123 vraagje
Desmond
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 17-10-2006

Gepost: 10 september 2007 01:29 AM

ben bezig met het vervangen van mijn 1900 motorblok DV van Dspecial uit ‘73 naar een 2300 motorblok DX4.
op de 1900 stond een 123 ignition.
ik denk wel dat ik deze 123 mag overzetten naar de 2300 maar wou toch nog even jullie mening horen.
groenten Smile , Jo

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 10 september 2007 01:45 AM
  [ # 1 ]

Er zijn een aantal verschillende karakteristieken instelbaar via onderzijde.
Even nagaan welke je moet hebben, via hun site?

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 september 2007 01:23 PM
  [ # 2 ]
vlietmansje schreef:

Er zijn een aantal verschillende karakteristieken instelbaar via onderzijde.
Even nagaan welke je moet hebben, via hun site?

En of die in jouw 123 wel voor handen zijn…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 10 september 2007 01:47 PM
  [ # 3 ]

Of via het bijgeleverde instructieboekje. Is een DX4 een injectieblok? Dan kan het nl niet heb ik gezien. Van TA tot DS gaat alles met dezelfde 123 behalve de injectieblokken.

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 10 september 2007 06:32 PM
  [ # 4 ]

de vervroegingskarakteristiek van een DV3 is hetzelfde als van een DX4.
overtuig je ervan dat je de code goed afleest, in jouw auto zit van fabriek uit een DY3.
de eerste generatie 123’s is gemerkt op het ontstekingshuis aan de onderzijde (vervroegingskromme), en zijn niet instelbaar op andere karakteristieken, i.t.t. de huidige 2e generatie, die wel instelbaar is aan de onderkant van het huis, bereikbaar via een inbusboutje.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 10 september 2007 08:03 PM
  [ # 5 ]

Injectie is DX3/DX5…

Profiel  
 
Peter2006
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 16-05-2006

- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
Gepost: 10 september 2007 09:05 PM
  [ # 6 ]

Injectie motoren hebben een ontstekingsmechanisme van Bosch behorend bij het injectie systeem. 123 heeft hier inmiddels een systeem voor ontwikkeld maar deze is pertinent anders dan van niet-injectie motoren.

Peter

Profiel  
 
Desmond
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 17-10-2006

Gepost: 19 september 2007 11:43 PM
  [ # 7 ]

123

bedankt allemaal,
‘k heb voor alle zekerheid een nieuwe 123 gekocht die je kan afstellen onderaan.
nu nog monteren ...

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook