Hallo Citronisten,
Ik vond dit product per toeval in de auto-visie. Lijkt me erg handig zeker in combinatie met de start onderbreker? Wat vinden jullie er van?
[url]http://img120.imageshack.us/img120/112/070614brainybattery1230xf7.jpg [/URL]
Het idee is volgens mij wel oke. Is ook een simpel kastje zo te zien. Kan je zo installeren. En als je niet de motorkap kunt openen is het denk ik ook nog eens functioneel. (Motorkap openen; dan kun je e.e.a. overbruggen.) Dit kan trouwens handig zijn als ie het niet meer doet, dan kun je met de sleutel de deur openen, klep open en weer overbruggen. Ook in geval van LEGE ACCU van de afstandsbediening….
Maar het idee met het klokje en de radio ... Je moet daar wel aparte draadjes naar toe trekken. Niet koppelen op de bestaande draden want dan voedt je alsnog terug naar andere delen.
ZOu het echter zelf niet aanschaffen, vind het overbodig. (Heb nog geeneens een radio in de ds haha… eerst dat)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Een lege accu komt in de meeste gevallen doordat men de verlichting vergeten is uit te zetten. Dit is op te lossen door een zoemertje in te bouwen van pak ‘m beet €5,-. In de andere gevallen is de accu defect, daarbij helpt dit apparaatje niet, of er is een lekstroom. En die wil je nooit hebben, dus zou dit enkel symptoombestrijding zijn.
Wat het antidiefstal verhaal betreft, tsja, daar heb je een punt. Maar hierdoor kan er wel meer schade ontstaan als het de dieven niet lukt om de wagen te starten.
Ik vind het persoonlijk dus geen nuttig ding. Maar da’s mijn mening…
Ik heb dit topic tevens verplaatst van “ID/DS” naar “Elektrisch”.
patje74 schreef:Een lege accu komt in de meeste gevallen doordat men de verlichting vergeten is uit te zetten. Dit is op te lossen door een zoemertje in te bouwen van pak ‘m beet €5,-. In de andere gevallen is de accu defect, daarbij helpt dit apparaatje niet, of er is een lekstroom. En die wil je nooit hebben, dus zou dit enkel symptoombestrijding zijn.
Wat het antidiefstal verhaal betreft, tsja, daar heb je een punt. Maar hierdoor kan er wel meer schade ontstaan als het de dieven niet lukt om de wagen te starten.
Ik vind het persoonlijk dus geen nuttig ding. Maar da’s mijn mening…
Ik heb dit topic tevens verplaatst van “ID/DS” naar “Elektrisch”.
Ikzelf heb bijvoorbeeld last van lek stroom, maar heel erg laag bijvoorbeeld na 5 mnd stilstand moet ik de accu opladen of de polen weer aansluiten. In zo’n geval is het toch wel een voordeel? Qua diefstal het vertraagd het proces en dat lijkkt me zeeer wenselijk ik vind liever mijn ds beschadigd terug dan gaaf gejat.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Dus in het ergste geval moet je 2x per jaarde accu opladen of de polen aansluiten? Opzich is het een mooi systeem maar voor die 2x per jaar zou ik geen 70 euro overhebben.
Eveneens ben ik tevens ook.
anti diefstal, zet ergens een kleine schakelaar (onder de stoel bvb.) die de bobijn onderbreekt
koop een zonnelader (dacht voor een kleine 40€ te koop)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Als het puur is om de diefstal te bemoeilijken, dan heb je er wellicht iets aan. Die lege accu zie ik niet zo zitten. Heb daar nooit last van en laat mijn lichten niet branden…...(zal je zien dat ik morgen met een lege accu sta..)
En de extra schakelaar van de vorige schrijver zie ik ook beter zitten. Heb ik met een eend ook gehad. Sterker nog daar zat niet eens een contactsleutel in….