kosten bx sport
rik jongeneelen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 137

Gepost: 12 september 2007 08:29 PM

wat is een bx sport waard met 157.000km op de teller die al 6 jaar stilstaat met een rotte tussenpijp uitlaat bijna rot gaatje in de deur en achterspatbord deur dorpel met 2 grote gaten in de hoedenplank en in de voordeuren met 2 kapotte mistlichtglaasjes in de kleur lichtgrijs/lichtblauw
technisch gewoon in orde alleen wat parkers in dashboard die er niet horen wat wat parker afdrukken gaatjes boven de portierlampjes in de hemel

wat is zon auto waard ik kan er een kopen maar ze wisten nog geen prijs omdat hij nog door verkopers bezichtigd moet worden maar ik wil graag een reële tegenprijs geven om de kosten te drukken

groeten rik

Profiel  

michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1349

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 12 september 2007 09:04 PM
  [ # 1 ]

Een sport is geen bx net als alle andere. Dus in deze staat geen 50 euro.
Ik denk dat je 500 a 600 euro een leuk bod doet. Apk zal er niet opzitten.

Let vooral goed op de leidingen!

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 12 september 2007 09:15 PM
  [ # 2 ]
michel-16v schreef:

Een sport is geen bx net als alle andere. Dus in deze staat geen 50 euro.
Ik denk dat je 500 a 600 euro een leuk bod doet. Apk zal er niet opzitten.

Let vooral goed op de leidingen!

Ik zou zeggen: bekijk vooral of je het roestschade-herstel ziet zitten. Gewoon gaan rijden in zo’n auto is geen optie, je zult een deel-restauratie moeten uitvoeren (zoals aan zowat iedere nog bestaande sport).

Ich bin ein Breaker

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 12 september 2007 09:41 PM
  [ # 3 ]

idd eerst de auto maar eens beter bekijken en als er geen apk op de auto zit ga dan maar flink zakken met de prijs want als het een goede eerlijke auto is lijkt me een apk geen probleem Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 12 september 2007 09:57 PM
  [ # 4 ]

tuurlijk zegt apk niet alles over een auto maar als je de apk laat doen bij een goed bedrijf heb je wel tenminste een beetje zekerheid Wink en je bent een jaar lang van de apk af Wink

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 12 september 2007 10:00 PM
  [ # 5 ]
citroenc2 schreef:

tuurlijk zegt apk niet alles over een auto maar als je de apk laat doen bij een goed bedrijf heb je wel tenminste een beetje zekerheid Wink en je bent een jaar lang van de apk af Wink

Zekerheid over wat? Geen bekeuring omdat de APK verlopen is? Apk zegt mijn insziens erg weinig over de staat van bijvoorbeeld de retourbundels, betrouwbaarheid en ga zo maar door. Sowieso zou ik met een sport die 6 jaar lang heeft stil gestaan niet zomaar gaan rijden. Eerst idd goed bekijken, en bekijk vooral voor jezelf of je de roestschade ziet zitten om te repareren. Want die roest is denk ik het meest nare om te herstellen.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 12 september 2007 10:03 PM
  [ # 6 ]

zekerheid over bijv de remmen enz enz dus dat de veiligheid er is en dat de auto aan de milieu eissen voldoen maar idd zegt het verder niks over de auto hoe deze technisch is zoals hierboven al een paar keer is gezegd

verder is het natuurlijk wel zo dat een auto zionder apk een stuk minder waard is kwa waarde Wink

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 12 september 2007 10:04 PM
  [ # 7 ]

APK kan weldegelijk iets zeggen. Als je zelf te benauwd bent om aan je remmerij te gaan zitten, en je remblokjes zijn op, je schijven zijn af en je klauwen zijn lek, dan kom je dat dut wel te weten bij de APK. En als je dit allemaal moet laten doen, dan kan dat je een flinke duit kosten.
En zo zijn er natuurlijk nom meer zaken…
Maar natuurlijk zijn er veel belangrijke zaken waar de APK niets over te vertellen heeft, da’s waar. Maar wel over de veiligheid, en da’s toch best wel belangrijk.

Profiel  

Gepost: 12 september 2007 10:08 PM
  [ # 8 ]

sloopprijs van een sport is 300-400euro, dus als je er 1 hebt met wel wat werk maar nog te doen zonder deze compleet te restaureren, 4-600??

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 13 september 2007 12:21 AM
  [ # 9 ]

handige info hier Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

rik jongeneelen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 137

Gepost: 13 september 2007 02:25 AM
  [ # 10 ]

deurpanelen sport

weten jullie of je deurpanelen van een sport nog zou kunnen vinden of wordt dit erg moeilijk mvg rik jongeneelen

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 13 september 2007 02:46 AM
  [ # 11 ]

Re: deurpanelen sport

Dit klinkt als een loop/sloop exemplaar dus pakweg 500.

De bumpers,skirts, achterspatborden en voorspatbordverbreders zijn uniek.

De motor (carburateur met zijn rottige rubbers) is redelijk aangepast (ook technisch is de ophaning van hd pomp en dynamo anders ivm de ruimte die nodig was voor de carburateurs. DE aansluiting tussen carburateurs en inlaatspruitstuk was flexibel van rubber, maar die gingen vaak doorhangen, scheuren en lekken waardoor de motor beroerd liep.

Afgetrapte exemplaren hadden nogals eens versleten nokkenassen en de versnellingsbak kon de kracht van dit blok ook maar ternauwernood aan. Differentieels ploften nog wel eens bij Sportjes.

Verder had deze auto CV, EL-ramen voor en stuurbekrachting wat luxe was voor die tijd.

En natuurlijk rijdt het als een beest. 2 dubbele carburateurs en een lekker getuned blok gaven hem op papier 126 pk, maar het voelt als veel meer. Gecombineerd met de geweldige uitstraling maakt het deze uitvoering tot een begerenswaardige uitvoering (mits de auto ook goed rijdbaar is natuurlijk).

Maar helaas zijn type 1 koetsen al roestgevoelig, maar dat wordt bij de Sport erg versterkt door de zijskirts. Sports hebben dus vaak verrotte dorpels, deuren (standaard voor type 1 koetsen) en de overgang tussen dorpel en achterspatbord (achter de achterdeur) is ook vaak rot. Vaak is dan ook nog eens de kofferbakbodem krokant (trek de bekleding maar eens los of kijk op de brug) EN je ziet nogal eens roestgaten in de motorruimte bij de binnenspatborden. Vergeet tot slot ook niet de hydraulische leidingen die naar achteren liepen voor de vering en de remmen (standaardprobleem bij oude types 1 en 2).

Kortom: bezint eer ge begint.

Om dat APK gezeur van hierboven nog even kort te sluiten. Standaard technische APK items zijn in verhouding tot de overige werzkaamheden die je kan verwachten bij een dergelijke BX Sport peanuts en ECHT NIET waar je je zorgen om moet maken bij een Sport. Bij een gemiddelde Sport bezorgt de restauratie van de koets die je meestal moet laten doen je heel wat meer kopzorgen. Plaatwerkherstel (stukken inlassen, nieuwe dorpels, alles spuiten, bestickering opnieuw aanberngen) is natuurlijk al een forse kostenpost. En als je dan ook nog eens een motor hebt die meer dan pakweg 150.000 heeft gelopen en 20 jaar oud is dan zal de motor ook uit elkaar moeten om in elk geval keerringen te vervangen, heeft het differentieel ook al aardig straf gehad (het feit dat het differentieel nogals een ploft bij een Sport zegt genoeg over het koppel van dit beest) en als je pecht hebt is de kop slecht en standaard kun je ook de carburateurrubbers vervangen (zijn niet meer leverbaar: dus moet je speciaal op maat laten maken). Je kan trouwens wel weer carburateurs gebruiken van een Alfa 75 2 liter, mochten de carburatuers ook aan revisie toe zijn. Afstellen van de carburateurs kun je beter uitbesteden aan een oude rot bij de Alfa dealer.

Mocht je een goede Sport treffen dan is het letterlijk wat de gek ervoor geeft en dat kan echt behoorlijk oplopen. Reken maar uit wat het kost om een Sport te restaureren en je bent spekkoper als je een nette rijklare Sport in showroomstaat vind voor 3 of 4000 EUR. Ik ken overigens niet veel goede Sports in NL. Er zijn een paar mensen in de BX CLub bezig met restauratie van een Sport en dat is bergen werk. Ong. 90% van de restauratieprojecten van een BX Sport heb ik trouwens zien stranden, dus je zou niet de eerste zijn die het niet meer zou zien zitten.

Profiel  

bxsport.com
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 226

Gepost: 13 september 2007 05:16 PM
  [ # 12 ]

mpostma schreef:

Dit klinkt als een loop/sloop exemplaar dus pakweg 500.

Mocht je een goede Sport treffen dan is het letterlijk wat de gek ervoor geeft en dat kan echt behoorlijk oplopen. Reken maar uit wat het kost om een Sport te restaureren en je bent spekkoper als je een nette rijklare Sport in showroomstaat vind voor 3 of 4000 EUR. Ik ken overigens niet veel goede Sports in NL. Er zijn een paar mensen in de BX CLub bezig met restauratie van een Sport en dat is bergen werk. Ong. 90% van de restauratieprojecten van een BX Sport heb ik trouwens zien stranden, dus je zou niet de eerste zijn die het niet meer zou zien zitten.

Wacht nog maar een half jaartje af, dan is die van mij klaar. Hoop ik Razz

http://www.bxsport.nl

BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 13 september 2007 07:31 PM
  [ # 13 ]

bxsport.com schreef:

Wacht nog maar een half jaartje af, dan is die van mij klaar. Hoop ik Razz

Ik ben erg benieuwd naar de ontwikkelingen hiervan!

Profiel  

mike
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 339

Gepost: 13 september 2007 07:36 PM
  [ # 14 ]

Daar wachten we al jaren op Wink

Geintje hoor Remco, ben erg benieuwd naar het eind resultaat.

Ajeto!!!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook