenaar daar afstand van wil doen….
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Het valt me nu pas op dat de achterschermen van metaal zijn. Ik meen dat de Ami6 service ABS-schermen achter had.
Misschien vergis ik me wel.
Het is wel een fikse klus om deze auto te restaureren zeg!
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ja , de techiek is inderdaad het minst zorgwekkend.
Buiten dat nieuwe motorblok zal het wel niet meevallen om een orginele te vinden.
De G10/612 ligt in elke vroege GS , niet alleen in een convertiseur.
Ik hou me aanbevolen voor de motor , ik hoor het wel.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Jep. Een C-Matic. Mooi stukje techniek hoor
Ik heb begrepen volgens de site van Jeroen Cats dat in de gewone GS-en de G10 611 ligt.
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Mach2 schreef:Jep. Een C-Matic. Mooi stukje techniek hoor
Ik heb begrepen volgens de site van Jeroen Cats dat in de gewone GS-en de G10 611 ligt.
Prachtig stukje techniek inderdaad
Ik hoor deze Service overigens 60 kilometer verderop nog knisperen Lekker project heb je weer op de kop getikt, veel succes ermee en leuk dat er nog mensen zijn die nog een toekomst zien in dit soort bijzondere types…
toniclight schreef:niet alleen in een convertiseur.
Wat is dat? Een C-matic?
Jeroen
G Cmatic.
GS Convertiseur.
half automaat (ID?DS…CX had hem ook tegen meerprijs..
is een gewone bak met koppelomvormer en een lockup in die omvormer, die als koppeling dienst doet..
dwz een normale bak, dus gewoon schakelen,, alleen…...... je hebt geen koppelingspedaal..
dat doet doe lock up voor je..
de GS van mkatgert is zoals in de GS/norm was, uitgevoerd in 3 versnellingen.
het koppelen gebeurt automatisch, en verder zorgt de koppelomvormer ervoor dat het rijd zoals een automaat.
je kunt zelfs probleemloos optrekken in de 3e (dus hoogste) versnelling.
alleen duurd het dan wat lang, om de acceleratie te bevorderen is optrekken in de 2e of zelfs 1e versnelling aan te raden, al zekers met aanhanger of volle belading.
1e gang is van 0 tot 60 kmh.
2e gang is van 60 tot 110/120 kmh.
3e gang is van 120 tot 150 give or take a little,,ja is een toeren machien dus herrie zat,, al is laag toeren cruizen summum met dat ding..
mocht je nu echt willen weten hoe en wat de ins en outs zijn aangaande deze bak, mag ik je dan deze draad aanbieden?
daarin staat de volledige revisie besproken (incluus pics) van mkatgerts GS Cmatic..
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Mach2 schreef:
Ik heb begrepen volgens de site van Jeroen Cats dat in de gewone GS-en de G10 611 ligt.
Stom van mij , je hebt gelijk Maar wat zullen de verschillen zijn ?
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
kreazyV8wuppo schreef:
1e gang is van 0 tot 60 kmh.
2e gang is van 60 tot 110/120 kmh.
3e gang is van 120 tot 150 give or take a little,,ja is een toeren machien dus herrie zat,, al is laag toeren cruizen summum met dat ding..
dat vind ik wat enthousiast, 60 in z’n 2 zit ik al tegen de 5000 toeren aan. bij 70 in z’n 2 zit ik echt wel in het rood.
mkatgert schreef:kreazyV8wuppo schreef:
1e gang is van 0 tot 60 kmh.
2e gang is van 60 tot 110/120 kmh.
3e gang is van 120 tot 150 give or take a little,,ja is een toeren machien dus herrie zat,, al is laag toeren cruizen summum met dat ding..dat vind ik wat enthousiast, 60 in z’n 2 zit ik al tegen de 5000 toeren aan. bij 70 in z’n 2 zit ik echt wel in het rood.
hmm,, ok heb ik het mis,,andersom zijn het wel toerenbakken dat weer wel ja..
dus meer van 30 in zn 1 70 in zn 2 en 140 in zn 3,,, ok ook weer rechtgezet..
ben dan ook zelf een echte automaat gewend,, ik doe het niet met halve bakken hahaha
mvgr wupke
zoo, daar zit wat werk aan zeg!!!
ben benieuwd naar het projekt, sukses en plezier!!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
citro-power schreef:Mach2 schreef:
Ik heb begrepen volgens de site van Jeroen Cats dat in de gewone GS-en de G10 611 ligt.
Stom van mij , je hebt gelijk Maar wat zullen de verschillen zijn ?
Goeie vraag. Ik moet zeggen dat ik wat betreft die motornummers altijd blind vaar op de site van Jeroen (moge hij rusten in vrede). Maar wat zou het verschil zijn.. geen idee. Misschien eens checken of iemand in het GS/GSA onderdeel dit weet. Het is niet echt een a-type vraagje meer
Het viel me wel op dat bij dit blok het spruitstuk heel anders in elkaar zit: niet uit een stuk maar de inlaatbuizen zitten met een soort slangenklemmen en rubber in de carburateurvoet. Bij mijn super is dat spruitstuk uit 1 stuk.
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)