ben bezig met het vervangen van mijn 1900 motorblok DV van Dspecial uit ‘73 naar een 2300 motorblok DX4.
op de 1900 stond een 123 ignition.
ik denk wel dat ik deze 123 mag overzetten naar de 2300 maar wou toch nog even jullie mening horen.
groenten , Jo
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Er zijn een aantal verschillende karakteristieken instelbaar via onderzijde.
Even nagaan welke je moet hebben, via hun site?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
vlietmansje schreef:Er zijn een aantal verschillende karakteristieken instelbaar via onderzijde.
Even nagaan welke je moet hebben, via hun site?
En of die in jouw 123 wel voor handen zijn…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Of via het bijgeleverde instructieboekje. Is een DX4 een injectieblok? Dan kan het nl niet heb ik gezien. Van TA tot DS gaat alles met dezelfde 123 behalve de injectieblokken.
de vervroegingskarakteristiek van een DV3 is hetzelfde als van een DX4.
overtuig je ervan dat je de code goed afleest, in jouw auto zit van fabriek uit een DY3.
de eerste generatie 123’s is gemerkt op het ontstekingshuis aan de onderzijde (vervroegingskromme), en zijn niet instelbaar op andere karakteristieken, i.t.t. de huidige 2e generatie, die wel instelbaar is aan de onderkant van het huis, bereikbaar via een inbusboutje.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Injectie is DX3/DX5…
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 16-05-2006
- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
Injectie motoren hebben een ontstekingsmechanisme van Bosch behorend bij het injectie systeem. 123 heeft hier inmiddels een systeem voor ontwikkeld maar deze is pertinent anders dan van niet-injectie motoren.
Peter
123
bedankt allemaal,
‘k heb voor alle zekerheid een nieuwe 123 gekocht die je kan afstellen onderaan.
nu nog monteren ...