Ik ben net terug van 3 weken Zweden (ongeveer 4500 km gereden) en de C4GP is in een woord geweldig geweest tijdens deze trip.
Alle bovengenoemde superlatieven kan ik alleen maar beamen. Nergens problemen mee gehad en ik heb tijdens het rijden niet gemerkt dat er een dakkoffer op zat. Nu kan (mag) je in Zweden niet echt hard rijden (er zijn bijna geen snelwegen) dus is het verbruik met de dakoffer erop ook best meegevallen.
Ook op de niet geasfalteerde wegen (grindwegen met kuilen) was het comfort nog prima. De vering vangt de hobbels en bobbels op deze wegen goed op.
Kortom: ik wacht al weer met smart op de volgende lange afstand reis ....
C4GP 1.6 HDiF EB6V - Met 162.000km op de teller ingeruild voor een Skoda SuperB
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_3037.jpg)
Totaal aantal Berichten: 871
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Re: zojuist terug uit Kroatie met boottrailer
wimZ schreef:
Ik ga er van uit dat het hier een gloednieuwe auto betreft?
In dat geval:
Nou moe, dit zou ik echt niet accepteren voor een nieuwe auto. Als mij dit zou overkomen garandeer ik dat “het kot te klein zou zijn” aan het Ijzerplein. Mijn openingszet zou zijn dat ik een nieuwe (foutloze) auto wil en geen vertrouwen heb in deze, laat ze het maar uitzoeken.
Hoeveel heb je betaald?
Precies
...voor dat bedrag mag je minimaal eisen dat de auto MOET foutloos zijn
als elke Citroenist zo zou reageren zou het zeer snel gedaan zijn met dit soort “slordigheden” bij Citroën
Nou nou, storingen die niet van dien aard zijn geweest dat ik een dealer op moest zoeken maar gewoon mee kon doorrijden zonder problemen.
De dealer krijgt van mij de gelegenheid om alles op te lossen en hier heb ik volledig vertrouwen in!Het is inderdaad een nieuwe auto die veel geld kost maar dat wil niet zeggen dat er geen storingen komen of dat er geen fouten gemaakt worden. Daarnaast zit de storingen van de verlichting misschien wel in mijn overigens nog nieuwere boottrailer, dit moet eerst uitgezocht worden, dan de problemen oplossen en dan weer vol plezier verder rijden !!!
U bent een goed mens. Citroën houdt van zulke klanten.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Ik had al een vraag over de C4 GP als caravantrekker bij een ander topic geplaatst, maar op basis van een tip van Gerrit (dank daarvoor) ook in dit forum de volgende vraag / reactie.
Ik ben blij te lezen dat de meesten van jullie met aanhangers achter de C4 GP goede ervaringen hebben opgedaan. Ik heb zelf nu nog een C5 break 2.0 HDi automaat waarmee ik verschrikkelijke problemen gehad met de koeling van de automaat bij het trekken van de caravan. Na stevig trekken in de bergen kreeg ik een melding “storing automatische versnellingsbak” en werd de versnelling automatisch in het noodprogramma gezet (de 3e versnelling) waarmee vanzelfsprekend geen combinatie naar boven te krijgen is. Met geen mogelijkheid kreeg ik de automaat in een andere versnelling. De handbediening werkte niet meer en ik kwam dus niet meer vooruit. Uiteindelijk alles echt vastgelopen en weggesleept… versnellingsbak verbrand en in NL gereviseerd voor ruim 2100 euro.
Verhaal van het revisie-bedrijf: Auto’s zijn tegenwoordig niet meer gebouwd op het trekken van caravan’s. Het bijplaatsen van extra koeling lijkt ook niet zomaar mogelijk, waarmee het wachten is op problemen (zo lijkt het).
Mijn buurman heeft dit jaar voor het eerst met zijn nieuwe C4 GP (2.0 HDi EB6V) zijn caravan getrokken en heeft helaas hetzelfde probleem gehad in de frankrijk. Ik ben dus wat ongerust voor de toekomst nu wij zelf wachten op een 2.0 HDi exclusief automaat.
Ik hoop dat iemand het verhaal herkent en mogelijk al oplossingen heeft gevonden voor het probleem. Overigens trek ik “slechts” een caravan van 1300 kg, terwijl de auto toch 1500 kg mag hebben.
Groet, Bert
sinds 26-10-2007: Grand C4 Picasso 2.0 HDiF Exclusive Automaat.
Burlat / beige bekleding; panoramisch dak; pack anti agression; pack detection; blue tooth.
Prima caravantrekker die 2.0 Hdi EB6V, en een caravan van zo’n 1400kg!
Grand C4 2.0 HDiF LB EB6V Icare 06-07-2007.
Grand C4 2.0 HDi Icare EGS oktober 2010.
Grand C4 1.6 HDi ETG besteld januari 2015.
![Avatar](/images/avatars/default_set/dont_panic.gif)
Totaal aantal Berichten: 50
- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 155 MAN6 Exclusive
- BX .
- ZX 1.4i Reflex
- Xsara Picasso 1.8I 16V
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV
- C3 Picasso .
beste bertbldr
wij zijn deze zomer met onze caravan naar spanje getrokken met onze c4 picasso 5 zitter welles waar maar ook een 2.0 Hdi EB6V
moet je zeggen het was een plezier reisje vroeger had ik een xsara picasso 2.0 Hdi. en het verschil is enorm.
natuurlijk hou ik wel mij goed aan rust tijden enzo om de 2 a 3 uur hou ik een stop van een 30 tal min.
maar ik kan je gerust stellen auto is perfect onze caravan weegt ook geladen zo een 1300kg en niets van problemen gehad ook niet aan de grens met spanje en is toch 1 van de zwarste bergen dat je tegenkomt
tilanus schreef:@Gerrit,
Ik heb dus ook die orginele genomen. Kost effe wat maar het is het geld dubbel en dwars waard. Gewoon besteld bij de dealer.
Je vouwt ze er zo in. toen ik mensen op de 3e rij had zitten heb ik ze er even uitgewipt om hun wat uitzicht te geven. Dan draai je ze zo in mekaar en berg je ze ergens in een vakje op.Wat mij betreft een aanrader!!
Ze zitten er bij mij nu ook in. Ziet er goed uit, ook vanaf buiten. Zelfs geleverd met een beschermhoes voor als ze er even uitmoeten zoals Tilanus al schreef.
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5745.jpg)
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Dus daar is die hoes voor! ops:
Bij aflevering van mijn auto lag er inderdaad een zwarte hoes in de kofferbak. We wisten niet waar die van was. (ik heb de schermpjes meteen met de auto meebesteld)
De verkoper wist het ook niet.
Nu dus wel. Bedankt Gerrit!