Ik was gister in gesprek met 2 mensen met een Cannes (bx) uit 1990 zij konden mij vertellen dat hun bx maar was uitgerust met 4 versnellingen kan dit?....
een vriend van me had namelijk ook 1 uit ‘90 maar dit was gewoon een 5 bak….
alvast bedankt,
Luc
Creative technology
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Een cannes is altijd een 14 injectie, dus ook altijd een 5 bak.
De 4 bakken zijn carburatieversies.
Mogelijk is het een 14 te carburateur met cannes stickers.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
of er is een 4 bak van een ax ingekomen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Er zijn wel 2 series CAnnes geweest. MAar voor zover ik weet altijd met injectie en 5 bak.
Meja, Citroen zou Citroen niet zijn gweeest als er toch al eens een Cannes stickerset is afgeleverd op een basis BX uit die tijd (dus nog net met carb. motor en 4 bak).
Heeft die betreffende Cannes injectie of carburateur?
Wat staat er op het kenteken? Wat voor milieucode?
Hoe staat het verder met accesoires? witte wieldoppen? afsluitbaar dashbaordkastje (normaal wel bij een tweede serie Cannes, maar niet bij een eerste serie Cannes). Ook Cannes bekleding (net als Deauville en Leader: grijs met schotse ruit).
Last but not least: foto’s?
is het soms een franse versie
citroenc2 schreef:is het soms een franse versie
Cannes is nooit in Frankrijk geleverd: wel als Calanque met carburateur motor.
dat zeg ik zelfde auto maar geen injectie mischien door citroen frankrijk verkeerd gedaan en cannes geworden
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
kan een K1H zijn met pulsair en 4 bak maar in cannes zit normaal idd een 1.4 injectie
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Lieke schreef:Die BX is van mij
Ik sta na 6 jaar rijden voor een raadsel..
Op de papieren staat BX Cannes 14 inj. dec 1990, maar nix injectie en maar 4 versnellingen.
witte wieldoppen: ja
Cannes bekleding: ja
afsluitbaar dashboardkastje: nee
Zou er een revisiemotor ingezet zijn?? (is het enige dat ik kan bedenken)
Whatever, al met al was het een geweldig autootjeGrtz, Lieke
Hoi Lieke. Volgens mij moet er dan haast een keer een andere motor ingezet zijn. Staat er toevallig ook nog U9 op het kenteken?
Het is wel bekend dat Citroen nogal eens liep te klooien met uitvoeringen, maar het kenteken is iets wettelijks en dat moet toch in elk geval geklopt hebben bij aflevering.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Hahahahahha!!!!!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Lieke schreef:het mysterie is opgelost: mijn BX Cannes is een echte, maar hij is geïmporteerd uit België
en tja.. dan kun je dus vanalles verwachten!
grtz, Lieke
Lees: de RDW doet ook maar wat bij import (of overkeuring)
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Lieke schreef:het mysterie is opgelost: mijn BX Cannes is een echte, maar hij is geïmporteerd uit België
en tja.. dan kun je dus vanalles verwachten!
grtz, Lieke
Lees: de RDW doet ook maar wat bij import (of overkeuring)
Verdomd zeg!!! Dat had ik nog niet eens gezien… ops:
Datum eerste afgifte Nederland Info 07-12-1990
Datum eerste toelating Info 07-12-1990
Datum aanvang tenaamstelling Info 08-11-2001
Met een Y serie denk je al snel dat het een originele auto is. Het valt meestal pas op als het kenteken veel te nieuw is.
Maar ik vond het al merkwaardig, want op de handremconsole stond ook een 4-bak H patroon en je mag wel een verrekte pietluttige garage hebben die dat zou corrigeren bij een motorwissel. Sowieso ligt het dan niet voor de hand ook nog eens een 4 bak terug te monteren. Bij motorschade zou je als je al een carburateurblokje als donor gebruikt alleen het kale blok gebruiken en de injectie terugbouwen met 5bak.
Maar goed: mysterie idd opgelost. De stelling dat een NL Cannes standaard een 14 injection met 5 bak zou moeten zijn blijft dan wel overeind staan (als het een originele NLse is).
Kreeg een eigenaar indertijd niet een belastingkorting als ie een auto met een schonere auto op kenteken zette? (U9,K6,S6).
mpostma schreef:karel schreef:Lieke schreef:het mysterie is opgelost: mijn BX Cannes is een echte, maar hij is geïmporteerd uit België
en tja.. dan kun je dus vanalles verwachten!
grtz, Lieke
Lees: de RDW doet ook maar wat bij import (of overkeuring)
Datum eerste afgifte Nederland Info 07-12-1990
Datum eerste toelating Info 07-12-1990
Datum aanvang tenaamstelling Info 08-11-2001Met een Y serie denk je al snel dat het een originele auto is. Het valt meestal pas op als het kenteken veel te nieuw is.
Ik weet ‘t niet, maar misschien was deze optie wel wat goedkoper dan aanschaf in NL?
Vast niet helemaal zonder reden was er natuurlijk eind 1993 een leasebedrijf wat een hele batch BX19RD breaks uit België importeerde om vervolgens de BX-liefhebbers in vertwijfeling achter te laten omtrent type-aanduidingen van iets wat doorgaans als 19TGD break wordt aangeduid. Ook daar is aan het kenteken (check maar bij de HF-LT-40) niets bijzonders te zien.
Ich bin ein Breaker