3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Update: Het waren niet de krukaslagers! :)
The Hans Identity
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 473
Geregistreerd: 19-04-2007

Gepost: 13 september 2007 07:05 PM
  [ # 31 ]

gewoon overstappen op BX of een 1.4 ZX Very Happy

Profiel  
 
Citromarcje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 16-05-2007

Gepost: 13 september 2007 07:20 PM
  [ # 32 ]

neej er komt waarschijnlijk een saxo 1.6 vts of vtr, dus wie er nog 1 over heeft, pb me ff Wink

Greetz

Marc

ZX 16v(1994) - Total loss
CitroPolo(1986) - verkocht
BX RE (19??) - van mn broer te leen.
Saxo 1.6i VTR (1997) - Dagelijks vervoer(vanaf morgen!)

Profiel  
 
LotuzZX16v
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 19-08-2007

Gepost: 13 september 2007 07:42 PM
  [ # 33 ]

Een Saxo drinkt iets minder en weegt iets minder, maar scheelt je dat maandelijks zoveel in de kosten dan?

106 Accent (1.1 8v) => 106 Rallye (1.6 8v) => Clio Williams (2.0 16v) => 106 Sport (1.6 16v) => ZX 16v (2.0 16v) +- 106 Rallye (1.3 8v) => Clio Williams (2.0 16v) + 106 Rallye (1.6 8v) + AX GT (1.4 8v)

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 13 september 2007 11:02 PM
  [ # 34 ]
LotuzZX16v schreef:

Een Saxo drinkt iets minder en weegt iets minder, maar scheelt je dat maandelijks zoveel in de kosten dan?

In verbruik en belastingen weinig denk ik. In onderhoud zal het wel een slok schelen.

Als je chronisch krap bij kas zit is een 2.0 16v zx niet direct de beste keuze…

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 14 september 2007 12:46 AM
  [ # 35 ]

Als het een Saxo met 16V motor word, dan is dat ook niet echt goedkoop in onderhoud als er wat kapot gaat, kun je beter voor een 8-klepper gaan.

Profiel  
 
Citromarcje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 16-05-2007

Gepost: 14 september 2007 02:37 AM
  [ # 36 ]

ik wil gewoon een 1.6je, hoeft geen 16v te zijn, Scheelt in verzekering zeer veel, betaal nu namelijk 85 euri voor de zx(ivm mn leeftijd en zn pk’s Wink )

En de wegenbelasting zal wel ietsje omlaag gaan, en de benzinekosten hopelijk ook want nu zit ik toch elke maand aan een 300euro aan benzine…dat vind ik toch een beetje veel, zeker als daar nog 85 euri verzekering en 32 euro wegenbelasting bij komen…

maarja hoogstwaarschijnlijk komt er wel een saxootje, heb ook al leukjes gezien met een 1.4 motortje, maakt me niet zo veel uit, als ie maar wel een beetje sportief is Wink

Greetz

Marc

ZX 16v(1994) - Total loss
CitroPolo(1986) - verkocht
BX RE (19??) - van mn broer te leen.
Saxo 1.6i VTR (1997) - Dagelijks vervoer(vanaf morgen!)

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 14 september 2007 02:39 AM
  [ # 37 ]

Als je per maand €300,- aan peut verstookt, wordt het tijd om naar een andere brandstof uit te kijken!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 14 september 2007 02:53 AM
  [ # 38 ]

LPG, ik gebruik een 17-18€ op 350-400 km

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 14 september 2007 04:43 AM
  [ # 39 ]
Citromarcje schreef:

ik wil gewoon een 1.6je, hoeft geen 16v te zijn, Scheelt in verzekering zeer veel, betaal nu namelijk 85 euri voor de zx(ivm mn leeftijd en zn pk’s Wink )

En de wegenbelasting zal wel ietsje omlaag gaan, en de benzinekosten hopelijk ook want nu zit ik toch elke maand aan een 300euro aan benzine…dat vind ik toch een beetje veel, zeker als daar nog 85 euri verzekering en 32 euro wegenbelasting bij komen…

De 1.6i 8V zit onder de 100PK is dus gunstiger in de verzekering, het verbruik bij rustig rijden is ook een stuk vriendelijker dan de 2.0 16V. Verwacht echter geen mooi getallen als 1 op 17, daarvoor moet je bij een 1.4 of zelfs 1.1 zijn, of nog beter een 1.5D. Wel een stuk duurder in de wegenbelasting maar met minimaal 1 op 22 en bij zuinig rijden 1 op 27 lach je iedereen uit bij de pomp.

Profiel  
 
The Hans Identity
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 473
Geregistreerd: 19-04-2007

Gepost: 14 september 2007 07:41 PM
  [ # 40 ]
gompy58 schreef:
LotuzZX16v schreef:

Een Saxo drinkt iets minder en weegt iets minder, maar scheelt je dat maandelijks zoveel in de kosten dan?

In verbruik en belastingen weinig denk ik. In onderhoud zal het wel een slok schelen.

Als je chronisch krap bij kas zit is een 2.0 16v zx niet direct de beste keuze…

in belasting zit ie een schaal lager en in verzekering zal het misschien wel duurder zijn, 120pk voor iemand die nog geen jaar zn rijbewijs heeft op een auto van laten we zeggen 800+ kg. das niet zo handig Smile

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 14 september 2007 11:47 PM
  [ # 41 ]

1e jaar is altijd heel erg duur, vooral als student. 2e jaar is al wat beter te doen vanaf dan gaat het vrij hard (mits geen ongevallen)

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 15 november 2007 07:41 PM
  [ # 42 ]

Och, het kan anders.
Op eigen naam, op 18 jarige leeftijd een BX 16v verzekeren voor nog geen 5 tientjes per maand. 160pk op 1043kg Wink
Daarna een AX GTI(94pk-785kg) voor hetzelfde tarief en dan nu een Alfa(90pk-1220kg) voor nog geen 3 tientjes in de maand Cool

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
LotuzZX16v
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 19-08-2007

Gepost: 15 november 2007 08:11 PM
  [ # 43 ]
Simpele Ziel schreef:

en dan nu een Alfa(90pk-1220kg)

De minste pk’s en de meeste kilo’s. Komt dat nog wel van z’n plaats?

106 Accent (1.1 8v) => 106 Rallye (1.6 8v) => Clio Williams (2.0 16v) => 106 Sport (1.6 16v) => ZX 16v (2.0 16v) +- 106 Rallye (1.3 8v) => Clio Williams (2.0 16v) + 106 Rallye (1.6 8v) + AX GT (1.4 8v)

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 15 november 2007 08:16 PM
  [ # 44 ]

Nouja, de acceleratie van o naar 100 moet je met een kalender meten.
Maar nu na 15.000 km raak je eraan gewend en pas je je rijstijl erop aan.
Volgas doortrappen heeft geen zin, maar eenmaal op snelheid gaat het best vlotjes allemaal.
Dit is overigens de enige auto waarvan ik zeker weet dat hij niet harder kan dan 190, want dan loopt ie in de begrenzer en neemt ie gas terug.

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook