Dan maar stemmen op die BX met die leeuw erop…
Ik heb ooit mijn ZX geruild met een 405; toen ik zo’n driekwart jaar later mijn ZX weer op Marktplaats zag staan, heb ik hem maar weer terug geruild.
Zo’n 405 reed wel goed, maar zuipen, zo’n 1.9, als je een ZX 1.4 gewend bent!
ZX 1.4i Reflex Break 1994
de Delta de CRX de 9000
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Heb op de Lancia Delta gestemd deze keer, vind ik wel een mooi auto
bij de jaren 90 zit eigelijks niks apart tussen dus heb de renault maar genomen
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Gestemd! Op de Volvo 850. Mijn broertje heeft er een en man, man… wat een solide bak is dat zeg. Mag ook wel met die 1500 kilo, maar toch vind ik het een imposante auto. En hij is knap snel ook nog. Dat merk je wel weer in het verbruik, dat is dan ook de grootste reden dat ik er geen heb. En hij is natuurlijk niet HP-geveerd
Eveneens ben ik tevens ook.
Absoluut Twingo.
Hoewel ik de Smart ook wel erg vernieuwend vond, maar de Twingo is gewoon leuker, rijdt een stuk beter, zuiniger dan de Smart, maar toch meer auto. Het enige nadeel van de Twingo is de wat goedkope bouwkwaliteit van interieur en techniek. Het concept is gewoon hardstikke goed en dat gecombineerd met een ijzersterk design dat nu al 15 jaar meegaat en eigenlijk nog steeds tijdloos overkomt.
Sja, Volvo 850: zeker een degelijke bak: volgens mij de eerste Zweedse Volvo met 4wielaandrijving: maar ik vind em niet vernieuwend en apart genoeg om met de titel aan de haal te gaan. Bovendien is het (behalve in Zweden) niet echt een superveel verkochte auto.
De Picasso vind ik ook wel lollig, maar het is niet anders dan een nog eens goede doorwrochte en verCitroende Scenic.
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
mpostma schreef:
De Picasso vind ik ook wel lollig, maar het is niet anders dan een nog eens goede doorwrochte en verCitroende Scenic.
Sterker nog, het is een Scenic, in een ander jasje. Althans, volgens de tekst van de ANWB. “De Citroën Xsara Picasso is het antwoord op de Renault Megane Scenic uit 1996. Beide auto’s hebben dezelfde structuur en opbouw. De verschillen tussen deze auto’s zijn de naam en het logo”.
Wat ook grappig is, is dat je op de Picasso kunt stemmen. Het introductiejaar was namelijk 2000…...
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
snap niet dat de Berlingo uit het lijstje is geweerd, die was (is ) toch vernieuwend genoeg
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
heb maar op de picasso gestemd, er moet toch iemand zijn die het doet…
Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
en dat is twee maal Picasso, eigenlijk niet objectief maar aan de stand verplicht…
Overigens is er bij mijn weten (behoudens misschien de ruitenwisserbladen ) niet één onderdeel van een Picasso uitwisselbaar met een Scenic, dus waar ANWB die wijsheid vandaan haalt?
Verkocht, helaas schade gereden!
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Drie maal picasso
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
wizardwilly schreef:en dat is twee maal Picasso, eigenlijk niet objectief maar aan de stand verplicht…
Overigens is er bij mijn weten (behoudens misschien de ruitenwisserbladen ) niet één onderdeel van een Picasso uitwisselbaar met een Scenic, dus waar ANWB die wijsheid vandaan haalt?
Renault was de eerste met een serieuze midi MPV (al experimteerden de Jappaners ook wel eens met dit soort doosjes). De Picasso is natuurlijk geen kloon van de Scenic, maar wel een kopie van het concept. En het moet gezegd: hij ziet er vernieuwend uit, is praktisch en ook echt een verkoophit gebleken. Toch jammer dat ie het moet opnemen tegen de Twingo.