Ik ben van plan een andere auto te kopen, naast de 16v, maar dit moet wel een betrouwbare auto zijn.
Nou staat er een 16 tri uit ‘89 te koop, met nieuwe apk, en nou is mijn vraag, zijn die auto’s eigenlijk wel goed?
Heeft iemand hier ervaring mee.
Want als ik veel kilometers blijf maken met de 16v word het een bodemloze put. (eigenlijk is die het al).
Laat iets van je horen.
Groetjes Alex.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
Ik denk van wel, zoals elke BX in principe goed is
Eelke heeft een BX 16 TRI met inmiddels 423.000 km, dus wat dat betreft kunnen ze het zeker lang uithouden. Misschien dat hij wat ervaringen over zijn 16 TRI kan vertellen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005
- BX 1600 tzi automaat
ga je een andere auto kopen alex
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
Ja, er moet toch iets bijkomen.
Anders vernaggel ik die 16v, en dat is zonde.
Ik denk dat die 16v gewoon helemaal uit elkaar moet, en ieder boutje, schroefje, en slangetje vervangen moet worden, zodat ie nog lang mee zal gaan, want nu ben ik aan het dweilen met de kraan open.
Dus ik zoek een betrouwbare auto daar ik rond de 200 kilometer per dag rijd.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
en daarvoor zoek je een 1.6? Is een 1.9D of een gasbak niet een beter idee? (hou je misschien meer geld over voor je zestienkleppert)
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Hehe nou ja, die zijn best betrouwbaar
en niet langzaam ook (ok misschien wel een beetje vergeleken met je 16v )
Zoals elk type heb je goede en slechte jaren, mijne komt uit ‘87 en dat was zeker een goed jaar.. hij is nog vrij gaaf. Roest heb ik bijna geen last van, en heb verder ook weinig grote problemen gehad.
Volgens mij was ‘86 en ‘88 een iets minder jaar kwa carrosserie? ‘89 lijkt me ook best een goed jaar (al kan ik hier weinig over vertellen aangezien ik ook maar een leek ben op technisch gebied)
Maar tja, zoals Wouter al zei, mijn bak staat momenteel op 423.500 km en het tuft nog wel even door. Heeft wel de eerste 375.000 km op gas gereden en is in topconditie onderhouden door mijn vader de laatste 17 jaar (de TRi is finaal in elkaar gereden aan de voorkant toen hij 2 weken oud was, mijn pa heeft hem toen opgekocht en opgeknapt en sindsdien heeft hij heel wat kilometers gedraait [ook met caravan])
De Bosch multipoint is natuurlijk ook goed spul, maarja dat zul je wel weten
Dus nooit grote problemen gehad, naast de standaard bx euvels: leidingen, koppeling etc.
citrofiel!ik? schreef:Ja, er moet toch iets bijkomen.
Anders vernaggel ik die 16v, en dat is zonde.
Ik denk dat die 16v gewoon helemaal uit elkaar moet, en ieder boutje, schroefje, en slangetje vervangen moet worden, zodat ie nog lang mee zal gaan, want nu ben ik aan het dweilen met de kraan open.
Dus ik zoek een betrouwbare auto daar ik rond de 200 kilometer per dag rijd.
Je gaat toch geen 200 km per dag rijden op benzine? Dat is zonde en pure geldverspilling.
Koop een gasbak of een diesel-bak.
Kijk hier eens, want dat is een hele mooie gasbak (lees: BX 19 GTI in de mooie kleur Vert Triton), en die mag weg voor zo’n € 250. Nou, daar kun je je toch geen buil aan vallen?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik heb hem net een berichtje gestuurd.
Hij heeft er idd een hoop aan gedaan.
Ik heb alleen mijn vraagtekens bij de kmstand en de vraagprijs die dalende is, terwijl hij optisch naar mijn mening toch zeer mooi is.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
Ik denk het dat een hele nette BX is, die alleen zijn dakplaat mist, maar het is wel goedkoop rijden in een GTI op gas.
Slechts 1 keer heb ik in Metro2005’s BX gereden, en vond het een erg leuke auto (maar bind me hier niet op vast)
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
citrofiel!ik? schreef:Ik heb hem net een berichtje gestuurd.
Hij heeft er idd een hoop aan gedaan.
Ik heb alleen mijn vraagtekens bij de kmstand en de vraagprijs die dalende is, terwijl hij optisch naar mijn mening toch zeer mooi is.
Dat is de ex-bx van Marcel (web). Daar zit de achterbumper en achterklep met spoiler op van mijn beroemde BX 19TZi.
Marcel heeft destijds alle LPG-problemen opgelost die deze BX had waardoor het LPG rijden probleemloos is.
Verder heeft de ‘nieuwe’ eigenaar het een en ander laten repareren en vervangen zodat het waarschijnlijk een prima wagen.
Alleen optisch is ie minder vanwege dat dichtgeplakte dakraam.
Vastbinden doe ik alleen in privesfeer
Ik ben zeer benieuwd, graag zou ik morgen gaan kijken naar die auto, maar het is een beetje laat.
Hij zal zich wel niet meer melden vandaag.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
Eric Vertogen schreef:citrofiel!ik? schreef:Ja, er moet toch iets bijkomen.
Anders vernaggel ik die 16v, en dat is zonde.
Ik denk dat die 16v gewoon helemaal uit elkaar moet, en ieder boutje, schroefje, en slangetje vervangen moet worden, zodat ie nog lang mee zal gaan, want nu ben ik aan het dweilen met de kraan open.
Dus ik zoek een betrouwbare auto daar ik rond de 200 kilometer per dag rijd.Je gaat toch geen 200 km per dag rijden op benzine? Dat is zonde en pure geldverspilling.
Koop een gasbak of een diesel-bak.
Waarom niet ? Lekker crossen met benzine!
citrofiel!ik? schreef:Vastbinden doe ik alleen in privesfeer
Ik ben zeer benieuwd, graag zou ik morgen gaan kijken naar die auto, maar het is een beetje laat.
Hij zal zich wel niet meer melden vandaag.
gepost om 00:41
dan lig ik op 1 oor hoor
je hebt een mail van me gekregen waarin staat wat je nog moet doen aan de auto.
als je hem wilt bekijken dan kan je evt op mijn werk langskomen, daar ben ik tot 9 uur vanavond te vinden.
adres:
TQC computers
oberonweg 286
Spijkenisse
mijn telefoonnummers heb je al
over de dalende vraagprijs…
er zijn niet veel mensen die een bx willen kopen op gas. sowieso is een auto op gas voor veel mensen geen optie (geen idee waarom want het rijdt prima )
tel daar bij op dat het een bx is die veel mensen toch ook niet willen hebben omdat ze zo ‘onbetrouwbaar’ zijn en je zit gewoon lang met een auto die te koop staat. en aangezien ik zaterdag voor een andere auto ga kijken wil ik de bx gewoon kwijt. (dat ik dat ooit nog zou zeggen ops: )
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Fijn dat die GTI nu weer bij een liefhebber terechtkomt! Zou toch zonde zijn als iemand ‘m als ragbak zou gebruiken vanwege de lage prijs…. Enne (ff off topic), wat voor andere auto ga je bekijken?
metro2005 schreef:
over de dalende vraagprijs…
er zijn niet veel mensen die een bx willen kopen op gas. sowieso is een auto op gas voor veel mensen geen optie (geen idee waarom want het rijdt prima )
Tja, er blijven mensen die liever veel geld willen betalen voor een liter benzine, dan geld overhouden en op LPG rijden.
Veelal weet men niet beter of wil men niet beter weten. De vooroordelen blijven altijd hangen en verder erin verdiepen komt men vaak niet verder dan gas is om op te koken.
En dat terwijl je nog geen 9000 km per jaar hoeft te rijden om LPG al rendabel t.o.v. benzine te maken.