9 van de 19
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Status Quo’s Bx GTi
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 12 september 2007 08:54 PM
  [ # 121 ]

Ik zie op de 2e foto erboven een zelfde soort stekker zitten. Zou het kunnen zijn dat dat de stekker is die eigenlijk op de bak hoort? Niet gewoon proberen hoor, maar je kan kijken of de contrastekker waar die bewuste stekker inzit maar één draad heeft, en de stekker 2. Of even kijken waar de draden naartoe gaan.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 12 september 2007 08:59 PM
  [ # 122 ]

das volgesns jans de bpd sensor..

en tis een ander soort stekker Smile

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 12 september 2007 09:04 PM
  [ # 123 ]
Status Quo schreef:

das volgesns jans de bpd sensor..

en tis een ander soort stekker Smile

Nee, als je die verkeerd aansluit dan merk je dat wel. Ik ben er ook even doorheen. Misschien even zoeken naar een zelfde soort stekker met 2 draden die op een aansluiting zit met maar één draad.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 12 september 2007 09:06 PM
  [ # 124 ]

de citroen dealer zei dat het een witte stekker is… maar dr is geen andere stekker… dr hangen wel andere stekkers maar die passen niet…

wil iemand met een gti mischien ff foto knippen van zijn stekker? heb ik een idee

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 12 september 2007 09:10 PM
  [ # 125 ]
Status Quo schreef:

hier de fotos van de stekker en aansluiting

Stekker
Aansluiting

Eh, is hier het probleem dan nog niet duidelijk genoeg te zien?
De tweede pool van de schakelaar is volledig weggerot (groene aanslag resteert) en in de stekker is er niets meer van een contact te vinden.

Mij lijken dit dus de juiste stekker & contact, er is alleen een poot weggefikt zo te zien.

Of zit er maar 1 draad aan? ZO ja, wat gebeurt er dan als je die aan massa legt?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 12 september 2007 09:15 PM
  [ # 126 ]
karel schreef:
Status Quo schreef:

hier de fotos van de stekker en aansluiting

Stekker
Aansluiting

Eh, is hier het probleem dan nog niet duidelijk genoeg te zien?
De tweede pool van de schakelaar is volledig weggerot (groene aanslag resteert) en in de stekker is er niets meer van een contact te vinden.

Mij lijken dit dus de juiste stekker & contact, er is alleen een poot weggefikt zo te zien.

Of zit er maar 1 draad aan? ZO ja, wat gebeurt er dan als je die aan massa legt?

Wat ik ervan begreep is dat toen hij die draad aan massa legde hij roodgloeiend werd. Maar ik ga ervan uit dat SQ de draad heeft gevolgd en dat er niet zomaar een draad in de buurt los hangt. Toch, Ab?  Smile

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 12 september 2007 09:16 PM
  [ # 127 ]
knäckor schreef:
karel schreef:
Status Quo schreef:

hier de fotos van de stekker en aansluiting

Stekker
Aansluiting

Eh, is hier het probleem dan nog niet duidelijk genoeg te zien?
De tweede pool van de schakelaar is volledig weggerot (groene aanslag resteert) en in de stekker is er niets meer van een contact te vinden.

Mij lijken dit dus de juiste stekker & contact, er is alleen een poot weggefikt zo te zien.

Of zit er maar 1 draad aan? ZO ja, wat gebeurt er dan als je die aan massa legt?

Wat ik ervan begreep is dat toen hij die draad aan massa legde hij roodgloeiend werd. Maar ik ga ervan uit dat SQ de draad heeft gevolgd en dat er niet zomaar een draad in de buurt los hangt. Toch, Ab?  Smile

Welke draad heeft dan ooit op de bak gezeten, beter gezegd: heb je zelf wat losgetrokken of zat het er voorheen al niet?

En zijn die verstralers dan gewoon niet verkeerd gemonteerd door een vorige eigenaar? Loshalen die bende, zouik dan zeggen?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 12 september 2007 09:19 PM
  [ # 128 ]

zoals eerder beschreven als ik die draad verbind met de massa word ie roodgloeiend… volgens mij istie nu overleden..want staat geen stroom meer op geloof ik nadat ik dat dus heb getest op advies van citro dealer. 

en dat groene is contactspray Razz geloof ik.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 12 september 2007 09:19 PM
  [ # 129 ]

Wat ik eigenlijk ook gek vind:

Status Quo schreef:

die stekker heeft maar 1 draad en de multimeter zegt dat er geen stroom op staat opt contact. en ook niet met moter aan.

Hoe kan het dan dat de draad roodgloeiend werd toen hij aan massa gelegd werd?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 12 september 2007 09:22 PM
  [ # 130 ]

de draad waarmee ik em verbond met massa.. en ik vertrouw die multimeter ook niet meer… die geeft nu zelfs 12 volt aan als ik niks doe Confused  als ik em nu meet met zo een stroom meter met zo een lampje dr in doet ie niks.

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 12 september 2007 09:39 PM
  [ # 131 ]

heb net die draad ivm zo een stroom zoeker pen met lampje dr in zeg mr en dan met zo een clipje die je op aarde doet geprobeerd te meten.

het lampje gaat branden als ik dat ding op de plus klem. lijkt me dat het een aarde draad is… maar waar is de + gebleven :S en wrom stond dr eerst wel stroom op? want de draad waar ik em mee verbond werd ineens rood gloeiend toen ik em met de aarde verbond.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 12 september 2007 10:11 PM
  [ # 132 ]
karel schreef:

En zijn die verstralers dan gewoon niet verkeerd gemonteerd door een vorige eigenaar? Loshalen die bende, zouik dan zeggen?

Nee, de verstralers hangen aan de originele Citroën bedrading. Het enige wat anders is is dat het relais van die lampen tegen het schutbord zit gemonteerd in plaats van in de paravantbak. Dit is gedaan omdat ze anders in de knoop kwamen met de airco bedrading.
Sinds dat de koppeling is gewisseld hebben de achteruitrijlichten volgens mij dienst geweigerd. Met het terugmonteren van de meuk is dus iets mis gegaan. Ik heb alleen geen idee wat….

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 12 september 2007 10:12 PM
  [ # 133 ]
karel schreef:
knäckor schreef:
karel schreef:
Status Quo schreef:

hier de fotos van de stekker en aansluiting

Stekker
Aansluiting

Eh, is hier het probleem dan nog niet duidelijk genoeg te zien?
De tweede pool van de schakelaar is volledig weggerot (groene aanslag resteert) en in de stekker is er niets meer van een contact te vinden.

Mij lijken dit dus de juiste stekker & contact, er is alleen een poot weggefikt zo te zien.

Of zit er maar 1 draad aan? ZO ja, wat gebeurt er dan als je die aan massa legt?

Wat ik ervan begreep is dat toen hij die draad aan massa legde hij roodgloeiend werd. Maar ik ga ervan uit dat SQ de draad heeft gevolgd en dat er niet zomaar een draad in de buurt los hangt. Toch, Ab?  Smile

Welke draad heeft dan ooit op de bak gezeten, beter gezegd: heb je zelf wat losgetrokken of zat het er voorheen al niet?

En zijn die verstralers dan gewoon niet verkeerd gemonteerd door een vorige eigenaar? Loshalen die bende, zouik dan zeggen?

Lampen zit al goed nu.. werkt naar bhoren

Die stekker zat op de bak. en dr is in de buurt geen andere stekker die erop past of eraan toe komt.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 12 september 2007 10:14 PM
  [ # 134 ]
knäckor schreef:

Wat ik eigenlijk ook gek vind:

Status Quo schreef:

die stekker heeft maar 1 draad en de multimeter zegt dat er geen stroom op staat opt contact. en ook niet met moter aan.

Hoe kan het dan dat de draad roodgloeiend werd toen hij aan massa gelegd werd?

Mode wijsneus: er staat geen stroom op de draad als deze losligt. Er zal hooguit spanning op staan.
Stroom gaat pas lopen in een gesloten circuit.

Aha, de koppeling is vervangen…. dan moet je het toch in de hoek van verkeerd aangesloten/ vergeten draden zoeken.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 12 september 2007 10:16 PM
  [ # 135 ]
karel schreef:

Aha, de koppeling is vervangen…. dan moet je het toch in de hoek van verkeerd aangesloten/ vergeten draden zoeken.

Daar ben ik ook bang voor. (Die foto van de versnellingsbak is trouwens door mij genomen tijdens de koppelingswissel Laughing )

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
 
9 van de 19
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook