Weet iemand een rechts gestuurde ID/DS te koop ?
Dit ivm overwegingen van een mogelijke emigratie naar een rechts gestuurd land. B-)
Groetjes,
Max
Wellicht is het te overwegen een rechtsgestuurde DS te kopen na emigratie? Ik neem aan dat het Engeland of Ierland wordt?
Persoonlijk denk ik dat rechtsgestuurde DS’en extreem zeldzaam zijn in Nederland.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Re: Rechts gestuurde ID/DS
maxcitro schreef:Weet iemand een rechts gestuurde ID/DS te koop ?
Dit ivm overwegingen van een mogelijke emigratie naar een rechts gestuurd land. B-)Groetjes,
Max
Bel eens naar Garage Sanders (http://www.garagesanders.nl), de laatste keer dat ik daar was hadden ze er een staan.
Succes !
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Als het Engeland of Ierland zou zijn dan was dat inderdaad de beste optie.
Maar het betreffende land is Indonesië en DS-en zijn daar een zeldzaamheid.
Re: Rechts gestuurde ID/DS
bartjes schreef:maxcitro schreef:Weet iemand een rechts gestuurde ID/DS te koop ?
Dit ivm overwegingen van een mogelijke emigratie naar een rechts gestuurd land. B-)Groetjes,
MaxBel eens naar Garage Sanders (http://www.garagesanders.nl), de laatste keer dat ik daar was hadden ze er een staan.
Succes !
Dank ! Das een goede tip. Nog iemand die er 1 of meer weet ?
Waarom een rechtsgestuurde DS in Holland kopen als je ook een kunt kopen in Australie ?
Transport vanuit hier naar Indonesie is wellicht goedkoper ook.
Ik ga binnenkort beginnen aan een andere Dspec. en als je me dwingt wil ik misschien de mijne (D spec. 1970 4 manual) wel verkopen.
Ted
Tedje schreef:Waarom een rechtsgestuurde DS in Holland kopen als je ook een kunt kopen in Australie ?
Transport vanuit hier naar Indonesie is wellicht goedkoper ook.
Ik ga binnenkort beginnen aan een andere Dspec. en als je me dwingt wil ik misschien de mijne (D spec. 1970 4 manual) wel verkopen.Ted
Hoi Ted,
Das zeker ook een idee. Wel zit je dan aan een extra reis naar Down Under om daar een auto te kopen te verschepen. Maar wellicht het overwegen waard.
Ik stuur je wel even een pb.
Zijn er wellicht nog meer mensen die een reachts gestuurde ds te koop weten te staan ?
Max
Tedje schreef:Waarom een rechtsgestuurde DS in Holland kopen als je ook een kunt kopen in Australie ?
Transport vanuit hier naar Indonesie is wellicht goedkoper ook.
Ik ga binnenkort beginnen aan een andere Dspec. en als je me dwingt wil ik misschien de mijne (D spec. 1970 4 manual) wel verkopen.Ted
Hoe duur zijn ze dan? Ik vertrek over 4 maanden naar Australie en heb nu mijn eigen DS hier te koop staan. Zou graag daar ook wel weer een DS willen rijden..
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik vertrek over 4 maanden naar Australie en heb nu mijn eigen DS hier te koop staan.
He? Verkoop je haar nu al weer? Vertrek je permanent naar Australie?
allereerst voor 3 jaar, daarna zien we wel verder. Zie onderschrift, dan weet je meteen hoe dat komt.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Wel jammer van alle moeite die je gedaan hebt om haar te kopen en de startmotor te vervangen! Maar dit is een beetje off-topic…
Wellicht is het een idee om de Indonesische Citroën club een mail te sturen. Zij weten vast beter in hoeverre DS’sen en DS-onderdelen zijn te verkrijgen in een land waar HP-geveerde auto’s een zeldzaamheid zijn.
Overigens lijkt het me erg tof om in een land waar niet al te veel goede wegen zijn, een auto als een DS te rijden. Dáár zul je pas aanspraak mee krijgen.
Wellicht een handige link: link
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Wellicht is het een idee om de Indonesische Citroën club een mail te sturen. Zij weten vast beter in hoeverre DS’sen en DS-onderdelen zijn te verkrijgen in een land waar HP-geveerde auto’s een zeldzaamheid zijn.
Overigens lijkt het me erg tof om in een land waar niet al te veel goede wegen zijn, een auto als een DS te rijden. Dáár zul je pas aanspraak mee krijgen.
Wellicht een handige link: link
Helemaal mee eens. Een DS zal een prettige wagen zijn op de indonesische wegen en paden. En er rijden er daar erug weinig rond.
Das inderdaad een leuke site met mooie fotos en verhalen, kende em al. En ook de citroen club indonesie inderdaad!
Bas.
Voor eenieder die interesse heeft om een Citroen D series in Australie to kopen , Ik kan daar wel een aantal commentaren op geven.
Jullie zullen versteld staan hoeveel DS,n er hier nog rond rijden en te koop
zijn.
Als je dat wilt onderzoeken kun je het Citroen forum gebruiken van Aussie frogs. Je vragen zullen worden beantwoord.
De reden waarom er relatief nog veel DS ,n zijn is om dat een groot aantal jaren de snoeken hier werden geassembleerd en dus min of meer een locaal produkt waren.
Verder zijn de winters hier zonder vorst of sneeuw , waardoor het gebruik van pekel op de wegen dus niet voorkomt.
Dat houdt in dat roestvorming wel voorkomt ,maar uiteraard niet zo kankerig is als in Europa.
Voor wat betreft de prijzen voor de strijkbouten denk ik dat in aanmerking genomen dat roest minder is , de prijzen hier veel lager zullen liggen.
Natuurlijk zijn er enthousiastelingen die hun auto niet weg doen voor minder dan $25.000 , maar dan heb je wel de beste die je kunt vinden op die dag.
Er zijn er genoeg te koop onder de $10.000 en als je bereid bent om je handen uit de mouwen te steken zijn ze al te koop voor $1500.
Om een idee te krijgen de D spec (1970) die te vinden is in mijn album , zou ik morgen laten gaan voor zeg $7000 met een glimlach.
De DS word waarschijnlijk wel een duurdere vintage car in de toekomst omdat er velen zijn die denken dat ze het wel leuk zullen vinden om er een te hebben en met de globalisatie is het niet moeilijk meer om reserve onderdelen te bemachtigen , alhoewel er veel te koop is in Australie en ook hier er mensen gespecialiseerd zijn om onderdelen te verhandelen. Kortom dat is geen probleem.
Hopelijk zet dit commentaar wat mensen aan het denken.
Kijk, dat hoor ik graag. Over een maand of 4 zit ik in Sydney en dan ga ik toch langzaam op zoek naar een DS. Niet meteen want eerst zal er een auto voor dagelijks gebruik moeten komen (4x4).
Zou je mij die link eens door kunnen sturen van die Aussie frogs?
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Dit is de link: