2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
c4 grand picasso op gas
Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 08 september 2007 12:35 PM
  [ # 16 ]

Het valt mij op dat alle negatieve uitlatingen over de EB6V-bak worden gedaan door mensen die er niet in rijden. Ook hierbij is het gezegde:“onbekend maakt onbemind” weer bewezen.

Als je op persé op gas wil rijden én hydro geveerd is het wellicht een optie één van de (of wellicht beide)achterste stoelen op te offeren? Je hebt dan de vering, het gas en nog een enorme bagageruimte.

Surprisedfftopic Volgens mij is gas bedoeld om op te koken! Very Happy

Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  
 
MartyMouse
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 21-08-2007

- C4 (2004-heden) coupe 1.6 vtr+
Gepost: 08 september 2007 01:29 PM
  [ # 17 ]
Gerrit T schreef:

Het valt mij op dat alle negatieve uitlatingen over de EB6V-bak worden gedaan door mensen die er niet in rijden. Ook hierbij is het gezegde:“onbekend maakt onbemind” weer bewezen.

Als je op persé op gas wil rijden én hydro geveerd is het wellicht een optie één van de (of wellicht beide)achterste stoelen op te offeren? Je hebt dan de vering, het gas en nog een enorme bagageruimte.

Mijn persoonlijke “negatieve” uitingen over de semi-automaat zijn het resultaat van ervaring met die bak.. Dus voor mij geldt niet “onbekend maakt onbemind’...
Alvorens het kiezen voor de huidige coupé met handbak heb ik diverse malen een paar dagen met de semi-automaat gereden, zowel in de picasso als in de berline (in berline icm de 1.6 HDI motor welke ik overigens wel heerlijk vond rijden). Maar ik vond (persoonlijk) de semi-aut totaal niet aan de verwachtingen voldoen.. Hij schakelt naar mijn mening gewoon niet lekker door de versnellingen.. En daarbij schokt hij ook behoorlijk bij het overschakelen in de versnellingen en dat is juist niet wat ik wil bij een automaat.. Als vergelijkingsmateriaal heb ik de C5 4-traps aut. van m’n pa. Daarom heb ik bewust gekozen voor een handbak, omdat ik dan liever zelf schakel, dat voelt voor mij beter dan de semi-aut. Maar dat wil niet zeggen dat als iemand geen problemen heeft met de manier van schakelen hij of zij hier geen hele fijne versnellingsbak aan heeft.. Alleen voor mij geldt dit zeker niet!

Surprisedfftopic Volgens mij is gas bedoeld om op te koken! Very Happy

Leuk dat je op deze manier toch een paar reacties los probeert los te krijgen.. En natuurlijk ook niets mis mee.., daarom van mij hier de eerste
Laughing
Maargoed, blijf jij dan gewoon lekker diesel rijden.. Dan betaal je wel teveel.. Ik begin wel weer te lachen als ik weer minder dan 30,- mag afrekenen voor een volle tank waar ik weer ± 500km mee verder kan.. Wink

Maar ieder z’n brandstof natuurlijk.. Maar ook zeker voor gas geldt.. Onbekend maakt onbemind Wink

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 08 september 2007 03:00 PM
  [ # 18 ]
Gerrit T schreef:

Surprisedfftopic Volgens mij is gas bedoeld om op te koken! Very Happy

Gerrit

Ik kon het niet beter zeggen, Gerrit!  Wink

@MartyMouse: Je vindt dus een alternatieve manier van schakelen die door Citroen zelf ontwikkeld is niks. Je vergelijkt het maar weer eens met de volautomaat van je pa. (je lijkt wel een Autoweek-journalist…)
Maar een achteraf erop geknutselde alternatieve brandstof vind je wel helemaal te gek Exclamation  Confused:

Ik snap het nog steeds niet. Wanneer LPG nou zo’n fantantisch principe zou zijn; zeg maar een echt alternatief; Waarom wordt het dan nog steeds niet af fabriek geleverd, maar moet je dealer, of een ander inbouwcenter dit er nog achteraf inknutselen?

