1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Stervende zwaan… de XM is rot.
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 13 september 2007 12:26 PM

Gisteren lekker in 23 kilometer file gestaan…
Gaat plotseling het STOP lampje aan en verschijnt de melding OIL PRESSURE STOP IMMEDIATELY..

Ik gestopt en gewacht en na een drie kwartier weer gestart, lampje uit weer naar huis geschuifeld en daar ging het lampje weer aan.

Ik weet dat ik de auto heb gekocht met teveel olie in de motor, zou dat het probleem kunnen zijn? soort van overdruk door dat langzame rijden?
Er lekte wel wat olie uit maar dat drupte van het subframe dus dat zegt ook niet veel over de plek waar het vandaan komt.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? of houden oude v6en gewoon niet van files. ( ben ik toch ook een oude v6 )

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 13 september 2007 01:49 PM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd!  Mr. Green

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 13 september 2007 01:50 PM
  [ # 2 ]

Ik zou eerst alle vloeistofniveaus controleren.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 13 september 2007 01:54 PM
  [ # 3 ]
ieksEmmu schreef:

Ik zou eerst alle vloeistofniveaus controleren.

en op niveau brengen en checken wat er lekt voordat je ermee gaat rijden…....En altijd reserve meenemen in geval van spontane incontinentie

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 13 september 2007 02:02 PM
  [ # 4 ]

Ik zou dat te veel aan olie er maar snel uithalen, want teveel olie is net zo slecht voor de motor als te weinig.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 13 september 2007 02:06 PM
  [ # 5 ]

Ik ga vanavond weer even checken wat de ‘stand’ is
Maar gisteren waren alle vloeistoffen in orde. De olie was uiteraard nog niet tot rust gekomen dus dat kan ik straks pas bekijken.
Zit er een soort olie overloopje op het blok ergens? Of perst ie dat er botweg door een pakking uit..

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 13 september 2007 02:10 PM
  [ # 6 ]

Olielampje gaat aan bij te weinig oliedruk. Kan zijn dat de oliepomp bij stationair toerental en dunne olie de druk niet altijd haalt (of de sensor is wat kritisch). Gaat het lampje uit bij iets gasgeven?

Ik zou de oliedruk toch eens laten nameten met een betrouwbare meter. Een lage oliedruk wordt nogal eens veroorzaakt indien glijlagers zijn uitgelopen. Of een versleten oliepomp.

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 13 september 2007 02:22 PM
  [ # 7 ]

Het lampje bleef gewoon branden tijdens het rijden. Pas na een tijd stilstaan bleef ie uit totdat ik thuis aan het parkeren was toen ging ie weer aan.
Dus slechte olie kan ook nog eens een reden zijn.
zou er dan expres teveel in geknikkerd zijn omdat dat helpt tegen alarm lampjes?

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 13 september 2007 02:26 PM
  [ # 8 ]

Meet maar eens snel oliedruk. Dan weet je of het vals alarm is of niet.  (uiteraard met het juiste peil). Verkeerde olie kan het lampje laten branden. Als de olie bijv. veel te dun is voor het blok.

Sja, rij je door met veel te lage oliedruk dan gaat het blok wel een keer kapot.. Maar ja, een te lage oliedruk wil sowieso al zeggen dat er iets echt niet goed is.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 13 september 2007 02:27 PM
  [ # 9 ]
eXaMple schreef:

Het lampje bleef gewoon branden tijdens het rijden. Pas na een tijd stilstaan bleef ie uit totdat ik thuis aan het parkeren was toen ging ie weer aan.
Dus slechte olie kan ook nog eens een reden zijn.
zou er dan expres teveel in geknikkerd zijn omdat dat helpt tegen alarm lampjes?

het aflezen van de olie bij XM’s via peilstok of via dashboardwijzertje is gewoonweg bagger…

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 13 september 2007 02:28 PM
  [ # 10 ]

Nou hij ging toch al voor een beurt naar de garage ( en klepstotercheck.. )
Ik rijd er alleen maar mee naar de garage.
Toch handig 2 xm’s!

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 13 september 2007 02:34 PM
  [ # 11 ]
ieksEmmu schreef:

het aflezen van de olie bij XM’s via peilstok of via dashboardwijzertje is gewoonweg bagger…

bij een 16v gaat dat wel prima trouwens

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 13 september 2007 04:17 PM
  [ # 12 ]
eXaMple schreef:
ieksEmmu schreef:

het aflezen van de olie bij XM’s via peilstok of via dashboardwijzertje is gewoonweg bagger…

bij een 16v gaat dat wel prima trouwens

‘Bagger’ zaken krijg je alleen bij slecht onderhouden wagens. Bij mijn huidige XM en alle vorige Cits ook werkte het perfekt.

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 13 september 2007 04:18 PM
  [ # 13 ]
eXaMple schreef:

Zit er een soort olie overloopje op het blok ergens?

Tuurlijk, je moet de olie ook in het zwarte vaatje gooien, als er teveel in zit, loopt het er via het slangetje weer uit…............. Confused  Confused  Confused

Durf te wedden dat het vals alarm is, zag dat het een 90-er V6 was. Dan mag je wel een multiplex aarde-draad naar een lantaarnpaal trekken

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 13 september 2007 04:23 PM
  [ # 14 ]

olie vul je toch bij via de olievuldop op het blok…..
en daar heb ik niet zo snel een slangetje kunnen ontwaren.
En de aarde gaan we nog verder aanpassen. Is al gemodificeerd op deze wagen trouwens.
Iemand nog een losse lantaarnpaal in de aanbieding?? ?

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 13 september 2007 04:29 PM
  [ # 15 ]
Willem schreef:
eXaMple schreef:

Zit er een soort olie overloopje op het blok ergens?

Tuurlijk, je moet de olie ook in het zwarte vaatje gooien, als er teveel in zit, loopt het er via het slangetje weer uit…............. Confused  Confused  Confused

Durf te wedden dat het vals alarm is, zag dat het een 90-er V6 was. Dan mag je wel een multiplex aarde-draad naar een lantaarnpaal trekken

Hoe verklaar je dan de kleine olie lekkage?
De aarde van de XM is al een keer bij gewerkt, er komt nog een extra aarde draad bij.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
 
1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook