vanavond liep ik langs mn auto (zx break 97)
en t viel me op dat ie links achter in een olieachtig goedje stond ff snel gekeken met een lampje en zag ook dat in mn achterwiel een beetje stond.
remleiding?? zal morgen es ff peil checken
mocht dit zo zijn. is dit zelf makkelijk te verhelpen of gaat dit garage werk worden??
greetz Emil
ik zeg maar zoo das korter dan dierentuin:))
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Dit kun je makkelijk chekken door even je rem vloeistof peil onder de motor kap te peilen.
Meestal als er vloeistof in het achterwiel staat dan is het de wielrem cilinder die de geest heeft gegeven, dit is in het algemeen een redelijk makkelijk klusje om zelf te doen, je moet alleen voor het ontluchten het liefst even met twee mensen zijn want er moet iemand pompen met het rempedaal en de ander zal de ontluchtings nippel moeten losdraaien.
Als je dan toch bezig bent ververs je rem vloestof dan meteen helemaal dan ben je direct weer klaar.
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Met Mark eens. Dit kun je als amateur best zelf.
Ontluchten:
- ringsleutel op de nippel
- transparant slangetje op de nippel
- leeg jampotje bij de hand
- slangetje in jampot
- nippel open draaien
- maat pompt rempedaal tot er geen bellen meer in de slang zitten en de remvloeistof helder is
- nippel dicht draaien
zo weet je zeker dat alle lucht er uit is en je alle oude remvloeistof afgetapt hebt (kleurverschil kun je echt zelf heel goed zien)
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Ik heb zelf ook een BX gehad en daarbij zaten die nippels altijd oervast en molde je ze makkelijk door daar met oerkracht aan te gaan draaien…is dat bij de ZX ook zo???
Indien dat zo is kan de topic starter hier ook op letten.
Rien
Daar is kruipolie voor of WD40
Jos van der Voort
vloeistof peil gechecked en idd half leeg !!
dus zal de cilinder wel zijn dan al geinformeerd bij franse autosloop en hij heeft ze nieuw liggen voor 35 euries .
is dit een normale prijs?
en is dit makkelijk te doen mss ergens een howto?
alvast bedankt
Emil
ik zeg maar zoo das korter dan dierentuin:))
Hbase: Nieuw bruto € 32,80.
Bij de meeste onderdelen leveranciers krijg je dan nog 10 - 15% korting. Ik zou dus gewoon naar de onderdelenhandel gaan en niet naar de sloop.
Jos van der Voort
ff upje
ben nog steeds opzoek naar een how to of een paar tips die me verder helpen de cilinder te vervangen en is het nodig om de blokken te vervangen?
alvast bedankt
greetz Emil
ik zeg maar zoo das korter dan dierentuin:))
wiel eraf, remtrommel eraf, remschoenen eraf, remcilinderleiding los, en afdoppen, (blijft anders druppen) dan met de 2 boutjes de remcilinder loshalen, en vervangen.
remleiding erop, remschoenen ontvetten en terug plaatsen, remtrommel erop, remmen ontluchten, wiel monteren, klaar.
kort en bondig wat er gebeuren moet (mits remtrommels ) ,.
mvgr wupke
klinkt simpel
maar schoenen vervangen niet nodig dus onvetten genoeg das mooi
scheelt weer in de protemonee
ik zeg maar zoo das korter dan dierentuin:))
kreazyV8wuppo schreef:wiel eraf, remtrommel eraf, remschoenen eraf, remcilinderleiding los, en afdoppen, (blijft anders druppen) dan met de 2 boutjes de remcilinder loshalen, en vervangen.
remleiding erop, remschoenen ontvetten en terug plaatsen, remtrommel erop, remmen ontluchten, wiel monteren, klaar.kort en bondig wat er gebeuren moet (mits remtrommels ) ,.
mvgr wupke
gaat dit dan wel voor de keuring? als wij zoiets tegen komen in de garage, dan vervangen wij altijd de remschoenen, want we hebben het al 2x niet gedaan , en gewoon ontvet enz, en de trommels een pasje uitgedraaid met de draaibank, maar hij was niet door de keuring…
dit is is goedkoop huis tuin en keuken werk.
mijn insteek is ook, vervang de hele handel incluus links en rechts,, maar als ik dat zeg , word ik ook weer afgebrand…
mvgr wupke
niets van aantrekken, wie het niet kan betalen rijd beter met de fiets rond of je doet het goed met kennis van zaken, of je bent een doe-het-prutser omdat het geen geld mag kosten
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
nitRon schreef:niets van aantrekken, wie het niet kan betalen rijd beter met de fiets rond of je doet het goed met kennis van zaken, of je bent een doe-het-prutser omdat het geen geld mag kosten
Ben ik roerend met je eens
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
tja, het valt soms niet mee om in 2 potjes tegelijk te ****...
maar zal voortaan mijn weg manier tussen haakjes erinplakken.
mvgr wupke
DigiDaan schreef:nitRon schreef:niets van aantrekken, wie het niet kan betalen rijd beter met de fiets rond of je doet het goed met kennis van zaken, of je bent een doe-het-prutser omdat het geen geld mag kosten
Ben ik roerend met je eens
ik ook hoor
kosten vallen ook best mee om t te laten doen
was alleen benieuwd hoeveel werk t zou zijn en of t uberhaubt zelf te doen is.
heb er navraag naar gedaan en t kost me bij een bovag garage ong €125 incl blokjes
greetz Emil
ik zeg maar zoo das korter dan dierentuin:))