Let wel, ieder voor zich. Als jij vind dat jouw auto lekkerder rijdt met zo’n blauwe CampingGaz-bom in je auto, dan moet je dat zeker doen.  Wink
(geintje)

Ik heb in het verleden meerdere auto’s met verschillend LPG-systemen gereden en ik vind het persoonlijk dus helemaal niks. Op de een of andere manier vind ik die motor toch niet echt lekker lopen op dat gas.
Misschien mijn subjectieve mening, maar gelukkig mag dat in dit land.  Cool

Profiel  
 
MartyMouse
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 21-08-2007

- C4 (2004-heden) coupe 1.6 vtr+
Gepost: 08 september 2007 07:32 PM
  [ # 19 ]
tilanus schreef:
Gerrit T schreef:

Surprisedfftopic Volgens mij is gas bedoeld om op te koken! Very Happy

Gerrit

Ik kon het niet beter zeggen, Gerrit!  Wink

@MartyMouse: Je vindt dus een alternatieve manier van schakelen die door Citroen zelf ontwikkeld is niks. Je vergelijkt het maar weer eens met de volautomaat van je pa. (je lijkt wel een Autoweek-journalist…)
Maar een achteraf erop geknutselde alternatieve brandstof vind je wel helemaal te gek Exclamation  Confused:

Ik snap het nog steeds niet. Wanneer LPG nou zo’n fantantisch principe zou zijn; zeg maar een echt alternatief; Waarom wordt het dan nog steeds niet af fabriek geleverd, maar moet je dealer, of een ander inbouwcenter dit er nog achteraf inknutselen?

Let wel, ieder voor zich. Als jij vind dat jouw auto lekkerder rijdt met zo’n blauwe CampingGaz-bom in je auto, dan moet je dat zeker doen.  Wink
(geintje)

Ik heb in het verleden meerdere auto’s met verschillend LPG-systemen gereden en ik vind het persoonlijk dus helemaal niks. Op de een of andere manier vind ik die motor toch niet echt lekker lopen op dat gas.
Misschien mijn subjectieve mening, maar gelukkig mag dat in dit land.  Cool

Nou da’s toch harstikke fijn, dan blijf jij lekker dieselen en blijf ik gas rijden..

Maar wat heeft mijn keuze voor gas te maken met mijn afkeer van een semi-automaat??
Dus omdat de semi-automaat door citroen zelf is ontwikkeld zou ik hem dan in eens heel fijn moeten vinden ofzo?? En omdat LPG achteraf wordt ingebouwd is het dus slecht?? Beetje loze vergelijking..

Dat de automobielindustrie nog steeds niet af-fabriek lpg inbouwt is mij ook een raadsel.. Zou ik je geen antwoord op kunnen geven.. Zou niet verkeerd zijn denk ik.. Meer keuze voor de automobilist zonder dat je er achteraf iets moet laten “in knutselen” .

Maar om nog even op de Autoweek terug te komen die jij aanhaalt.. toevallig pas nog gelezen? Met die sportieve Astra op LPG?? Een hele goede kans dat ze toch straks af-fabriek worden geleverd op LPG.

Maar zoals jij dus lpg helemaal niets vind (wel G3 gereden dan of nog het ouderwetse systeem? Zit namelijk behoorlijk wat verschil in) vind ik de semi-automaat echt bagger! Daarom voor mij of een echte automaat of een handbak..

Net zoals jij op gas kookt en ik op gas rijd.. hungry

Toch vreemd dat LPG dan zo slecht rijden is en niet een echt alternatief als brandstof, dat zeg je letterlijk.. Hoe zou het dan toch komen dat steeds meer auto’s worden voorzien van een LPG installatie??

