Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Eric Vertogen schreef:metro2005 schreef:
over de dalende vraagprijs…
er zijn niet veel mensen die een bx willen kopen op gas. sowieso is een auto op gas voor veel mensen geen optie (geen idee waarom want het rijdt prima )Tja, er blijven mensen die liever veel geld willen betalen voor een liter benzine, dan geld overhouden en op LPG rijden.
Veelal weet men niet beter of wil men niet beter weten. De vooroordelen blijven altijd hangen en verder erin verdiepen komt men vaak niet verder dan gas is om op te koken.
En dat terwijl je nog geen 9000 km per jaar hoeft te rijden om LPG al rendabel t.o.v. benzine te maken.
voor mij zou het ook goedkoper zijn om de TRi weer op gas te laten zetten, ik rijd zo’n 20.000 km per jaar…
Maar dan moet ik maandelijks heel veel gaan betalen, lijkt gewoon veel duurder
is ook duur… scheelt zo’n 30 euro per maand heel irri… maarja…
gti_styling84 schreef:is ook duur… scheelt zo’n 30 euro per maand heel irri… maarja…
Is ook duur? Het lijkt duur omdat de vaste kosten (lees: wegenbelasting) hoger zijn, maar de variabele kosten (lees: een liter LPG) een flink stuk lager zijn.
Een litertje LPG kost momenteel 39,9 eurocent. Zet daar eens een liter benzine naast en zie het verschil.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Die 30 euro per maand heb je er toch zo uit? Als je 20.000 km per jaar rijdt al helemaal…. Het enige risico loop je als je dat doet bij een auto die niet helemaal fris meer is, waardoor je niet de mogelijkheid hebt om de installatiekosten qua afschrijving uit te smeren over de gebruiksduur. Eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom zoveel mensen op benzine blijven rijden, als je minder dan zo’n 7000 km per jaar rijdt worden alternatieven zoals Greenwheels zelf al aantrekkelijk (al rij je dan wel in een Peugeot). Dus benzine is eigenlijk alleen maar voordeliger voor een relatief kleine groep mensen. Al heeft dit natuurlijk ook te maken met het aanbod van 2e hands LPG-auto’s, vaak laat men de installatie later uitbouwen omdat LPG niet zo’n geweldig imago heeft….
Eric Vertogen schreef:gti_styling84 schreef:is ook duur… scheelt zo’n 30 euro per maand heel irri… maarja…
Is ook duur? Het lijkt duur omdat de vaste kosten (lees: wegenbelasting) hoger zijn, maar de variabele kosten (lees: een liter LPG) een flink stuk lager zijn.
Een litertje LPG kost momenteel 39,9 eurocent. Zet daar eens een liter benzine naast en zie het verschil.
Ja, maar ik denk dat ik met benzine wat meer vermogen heb dan met LPG
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Kan… maar dat hoeft niet. Een goede LPG installatie zorgt voor vrijwel dezelfde prestaties, zeker bij een recentere LPG installatie. Alleen is het verbruik wat hoger, omdat een liter LPG simpelweg minder energie bevat dan een liter benzine. Verschil is ongeveer 10%, dus niet wereldschokkend als je de prijzen van de brandstoffen naast elkaar legt.
Wel is LPG een beetje een vak apart, de meeste monteurs die bij een dealer werken weten zich er vaak niet zo’n raad mee, mede daardoor is de populariteit van LPG niet zo hoog. Maar daar zijn weer specialisten voor.
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
gti_styling84 schreef:Eric Vertogen schreef:gti_styling84 schreef:is ook duur… scheelt zo’n 30 euro per maand heel irri… maarja…
Is ook duur? Het lijkt duur omdat de vaste kosten (lees: wegenbelasting) hoger zijn, maar de variabele kosten (lees: een liter LPG) een flink stuk lager zijn.
Een litertje LPG kost momenteel 39,9 eurocent. Zet daar eens een liter benzine naast en zie het verschil.Ja, maar ik denk dat ik met benzine wat meer vermogen heb dan met LPG
ik vond hem op gas niet echt langzamer, merkte het verschil nauwelijks. Alleen de reactietijd van het gaspedaal was een stukkie vlotter
Maar goed, het is gewoon een psychologisch iets.. ik wil mijn vaste lasten niet zien stijgen en krijg meer het idee van: ach auto kost niet zo heel erg veel per maand, dus als ik iets minder rijd dan is het ook niet duur.. maar goed bij denken blijft het meestal
gti_styling84 schreef:Eric Vertogen schreef:gti_styling84 schreef:is ook duur… scheelt zo’n 30 euro per maand heel irri… maarja…
Is ook duur? Het lijkt duur omdat de vaste kosten (lees: wegenbelasting) hoger zijn, maar de variabele kosten (lees: een liter LPG) een flink stuk lager zijn.
Een litertje LPG kost momenteel 39,9 eurocent. Zet daar eens een liter benzine naast en zie het verschil.Ja, maar ik denk dat ik met benzine wat meer vermogen heb dan met LPG
Dat hoeft dus niet, zeker niet met de nieuwste LPG-installatie waar je zelfs iets meer vermogen krijgt.
Bij mijn 19TZi had ik geen verlies van vermogen. Nu bij de BX16V heb ik wel vermogensverlies, maar dit komt niet door de LPG, maar door de, in mijn ogen, niet toereikende installatie.
Jongens, ff wat anders, de groene is nu van mij.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
citrofiel!ik? schreef:Jongens, ff wat anders, de groene is nu van mij.
en veel rijplezier ermee
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Gefeli :51
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
En weer 2 citrofielen blij
:17
Jah, nou kan ik weer gaan werken.
Thuiszitten is ook echt niks, al is het maar 4 dagen.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.