Ik ben mij aan het orienteren om een CX uit frankrijk te halen en terwijl ik aan het zoeken ben roept dit een paar vragen op:
soms staat er bij advertenties:- Direction assistée- wat wordt hieronder verstaan ?
afgelopen lustrum van de cx was er een cx te koop zonder carte gris, in de discussies die ik heb gehad is mij niet duidlijk geworden of het nu mogelijk is om een auto zonder carte gris in Nl op kenteken te krijgen.
zijn er verder nog zaken om rekening mee te houden ?
Totaal aantal Berichten: 807
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Direction assistée = stuurbekrachtiging
geen carte gris -> vergeet het maar, leuk voor onderdelen. Als er oplossingen worden aangedragen, ligt het meestal in de -schimmige- sfeer van hergebruik van chassisnummers + papieren van NL-slopers.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
he bedankt
dat was inderdaad 1 van de oplossingen maar nu las ik hier ook ergend dat een CG niet noodzakelijk zou zijn ? of wordt dit verward met de keuring(APK) in FR. De CG is toch het kenteken van de auto in FR ?
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
cg = carte grise die je echt nodig hebt.
ct = controle technique = apk. ga er niet van uit, dat bij een geldige ct deze zomaar goed genoeg is voor de nederlandse apk.
en vergis je niet in de prijzen die ze hier in frankrijk vragen voor auto’s. die liggen hoog.
succes met je zoektocht.
Voor de CX liggen de prijzen beduidend lager in F dan in NL.
Animal triste post coitum
- BX 1.9 TURD, de Euro
echt waar? ik vind ze hier toch behoorlijk aan de prijs. of ben ik niet meegegroeid met de prijsstijgingen?
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Je kunt wel een auto kopen zonder carte grise.
Je moet dan alleen terug met de auto naar Frankrijk en naar het departement waar die weg komt. Daar moet die door de franse rdw ( naam even vergeten) , dan heb je een carte grise en kun je hiermee naar de rdw in nederland.
Je moet echter wel een afstand verklaring hebben van de vorige franse eigenaar zodat je kan aantonen dat ie niet gejat is.
Ik heb er ook eens naar geinformeerd en wat ik heb begrepen is dat je van Citroën NL een homologatie moet vragen op basis van het chassisnr en je aankoopsbon. Vervolgens kun je hiermee naar de RDW om de wagen op kenteken te zetten.
Nu hoorde ik echter afgelopen weekeinde van een ervaringsdeskundige dat Citroën NL de bal doorkaatst naar Parijs en daar een homologatie vandaan laat komen. Dit hele proces schijnt makkelijk een jaar of langer te kunnen duren en dan heb je mazzel als je überhaupt je papiertje krijgt, want het schijnt ook regelmatig voor te komen dat je nooit meer iets van ze hoort…..
Animal triste post coitum
om eerlijk te zijn als er geen papieren bij zitten gewoon door zoeken naar een andere auto de komt echt heel veel meer bij kijken anders
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
citroenc2 schreef:om eerlijk te zijn als er geen papieren bij zitten gewoon door zoeken naar een andere auto de komt echt heel veel meer bij kijken anders
Je zilt maar net de juiste uitvoering / kleur / kmstand / goede prijs enz. tegengekomen zijn.
Dan zal je echt niet verder zoeken.
Het is echt geen probleem als er geen papieren bij zijn. Het kost alleen wel een boel tijd om het allemaal te regelen.
citro-power schreef:citroenc2 schreef:om eerlijk te zijn als er geen papieren bij zitten gewoon door zoeken naar een andere auto de komt echt heel veel meer bij kijken anders
Je zilt maar net de juiste uitvoering / kleur / kmstand / goede prijs enz. tegengekomen zijn.
Dan zal je echt niet verder zoeken.Het is echt geen probleem als er geen papieren bij zijn. Het kost alleen wel een boel tijd om het allemaal te regelen.
dat zij men toen ook toen ik de perfecte bx type 1 had gekocht zonder papieren ik heb me les geleerd als het zo makkelijk te doen is doet de eigenaar het maar
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik heb het al een paar keer gedaan met succes. Je moet de juiste weg weten te bewandelen.
En iemand kennen die in frankrijk woont , erg makkelijk vanwege de taal.
- BX 1.9 TURD, de Euro
don’t come to me!!!
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
garagestmarien schreef:don’t come to me!!!
Nieuwe geldbron
- BX 1.9 TURD, de Euro
nee, ik zie dat absoluut niet zitten. ik ben bang dat ik dan mensen blij ga maken met een dode mus. ik hoor hier ook van alle kanten, professionele en amateurskanten, dat het onmogelijk is.
het enige wat je zou kunnen doen, voor zover ik begrijp, is een auto zonder papieren invoeren in engeland. daar is het geen probleem een auto op kenteken te zetten, en vanuit engeland weer exporteren naar een land van keuze.
ik heb geen zin om dergelijke wegen te bewandelen. niet voor mezelf en niet voor een ander. ik heb al grijze haren genoeg.
met andere woorden: voor zover ik weet is het niet mogelijk, dat is het enige wat ik erover wil zeggen.
ik zou doorzoeken naar een auto met papieren.
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Re: vragen over auto uit Frankrijk/Belgie
pete72ds schreef:soms staat er bij advertenties:- Direction assistée- wat wordt hieronder verstaan ?
Een klein cursusje Frans (-e advertentieafkortingen) zou misschien ook geen kwaad kunnen!?