Omdat het goedkoper rijdt, omdat het net als een benzine auto rijdt en omdat het veel vriendelijker voor het millieu is, zeker als je het vergelijkt met een diesel..

Maarja, sommige mensen zweren nu eenmaal bij diesel, en dat is hun goed recht.. Wel weer grappig dat juist die mensen wel hun oordeel klaar hebben over gas..  Zal ik dan maar aanhouden dat diesel bedoelt is voor landbouwvoertuigen, dus als je diesel rijdt, ben je een boer?! Mr. Green

Maargoed zonder gekheid, laten we het niet op het spits gaan drijven..

Maargoed dat we inderdaad allemaal een eigen mening mogen hebben, anders hadden we allemaal van die VW Golfjes gereden Wink 

Overigens is dit natuurlijk een discussie zonder einde denk ik.. Ik gas jij diesel een ander benzine en weer een ander fietst het liefst…
Net zoals wij allemaal graag Citroen rijden en er ook mensen zijn die Fiat’s mooie auto’s vinden..

Hetzelfde geldt natuurlijk voor de manier van schakelen, ik vind het geschok bij het opschakelen irritant, jij wellicht helemaal niet..

Zoveel mensen zoveel meningen   very good

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 08 september 2007 08:32 PM
  [ # 20 ]
MartyMouse schreef:

Maarja, sommige mensen zweren nu eenmaal bij diesel, en dat is hun goed recht.. Wel weer grappig dat juist die mensen wel hun oordeel klaar hebben over gas..  Zal ik dan maar aanhouden dat diesel bedoelt is voor landbouwvoertuigen, dus als je diesel rijdt, ben je een boer?! Mr. Green

Hehe, toch nog ouderwets de hakken in het zand.

Ik heb 1 topic gelezen van iemand met de EBV6 en een stinkende koppeling en een caravan en daar zijn mijn twijfels ontstaan mbt caravan en deze bak.

Wat betreft caravan en automaat. De automaat krijgt tijdens het schakelen met een caravan ook veel meer op zijn kloten. Sommige moeten daarom een extra oliekoeler op de transmissie hebben. Dat een automaat lekker rijdt met een caravan geloof ik graag (voor zover je lekker kan rijden met een caravan want dat is weer een andere discussie) maar dat de automaat het technisch goed aan kan is niet geheel vanzelfsprekend.

Wat betreft brandstof. Ik vind dieselmotoren fijn rijden. Dat is natuurlijk geheel subjectief. Dat het meer kost dan een vergelijkbare auto met gas zal mij boeien. Ik kies bewust voor diesel en heb die paar rotcenten er best voor over. Verder heb je voordelen als een enorme bruikbare actieradius (en niet de theoretische actieradius van benzine en gas samen waar je weinig aan hebt want als je gas rijdt wil je ook op gas rijden en niet op benzine) en geen verlies aan kofferbakruimte (waarbij ik niet mijn reservewiel hoef in te leveren voor een schamele onderbouwtank).

Verder is de storingsgevoeligheid van gas soms een heikel punt. Met mijn vorige BX op gas met een systeem uit het jaar nul en een carburateur had je helemaal geen storingen. Alleen zuinig was het niet (1 op 8/9 met een 1400). Met 1.8 motoren in de C5 lijkt LPG wel een hel als je het forum erop naleeest. Sja.. het kan verkeren.. Maar dat maakt LPG niet ongeschikt voor TS.

Ik zou gewoon TS dus gewoon zeggen. DOEN!!

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 08 september 2007 09:35 PM
  [ # 21 ]
MartyMouse schreef:

Hoe zou het dan toch komen dat steeds meer auto’s worden voorzien van een LPG installatie??

Niet helemaal waar. Een aantal jaren geleden lagen de aantallen hoger dan nu.
Maar zoals ik al zei; Iedereen heeft gelukkig recht op zijn eigen mening en het recht om anderen een beetje op te stoken… Wink

(ik heb trouwens inderdaad een aantal weken in een Mondeo Wagon gereden met G3, maar dat vond ik ook niks)

Ik ben waarschijnlijk inderdaad een echte dieselaar omdat ik dat het fijnste vind rijden.

Er zijn inderdaad veel mensen die zweren bij LPG. Waarschijnlijk rijdt TS ook liever ‘benzine-stijl’ en is een G3-installatie voor hem een goede uitkomst. Probleem voor hem blijft dan wel waar hij die tank kwijt moet.
Wanneer je alleen vanwege die tank ‘terug’ moet naar een Ambiance en deze dan weer moet gaan ‘opleuken’ tot een Exclusive-level dan ben je wel een stuk meer kwijt.
Wat eerder geopperd werd is misschien wel een oplossing; een stoel op de 3e rij inleveren voor een tank. Dit is de optie die ik als eerst zou gaan onderzoeken.

Succes met je keuze!!  Wink

Profiel  
 
MartyMouse
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 21-08-2007

- C4 (2004-heden) coupe 1.6 vtr+
Gepost: 08 september 2007 10:08 PM
  [ # 22 ]
tilanus schreef:

Niet helemaal waar. Een aantal jaren geleden lagen de aantallen hoger dan nu.

Ik baseer dat toch wel op diverse artikelen die ik over gas heb gelezen, ook omdat ik goed beslagen ten ijs wilde komen toen ik ging kijken voor mijn huidige C4 met LPG..

Hier vind je er nog iets over:
 

Maar zoals ik al zei; Iedereen heeft gelukkig recht op zijn eigen mening en het recht om anderen een beetje op te stoken… Wink

En laat ik nu iemand zijn die graag (te snel) hapt.. Wink

(ik heb trouwens inderdaad een aantal weken in een Mondeo Wagon gereden met G3, maar dat vond ik ook niks)

Ik ben waarschijnlijk inderdaad een echte dieselaar omdat ik dat het fijnste vind rijden.

Ik kan me ook wel voorstellen dat wanneer je diesel gewend bent, een benzine/gasauto lang niet zo lekker rijdt qua koppel en de soepelheid bij lage toeren.. Ik rijd nog welleens een HDItje van de zaak (Berlingo) en die rijdt echt super!

Er zijn inderdaad veel mensen die zweren bij LPG. Waarschijnlijk rijdt TS ook liever ‘benzine-stijl’ en is een G3-installatie voor hem een goede uitkomst. Probleem voor hem blijft dan wel waar hij die tank kwijt moet.
Wanneer je alleen vanwege die tank ‘terug’ moet naar een Ambiance en deze dan weer moet gaan ‘opleuken’ tot een Exclusive-level dan ben je wel een stuk meer kwijt.
Wat eerder geopperd werd is misschien wel een oplossing; een stoel op de 3e rij inleveren voor een tank. Dit is de optie die ik als eerst zou gaan onderzoeken.

Succes met je keuze!!  Wink

Dat is inderdaad wel een goede oplossing.. Wel vervelend dat op zo’n manier de keuze van de auto toch bepaald wordt door het feit of TS wel of geen LPG wil gaan rijden..  Dan is het absoluut geen gek idee om weer een ouderwetse binnentank te nemen..


Dan zou je toch bijna diesel gaan rijden…  Mr. Green

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 08 september 2007 10:50 PM
  [ # 23 ]

lekker dieselen man….en dan na het tanken even een scheutje over je schoenen….heb je nog kilometers plezier van!!!!  Laughing  Laughing  Laughing


(ps. over die link: lees nou’es die eerste regel: “Dit schrijft De Telegraaf….”)

Need I say more…..  Wink

Gewoon stoeltje 7 eruit en een tank erin!!

Profiel  
 
MartyMouse
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 21-08-2007

- C4 (2004-heden) coupe 1.6 vtr+
Gepost: 09 september 2007 04:56 PM
  [ # 24 ]
tilanus schreef:

lekker dieselen man….en dan na het tanken even een scheutje over je schoenen….heb je nog kilometers plezier van!!!!  Laughing  Laughing  Laughing


(ps. over die link: lees nou’es die eerste regel: “Dit schrijft De Telegraaf….”)

Need I say more…..  Wink

Gewoon stoeltje 7 eruit en een tank erin!!

Haha.. Tja, inderdaad Telegraaf !?
Had m’n bronnen beter moeten checken..  haha

De privé onder de kranten..

En dat van die diesel over je schoenen.. Da’s met lpg best lastig ja..
Een ballonnetje lpg in je auto puur voor de geur is vast ook niet zo verstandig Shocked

Profiel  
 
Nijlpaard
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 15-07-2007

Gepost: 09 september 2007 05:07 PM
  [ # 25 ]

Ook maar eens een duit in het zakje doen

Heb 1 keer een 206 op gas gehad (G3) en toen besloten dat wanneer ik ooit weer een leaseauto kreeg deze alleen maar op diesel mocht rijden.

Wat een drama. Ik reed meer op benzine dan op gas, kon weten wanneer het -2 was omdat dan de gasinstallatie gewoon dienst weigerde, had regelmatig dat op de snelweg bij 120 ineens de motor uitviel en meer van dergelijke zaken.

10 of 15 keer terug naar de gasinbouwer die vervolgens doodleuk melde dat er geen storingen gevonden konden worden.

Aantal onderdelen vervangen.

Niets hielp

Heb die bak 4,5 jaar gehad, maar ben voorgoed genezen van rijden op gas.

Voor mij nooit weer.

Besteld 21 juli 2007:
Citroen C4 Image Berline EB6V
met bluetooth carkit.
Geleverd 9 februari

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 09 september 2007 07:30 PM
  [ # 26 ]

Zullen we dan nu de LPG<>diesel-discussie weer even hier voortzetten?

Ik weet dat het erg verleidelijk is om te praten over de voor en nadelen van LPG t.o.v. diesel, maar daar gaat het hier niet om.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 09 september 2007 08:29 PM
  [ # 27 ]

heb van het weekend er met iemand over gesproken die een verkoper is bij citroen
het kan gewoon goed gas en luchtvering maar dan wel inbouw dus de mogelijkheid is er gewoon

wie weet is dat een oplossing voor de ts Wink

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 09 september 2007 09:16 PM
  [ # 28 ]
citroenc2 schreef:

heb van het weekend er met iemand over gesproken die een verkoper is bij citroen
het kan gewoon goed gas en luchtvering maar dan wel inbouw dus de mogelijkheid is er gewoon

wie weet is dat een oplossing voor de ts Wink

Hoe bedoel je ‘inbouw’?  Waar plaatsen ze dan de tank. Dat is nou juist de moeilijkheid. Gaan ze dan een stoel op de 3e rij opofferen?  Rolling Eyes

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 09 september 2007 09:32 PM
  [ # 29 ]
tilanus schreef:
citroenc2 schreef:

heb van het weekend er met iemand over gesproken die een verkoper is bij citroen
het kan gewoon goed gas en luchtvering maar dan wel inbouw dus de mogelijkheid is er gewoon

wie weet is dat een oplossing voor de ts Wink

Hoe bedoel je ‘inbouw’?  Waar plaatsen ze dan de tank. Dat is nou juist de moeilijkheid. Gaan ze dan een stoel op de 3e rij opofferen?  Rolling Eyes

idd gaan de stoelen er dan uit zelf heb ik ook zoiets van waarom dan geen 5 persoons Wink

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 09 september 2007 09:34 PM
  [ # 30 ]

Als je zó doorredeneert kan je aan ‘t end gaan fietsen….
Rolling Eyes

Gr Martijn

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook