Hallo BX-ers,
voor mijn 1990 BX GTi (kat) heb ik (zoals al eerder gepost) een andere cylinderkop nodig. Nu heb ik een kop van een oude 1988 GTi bemachtigd. De kop is voorzien van ontsteking, injectoren (+rail) en in- en uitlaatspruitstuk. Het inlaatspruitstuk bestaat uit de 4 losse buizen en heeft ook de dubbele gasklep, dit in tegenstelling tot het inlaatspruitstuk op mijn huidge kop.
Hamvraag is natuurlijk ga ik dit passend krijgen op het 1990 blok? De kat is al leeggehaald. Wat voor aanpassingen zal ik moeten maken of is het plug en play? Of gaat eea helemaal niet passen?
Ik hoor graag jullie tips en trucs!
M.vr.gr.
Jorik
Kijk hier maar eens: klik
Ik denk dat je daar alle info die je nodig zult hebben zal vinden
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
wow! Dat is precies mijn project! Moet te doen zijn dus. Ik zal Roel eens vragen hoe hij dat spul zo mooi schoon krijgt en dat is het sleutelen maar!
M.vr.gr.
Jorik
Hé ouwe sloper! Waar heb je die kop nu weer vandaan gesnuffeld? Zijn deze klepjes nog wel te stellen?
yowwww,
ik heb geen idee, de kop heeft een paar jaar in een hoekje gelegen, we zullen eens zien wat er nog van te maken valt…ik kreeg de kop gratis bij mijn nieuwe winterbolide een 14TE op gasss. Maar dat is weer een verhaal apart! Spreek je morgen wel even!
Ciao,
Jorik