waarde C4 Berline Prestige
Nicci
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 13 september 2007 06:00 PM

het is misschien wat koffiedikkijken, maar er zijn er vast op het forum die een goede gooi kunnen doen:

ik heb een C4 Berline Prestige (1.4 16v) en ben even nieuwsgierig naar de afschrijvingen van die auto. ik ben van plan hem in te ruilen als hij 5 of 6 jaar oud is (nu is hij bijna 2 jaar oud). tegen die tijd zal hij 120 (na 5 jr) tot 150 (na 6 jr) gereden hebben.

iemand enig idee wat dan de (inruil)waarde van die auto zal zijn?

Profiel  
 
dieterwieter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 24-12-2004

Gepost: 13 september 2007 06:04 PM
  [ # 1 ]

Hoi makker!

ik zou gokken op een goede 32 à 35% van de nieuwwaarde.

Greetz,
Dieter

Leer van gisteren, leef vandaag, ga onbevangen naar morgen

Profiel  
 
Nicci
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 13 september 2007 07:53 PM
  [ # 2 ]

iemand meer ?  Very Happy

bedoel je overigens na 5 of 6 jaar? of zit daar niet meer zoveel verschil tussen?

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 13 september 2007 08:11 PM
  [ # 3 ]
Nicci schreef:

iemand meer ?  Very Happy

bedoel je overigens na 5 of 6 jaar? of zit daar niet meer zoveel verschil tussen?

Bij auto’s met die leeftijd speelt ook in steeds grotere mate mee hoe hij eruit ziet. Zowel van buiten als van binnen. Dit heeft dan (zeker procentueel gezien) een behoorlijke invloed op de dagwaarde. (anwb-koerslijsten zeggen lang niet alles)

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 13 september 2007 08:33 PM
  [ # 4 ]
dieterwieter schreef:

ik zou gokken op een goede 32 à 35% van de nieuwwaarde.

Ik zou eerlijk gezegd een iets lagere waarde verwacht hebben… Zo net onder de 30%... Dit is dan alleen op het gevoel gebaseerd en verder niet echt onderbouwd. Het gevoel is wel enigzins beinvloed door het feit dat het hier om een (kleine) benzine motor gaat met km-stand ver over de ton (tegen die tijd)

Profiel  
 
Nicci
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 13 september 2007 08:53 PM
  [ # 5 ]
tilanus schreef:

Bij auto’s met die leeftijd speelt ook in steeds grotere mate mee hoe hij eruit ziet. Zowel van buiten als van binnen. Dit heeft dan (zeker procentueel gezien) een behoorlijke invloed op de dagwaarde. (anwb-koerslijsten zeggen lang niet alles)

die ervarig heb ik inderdaad ook. mijn laatste auto heb ik vrij goed kunnen inruilen en ik denk dat dat veel te maken had met hoe goed hij er nog uit zag. hij was binnen 2 weken alweer verkocht.

ik had even spijt dat ik die Polo niet gewoon zelf op marktplaats had gezet.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 13 september 2007 11:04 PM
  [ # 6 ]

ik denk dat je iets onder de 25 % uitkomt en het ligt er ook aan wat je terug koopt

Profiel  
 
Nicci
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 13 september 2007 11:08 PM
  [ # 7 ]

meen je dat nu?
voor mijn Polo uit 98 kreeg ik dit jaar nog bijna €4000 terug (inruil met de C4). deze had 125.000 op de teller. dit zou betekenen dat een 5/6 jaar oude C4 met net zo iets op de teller maar iets meer oplevert.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 13 september 2007 11:24 PM
  [ # 8 ]

de zit natuurlijk een verschil he polo is erg geliefd daarbij komen er heel veel c4 vrij tegen die tijd dus dat druk de prijs ook en het ligt eraan wat je terug koopt natuurlijk
zo kreeg ik maar 2250 terug voor mijn xantia uit 2000 Sad

koop je een c1 terug of een c6 bijv zit nogal een verschil in Wink

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 14 september 2007 04:04 PM
  [ # 9 ]

Ben ik mee eens. Hoewel die 25% zie ik persoonlijk als ondergrens.
Trouwens een Polo is net een maatje kleiner en over het algemeen geldt: des te kleiner de auto de te langzamer is de waardevermindering. En anders om het geldt natuurlijk ook: een slee van een auto verliest heel snel zijn waarde.

Profiel  
 
Nicci
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 14 september 2007 04:22 PM
  [ # 10 ]

stel dat je dezelfde auto inruilt als hij 4 jaar oud is en zo’n 90.000 op de teller? ga ervan uit dat ik hem inruil tegen een nieuwere auto in dezelfde prijsklasse (Golf, C4, Focus, whatever).

ik zeur even een beetje door, want ik probeer een beetje te achterhalen wanneer je hem het voordeligst kan inruilen.

speelt overigens nog een rol of een model nog in productie is? die genoemde xantia was waarschijnlijk niet meer in productie. drukt dat de inruilwaarde?

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 14 september 2007 05:19 PM
  [ # 11 ]
Nicci schreef:

stel dat je dezelfde auto inruilt als hij 4 jaar oud is en zo’n 90.000 op de teller? ga ervan uit dat ik hem inruil tegen een nieuwere auto in dezelfde prijsklasse (Golf, C4, Focus, whatever).

ik zeur even een beetje door, want ik probeer een beetje te achterhalen wanneer je hem het voordeligst kan inruilen.

speelt overigens nog een rol of een model nog in productie is? die genoemde xantia was waarschijnlijk niet meer in productie. drukt dat de inruilwaarde?

Natuurlijk heeft courantheid van een type invloed op de prijs. De Xantia is straks 2 generaties oud + eventueel een emissieafhankelijke wegenbelasting / toegang tot steden (Xantia heeft voldoet maximaal aan Euro3)etc., dat werkt niet mee voor de inruilprijs.
Verder heeft die specifieke Xantia meer dan 2 ton gedraaid. Een Xantia die onder de ton van 1e eigenaar komt brengt wel iets meer op. Da’s appels en peren vergelijken.

In doorsnee uitgaan van 50% waardeverlies per 3 jaar bij gemiddeld jaarkilometrage voor de autoklasse, dus:

- na 3 jaar 50% restwaarde van nieuw;
- na 6 jaar 25 % restwaarde van nieuw;

Dat het jaarkilometrage bij een C5/6 hoger is dan een C1 lijkt me duidelijk, evenals dat veroudering / opvolging / gewildheid van een modeltype.

De BPM-afschrijftabel (bij import) hanteerde als grondslag na 3 jaar 43% restwaarde en na 6 jaar 23%, dat is ook niet 100% uit de duim gezogen.

Wat hét ideale moment van inruil is is niet zo te bepalen; dat hangt van het gebruik, het moment van de auto in zijn productcyclus en de marktomstangdigheden af. Zo’n nieuwe Fiat 500 kan je waarschijnlijk tegen een verhoudingsgewijs ‘0’ afschrijving rijden in het eerste jaar, net als de 206 CC en de New Mini dat ook hadden.

Bij een C4 berline / coupé kan je verwachten dat ie rond 2010 / 2011 (na 6 / 7 jaar looptijd) vervangen wordt, dus zeker dan / daarna komt een drukkend effect op de inruilprijs. Het kilometrage moet ook niet te hoog zijn in die klasse, er is / zal zat aanbod zijn van leasers straks.

Profiel  
 
Nicci
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 14 september 2007 05:26 PM
  [ # 12 ]

bedankt, voor je uitgebreide reactie. kan ik iets mee.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook