Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Nou, een gestripte 7-zitter heeft natuurlijk wel wat meer laadruimte dan een 5-zitter.
(even buiten het feit dat’ie ook nog’es veeeeeel mooier is…. )
@Tilanus
Mijn idee!!!!!!!
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
citroenc2 schreef:heb van het weekend er met iemand over gesproken die een verkoper is bij citroen
het kan gewoon goed gas en luchtvering maar dan wel inbouw dus de mogelijkheid is er gewoonwie weet is dat een oplossing voor de ts
Het kan niet,
Die verkoper moet zich schamen
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Waarom kan het trouwens niet? Er hoeven toch eigenlijk alleen een aantal bouten voor het tankframe door de bodem als je de tank ik de kofferbak plaatst? En eventueel is het vastlassen van het frame ook een door de RDW geaccepteerde methode.
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Dat vraag ik me dan ook even af. Wat heeft die onderbouw-luchtvering dan wat inbouw van een LPG-tank in de weg staat :
dit is wat de verkoper zei dus ik snap niet dat of hij of de heer oldenhage het fout heeft
maar ik sluit me aan bij de heren hierboven waarom kan het dan niet om er een inbouw tank in de auto te leggen :
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
MartyMouse schreef:Maar ook liever een echte automaat zoals de 4-traps in de C5 dan de semi automaat van de C4…
Heel even fftopic .... Een echte automaat is tegenwoordig toch minimaal een 5-traps…
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Als we het over gewone normale inbouw manieren hebben is het niet mogelijk om een luchtgeveerde C4 Picasso van LPG te voorzien omdat er voor de tank geen plaats is. De ruimte wordt opgeslokt door een compressor. Plaats je de tank op een andere manier/plaats heb je geen gehomolegeerd systeem en dus geen garantie
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Een tank in de kofferbak is geen normale inbouw manier?
En dus de plaats van de tank is bepalend voor het feit dat de goede werking gegarandeerd wordt? De werking zelf is er niet afhankelijk van, en daarmee is die regeling naar mijn idee op zijn minst dubieus.
Op welke technische bezwaren rust deze regeling, of is het slechts een bureaucratisch bezwaar?
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
patje74 schreef:...of is het slechts een bureaucratisch bezwaar?
Ik denk dat je daar de spijker op de kop slaat.
Een zogenaamd ‘gehomolegeerd’ systeem wil in deze denk ik alleen zeggen: Een systeem geleverd door de huisleverancier van Citroen. Als dat niet kant en klaar past, dan kan het dus in hun ogen niet.
Lekker flexibel…. (zeker naar klanten die èn een Exclusive willen aanschaffen, èn ook nog ‘es een keer een LPG-installatie willen laten inbouwen. “Nee, dan moet u maar een goedkopere uitvoering nemen, daarin kan het wel….” )
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
patje74 schreef:Een tank in de kofferbak is geen normale inbouw manier?
En dus de plaats van de tank is bepalend voor het feit dat de goede werking gegarandeerd wordt? De werking zelf is er niet afhankelijk van, en daarmee is die regeling naar mijn idee op zijn minst dubieus.
Op welke technische bezwaren rust deze regeling, of is het slechts een bureaucratisch bezwaar?
GC4 Picasso heeft geen kofferbak…
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
oldenhage schreef:GC4 Picasso heeft geen kofferbak…
Whaaahaaa! Die is goed zeg! “Kofferbak” is geen “gehomolegeerde” term en dan begrijpt je niet wat ik verder bedoel? OK, in dat geval stel ik mijn vraag anders….
Een tank in de ruimte welke in de volksmond doorgaans “kofferbak” genoemd wordt en welke zou kunnen ontstaan na het verwijderen van de laatste stoelenrij en welke toegankelijk is middels de achterste deur welke in de volksmond doorgaand “kofferdeksel/achterklep” genoemd wordt, is geen normale inbouw manier?
En dus de plaats van de tank is bepalend voor het feit dat de goede werking gegarandeerd wordt? De werking zelf is er niet afhankelijk van, en daarmee is die regeling naar mijn idee op zijn minst dubieus.
Op welke technische bezwaren rust deze regeling, of is het slechts een bureaucratisch bezwaar?
Misschien zou je de vraag dan nu kunnen beantwoorden. Waarbij ik het jou absoluut niet kwalijk zou nemen als dat antwoord in de buurt komt van mijn laatste suggestie. Maar heb je nu geen antwoord gegeven omdat het antwoord te veel in de buurt kwam van mijn laatste suggestie. of begreep je werkelijk niet wat ik met “kofferbak” bedoelde?
Edit; Patje heeft de C4GP-brochure even gelezen en komt tot de conclusie dat de C4GP inderdaad geen kofferbak heeft. Een C4GP heeft een bagageruimte, aldus Citroën.
Even in de Van Dale gekeken en wat zegt die daarover?
kof·fer·bak (de ~ (m.))
1 bergruimte voor bagage in een auto
Hmmm… kofferbak is dus het zelfde als een bergruimte voor bagage in de auto, een bagageruimte dus.
OK, we kunnen dus vaststellen dat een C4PG een kofferbak heeft!
Patje, heb je wel eens een “kofferbak” van zo een ding gezien?
Past nog geen drol in hoor, laat staan een lpg tank!
Op de voorstoel bouwen dan maar?
Aanhangertje een optie?
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
wanneer je stoel 6 en 7 eruit haalt ontstaat er een behoorlijk gat. Best wel eens stukje groter dan bijv. je nodig zou hebben voor zo’n ringtank. Dus dat lijkt me dan echt geen probleem.
Anders neem je een tank met Isofix. Je hebt 4 stoelen met dat systeem dus dan kun je kiezen waar je hem laten wilt!