Ik word onderhand helemaal gek van het geratel van de katalysator.
Stationair ratelt het vooral, dus binnen niet al te lange tijd maar eens een pijp ipv de katalysator monteren.
Daarnaast heb ik een zeer goede middendemper + einddemper kunnen ruilen met een uitlaat die ik nog had liggen. Die pastte enkel op een 1600/1900, dus daar had ik weinig aan.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
He Wouter, ik heb nog een niet rammelendde kat onder de Palais hangen, mocht je belangstelling hebben dan laat je het maar horen.
@mssl: ik wil zsm een LPG-installatie in de BX, maar helaas heb ik daar geen geld voor.
@patje74: ik heb het liefste een pijp, maar ik houd jouw aanbod zeker in overweging!
Ami 8 Club (1970)
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
even erg off topic, maar heb je het kenteken van de cx break van medeforummer baroen gezien?
http://www.citroen-forum.nl/car_register_car.php?carId=4489
of is dit oud nieuws?
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
garagestmarien schreef:even erg off topic, maar heb je het kenteken van de cx break van medeforummer baroen gezien?
http://www.citroen-forum.nl/car_register_car.php?carId=4489of is dit oud nieuws?
ik zag gisteren op de snelweg een nummer dat met XG begon en dacht toen al dat er een leuke serie aan zat te komen en die zit nu dus op een CX, heel cool. Jammer dat m’n digit al ingevoerd is….
Die CX was in mei ook al gespot op Citromobile.
Gisteren heb ik overigens voor het eerst met 4 man in de BX gezeten. Jemig, wat veert dat heerlijk!!
Al is het wel duidelijk dat het geluid van de stuurkogel veel meer opvalt naarmate de belading van de BX hoger is.
Ami 8 Club (1970)
Afgelopen week heb ik in Frankrijk wat leuke foto’s kunnen nemen van de BX.
Allereerst op de N6 tussen Mons (België) en Maubeuge (Frankrijk):
[alle foto’s zijn klikbaar]
Ami 8 Club (1970)
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Die onderste is echt heel erg fraai! Ik vind bijv. de kleuren heel erg mooi bij elkaar passen.
De andere foto’s zijn ook erg geslaagd hoor!
Jeroen
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
He Wouter, zat je hoogteregelaar soms vast?
Mooie foto’s hoor!
patje74 schreef:He Wouter, zat je hoogteregelaar soms vast?
Mooie foto’s hoor!
Je ziet die groene plas niet omdat de weg schuin loopt
Ich bin ein Breaker
Nou, het gaat weer lekker hoor…. <NOT> !!
Nu heeft de politie alle reden om mij aan te houden:
- teveel decibel wegens lekke uitlaat.
- kapotte linker spiegel.
- geen koplampglas (sinds vandaag).
Ik stond vanmiddag te kletsen met de eigenaar van een mooie LNA ( klik ), toen het me opviel dat het koplampglas van de rechter koplamp wat naar voren stak. Toen ik mijn vinger erop zette, viel het glas op de grond.
Gelukkig gebeurde dit op een parkeerplaats en niet tijdens het rijden. Je moet er niet aan denken als je over je koplampglas rijdt, zeker niet nu er 2 nieuwe voorbanden op de BX zitten.
[alle foto’s zijn klikbaar]
Van een afstandje zie je eigenlijk geen verschil, maar van dichtbij ziet de BX er toch wel gehandicapt uit.
Ik heb het koplampglas maar binnen gelegd, want om dat nu met ducktape vast te gaan zetten, dat lijkt me niet zo’n goede optie. Straks valt ie er alsnog af, en dan wél tijdens het rijden.
Ik had laatst al mijn BX-zooi naar het magazijn gebracht, dus ik heb ook geen reserverkoplampen meer.
Is er dus iemand die op korte termijn nog een rechter koplamp kan afstaan?
Ami 8 Club (1970)
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Even een koker sicaflex kopen en hij komt nooit meer los Wouter! Enneh… pak nu toch (al of niet tijdelijk) die uitlaatpijp van mijn Palais. Dan heb je daar voorlopig geen gedonder meer van.
Inderdaad even vastkitten…! Maar mocht je toevallig toch naar Molenschot rijden, kun je in Breda wel een koplampje komen scoren, hoor! Mocht ik dan een keer de pech hebben meld ik me wel weer bij jou?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Koplampgkas kan je er opnieuw in kitten. Ik kan wel witte kit regelen via m’n werk. Als je hier komt, kitten we dat glas er even in. Uitlaat wil ik er ook wel voor je onder schroeven.
Schijt aan originaliteit.
Oudelut, je hebt PB. Ik heb liever een goede koplamp dan dat ik met kit aan de gang moet.
Patje, jij krijgt zo een PB’tje.
Ami 8 Club (1970)