Fuckeduck, ik dacht dat we het hier over een opel zafira hadden! G#dverdomme Hugo, hoe heb je dat nu kunnen doen!!
Animal triste post coitum
Serge schreef:mvbbx schreef:In dit geval ben ik het met Marten eens dat de auto best op eigen houtje terug had kunnen komen als er van te voren wat tijd en aandacht aan was besteed. De auto in deze staat terug halen uit Slovenie slaat nergens op ook al ben je liefhebber.
De dagwaarde van een bx en andere oudere Citroens (Xm enzo… ) is tegenwoordig zo laag dat een reparatie al snel hierboven komt. Een normaal mens zou zeggen weg met dat ding maar een liefhebber heeft het er graag voor over om zo’n auto te laten repareren en er zo lol van te hebben. Wil je dit niet dan moet je niet in een oude auto gaan rijden en al helemaal niet in 1 waarvan je weet dat er eea aan zit te komen en vervolgens een redelijk verre reis naar het buitenland gaan maken.
Veel mensen vinden dit zonde, waaronder ik omdat het niet nodig was geweest voor zover ik kan lezen. Jammer…
Hugo heeft gewoon voor tijdelijk een oude chipszak gekocht om z’n werk uit te kunnen voeren en met die wagen is gebeurd wat er altijd gebeurd met een oude kar die geen kont kost. Waar maak je je druk om? Het is niet alsof er maar 5 exemplaren van gemaakt zijn.
Het zal wel, maar ik deel wel de zorg dat door dit soort acties de BX als een wegwerpauto gezien wordt. Dat is het niet voor mij.
Andere mede-weggebruikers denken daar, mogelijk door het gedrag van wegwerp-BX-bezitters, wel eens anders over en dat heeft me al een aantal lelijke schades opgeleverd aan een voorheen retestrakke auto. Daar baal ik dus erg van.
EN nu maar hopen dat er genoeg roulatie zit in het buitenlands personeel van de ANWB….
Ich bin ein Breaker
Het worden er al snel steeds minder, lang leve de wegwerp maatschappij
Ik ben alang blij dat er ook nog mensen zijn die een auto niet zien als verbruiks-artikel en er ook fatsoenlijk mee omgaan mbt niet een deur tegen iemand zijn auto opensmijten met de gedachte van ach wat boeit mij dat kut hok die ze waarschijnlijk voor 50 euro gekocht hebben…
karel schreef:Het zal wel, maar ik deel wel de zorg dat door dit soort acties de BX als een wegwerpauto gezien wordt. Dat is het niet voor mij.
Andere mede-weggebruikers denken daar, mogelijk door het gedrag van wegwerp-BX-bezitters, wel eens anders over en dat heeft me al een aantal lelijke schades opgeleverd aan een voorheen retestrakke auto. Daar baal ik dus erg van.
EN nu maar hopen dat er genoeg roulatie zit in het buitenlands personeel van de ANWB….
Je hoeft je geen zorgen te maken dat de BX misschien als wegwerpauto gezien wordt, want dat is allang een feit. Hetzelfde geldt ook voor de XM, ZX, Xantia en praktisch alle andere karren van elk merk gemaakt in de jaren 80 en 90. Zo ging dat met de DS, zo ging dat ook met de Traction en zo gaat dat nog steeds met laatste modellen van de CX. Der lauf der dinge. Over 20 jaar is de spoeling een stuk dunner, kun je er een tijdsbeeldje aan vast knopen + een geschiedenis en gaan spreken over een ‘klassieker’. Tegen die tijd is er wat mij betreft ook een reden om te zeggen dat het ‘zonde’ is om zo’n kar weg te donderen vanwege fors achterstallig onderhoud.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Doet pijn om te lezen.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
mooi avontuur toch
Citroën D Special 1970
Serge schreef:karel schreef:Het zal wel, maar ik deel wel de zorg dat door dit soort acties de BX als een wegwerpauto gezien wordt. Dat is het niet voor mij.
Andere mede-weggebruikers denken daar, mogelijk door het gedrag van wegwerp-BX-bezitters, wel eens anders over en dat heeft me al een aantal lelijke schades opgeleverd aan een voorheen retestrakke auto. Daar baal ik dus erg van.
EN nu maar hopen dat er genoeg roulatie zit in het buitenlands personeel van de ANWB….
Je hoeft je geen zorgen te maken dat de BX misschien als wegwerpauto gezien wordt, want dat is allang een feit. Hetzelfde geldt ook voor de XM, ZX, Xantia en praktisch alle andere karren van elk merk gemaakt in de jaren 80 en 90. Zo ging dat met de DS, zo ging dat ook met de Traction en zo gaat dat nog steeds met laatste modellen van de CX. Der lauf der dinge. Over 20 jaar is de spoeling een stuk dunner, kun je er een tijdsbeeldje aan vast knopen + een geschiedenis en gaan spreken over een ‘klassieker’. Tegen die tijd is er wat mij betreft ook een reden om te zeggen dat het ‘zonde’ is om zo’n kar weg te donderen vanwege fors achterstallig onderhoud.
het is inderdaad “de liefhebber” versus “de ratio/de realist”.
wat mij betreft, m.b.t. de inhoud van de meningen;
de kunst is om niet te oordelen
ieder doet wat hij/zij het beste acht, toch?
de BX-liefhebber koopt een BX, stopt er geld en liefde in en wie weet blijft de wagen een tijdje rijden.
ik heb af en toe een auto nodig voor een cultuurproject.
omdat ik van een fijne comfortabele wagen kies koop ik meestal een BX of een Volvo 240. ik weet uit geruime ervaring dat dat betrouwbare en comfortabele wagens zijn. bij de inmiddels beroemde BX heb ik helaas niet goed van achter gekeken anders had ik de wagen laten staan.
ik koop de BX puur en alleen voor het gebruik en was van plan om de wagen daarna (eerst via dit forum) weer te verkopen.
maar helaas is anders gebleken.
ik had niet gedacht dat mijn relaas zo veel emotionele reacties los zouden maken, dat is weer voer voor psychologen
groet vanuit Slowakije,
Hugo
voor hen die nog geïnteresseerd zijn in wat ik hier uitspook;
Station East – Stanica Vychod
14 september 2007
Station East – Stanica Vychod Presov, Slowakije
Uitvoering van grootschalig project met scholieren en vele musici ter bevordering van de interactie tussen de Roma en de niet-Roma gemeenschappen.
Het project is door Merlijn Twaalfhoven ontworpen en geproduceerd in samenwerking tussen La Vie sur Terre en Euforion (Slowakije), met steun van de Nederlandse Ambassade in Bratislava.
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Veel suc6 in Slowakije. Een bijzonder project zo te lezen. Ben je daar nog lange tijd?
En tja, BX’en conserveren. Sommigen doen hun best en anderen interseert het niks. De liefhebber doet het natuurlijk wel pijn, maar ik begrijp best dat je de rompslomp van reparaties ter plaatse niet zag zitten. De ware liefhebber pakt nu een ambulance en haalt haar op? Maar dan ben je echt liefhebber hoor.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:De ware liefhebber pakt nu een ambulance en haalt haar op? Maar dan ben je echt liefhebber hoor.
Eerder gestoord
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ach, dit hele verhaal bericht simpelweg op een inschattingsfout van Hugo. En gezien het feit dat je je enorm kan verkijken op de adals, is dat niet geheel verwonderlijk.
Dat de wagen achterblijft is ook al niet wonderlijk, en dat de BX wel wordt gezien als aftraphok, is ook al niet wonderlijk. Dat doen men nu eenmaal met wagens die je voor fietsenprijzen van MP af kunt trekken.
Dus eigenlijk is er niets aan de hand. En om zo’n wagen op te halen… er is geen haar op mijn liefhebbershoofd die er aan denkt! Niet voor een aftraphok als een BX!
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Maar even wat anders, in de BX checklist staat, dat je met versleten ADAL’s eindeloos kan doorrijden, maar ik begrijp dus dat het bij jou niet gelukt was?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Onzin dus, je banden komen tegen het metaal.
En hij zwabbert als mijn schoonmonster op de fiets.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Je kunt er lang mee doorrijden, maar uiteindelijk gaat het mis. Eigenlijk zou er in de tiplijst moeten staan dat je ze gelijk bij de eerste slijtageverschijnselen direct moet vervangen, dan wel laten vervangen voor de joekelse prijs van pak ‘m beet €100,- per kant.
Maar dat staat er dus niet, en mede daarom heeft Hugo zich hierop verkeken.
Tip voor het checken van de adals; zet de wagen in de hoogste stand, rijd een paar meter achteruit en kijk dan naar de stand van de wielen.
Animal triste post coitum