Beste forummers,
Ik ben momenteel mijn standaard inlaatsysteem aan het terugmonteren van mijn zx 16v. Hierbij heb een wat vragen over het aansluiten van alle vacuümslangetjes.
Vanuit de computer komt een slangetje, deze komt aan een wit potje, vanuit dit witte potje gaat hij aan het spruitstuk?
Vanaf beide vacuümpotjes komt een slangetje, deze komen bijelkaar in een t-stukje en gaan dan rechtsachter op een blokje?
Vanaf datzelfde blokje rechtsachter loopt nog een slangetje naar een bundel van iets stofachtige slangen (1 daarvan komt ook weer op het inlaatspruitstuk).
En vanaf het grijze benzinemetertje ofzo (midden bij benzinerail) gaat er ook nog een slangetje op het inlaatsysteem.
Klopt het zo een beetje of zit ik ergens fout?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Dat zou handig zijn, zoals ik het nu heb aangesloten komt er al beweging in de potjes zodra ik aan het gas zit, misschien heb ik ook iets anders verkeerd gedaan hoor. Ik ga er morgen weer mee verder
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
bij laten we zeggen 1000 toeren moeten die potjes toch nog niet gaan reageren?
Bij mij komen ze bij het kleinste beetje gas al in beweging. Voorheen was het zo dat de potjes bij 3500 toeren ofzo werden aangetrokken geloof ik, alhoewel ik toen wel met een lek potje reed.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
nouja het rijd in ieder geval goed zo, maar de potjes reageren nu anders dan wat ik van het sytsteem gewend ben. Het rijdt nu ook beter dan voorheen dus ik zal wel nooit met een goed inlaatsysteem hebben gereden dan.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop