Van mijn garage heb ik nu om uit te proberen een 2006 c5 break 2.0 hdif 16 automaat. Na meer dan 30 jaar schakelen lijkt het of ik al gewend ben aan de automaat. MAARRE als ik “gewoon” optrek zie ik de boordcomputer heel makkelijk waarden bereiken van 20-26 liter /100km. Om maar niet te spreken van een stoplichtsprint waarbij de verbruiksmeter zo maar 30/100km aangeeft. Dit zijn waarden die ik met mijn Huidge 2.0 HDI 110 pk met caravan zelfs niet haal !!
Heeft een van jullie ervaring met het gemiddelde brandstofverbruik van een HDI automaat ??
De waarde met optrekken is natuurlijk niet echt iets om te gaan vergelijken.
De 2.0 16v HDI heeft meer vermogen dan de “oude” 2.0 HDI en zal dus zeker met optrekken wel iets meer verbruiken. Maar ik denk dat het in verhouding wel vrij dicht bij elkaar zal liggen.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Klopt als een bus!
Als je op ‘t eind van de tank kijkt,dan ligt ‘t gemiddelde verbruik(handgeschakelde versie)rond de 6 liter a 6,5 liter,wat perfect overeen komt met de vroegere 110 pk HDI.
En je hebt dan maar liefst 28 pk meer.
De 1.6 HDIf 16V heeft evenveel Pk’s als de vroegere 2.0 HDI en is een stuk zuiniger.
rij maar eens een eind in zijn 1, dan krijg je ook dat soort verbruikswaarden. op gang komen kost nu eenmaal veel vloeistof, en die meter geeft dat blijkbaar netjes aan
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
laatst in zwitserland vanaf de gothardt tunnel naar beneden met een halve tank een bereik van 1600km. laat mij dus maar lekker op benzine rijden. rijdt dus 1 op 50. kom maar op met je diesel.
maar nu even serieus. optrekken kost heel veel energie. kijk naar het gemiddelde verbruik over een tank en dan heb je reele waarden.
zelfs op benzine haal ik nog 1 op 12 en dan rijd ik op de snelweg gewoon 120.
en je vorige auto verbruikte minder bij het optrekken. Wat voor auto was dat dan. hoeveel lichter was ie?
toen: bx16tri , xantia 1.8i allure
nu: C5 2.0i break exclusive