MeeL schreef:DigiDaan schreef:nitRon schreef:niets van aantrekken, wie het niet kan betalen rijd beter met de fiets rond of je doet het goed met kennis van zaken, of je bent een doe-het-prutser omdat het geen geld mag kosten
Ben ik roerend met je eens
ik ook hoor
kosten vallen ook best mee om t te laten doen
was alleen benieuwd hoeveel werk t zou zijn en of t uberhaubt zelf te doen is.
heb er navraag naar gedaan en t kost me bij een bovag garage ong €125 incl blokjes
greetz Emil
zo, dat is niet duur
Heel simpel, als er nog genoeg voering op zit gewoon weer hermonteren. Waarom zou je nieuwe remvoering monteren als je er nog 30 - 40 - 50 duizend km mee kan draaien?
Test
Ben ik roerend met je eens
ik ook hoor
kosten vallen ook best mee om t te laten doen
was alleen benieuwd hoeveel werk t zou zijn en of t uberhaubt zelf te doen is.
heb er navraag naar gedaan en t kost me bij een bovag garage ong €125 incl blokjes
greetz Emil
zo, dat is niet duur
nee he ?! geen idee wat t elders zou kosten. dis de garage waar ik mn break heb gekocht !
ik zeg maar zoo das korter dan dierentuin:))
Thijsvandebles schreef:Heel simpel, als er nog genoeg voering op zit gewoon weer hermonteren. Waarom zou je nieuwe remvoering monteren als je er nog 30 - 40 - 50 duizend km mee kan draaien?
voor de keuring als het nat is van de remolie….
nitRon schreef:Thijsvandebles schreef:Heel simpel, als er nog genoeg voering op zit gewoon weer hermonteren. Waarom zou je nieuwe remvoering monteren als je er nog 30 - 40 - 50 duizend km mee kan draaien?
voor de keuring als het nat is van de remolie….
ja psies is ook wat de garage zei als ze te nat zouden zijn dan zouden ze vervangen moeten worden
ik zeg maar zoo das korter dan dierentuin:))
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Ik zou ook voor een compleet setje gaan inclusief de voeringen, kost tegenwoordig ook geen fortuin meer, ben je er zeker van dat het 100% is, werkt 10 keer makkelijker en die andere kant is altijd even oud.
Let wel het gaat om remmen, dus niet alleen je eigen veilgheid maar ook die van een ander, ook al ben je amateur!
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Thijsvandebles schreef:Heel simpel, als er nog genoeg voering op zit gewoon weer hermonteren. Waarom zou je nieuwe remvoering monteren als je er nog 30 - 40 - 50 duizend km mee kan draaien?
die dikte is BULL vanwege de inwerking van de DOT 4 laat ie vaak los van de schoenen.
daarnaast haal je vaak de remvertraging niet meer welke wenselijk is met de APK.
uitbranden ontvetten enz werkt niet daar het frictie matriaal besmet is.
dus vervangen die hele hap , en lets be done with it,, schoenen remcilinder + ontluchten alles bij mekaar 60 euro per wiel… zelf doen dan wel..
kan wel een fietser /voetganger schelen als jij je noodstop moet doen…
mvgr wupke
oldenhage schreef:Ik zou ook voor een compleet setje gaan inclusief de voeringen, kost tegenwoordig ook geen fortuin meer, ben je er zeker van dat het 100% is, werkt 10 keer makkelijker en die andere kant is altijd even oud.
Let wel het gaat om remmen, dus niet alleen je eigen veilgheid maar ook die van een ander, ook al ben je amateur!
je bedoelt dus eigenlijk beide kanten :
ik zeg maar zoo das korter dan dierentuin:))
gaat mij natuurlijk in allereerste instantie om veligheid en zoals er al een aantal keer gezegd is t gaat wel om remmen en niet om een luchtfilter oid
ik zeg maar zoo das korter dan dierentuin:))
MeeL schreef:oldenhage schreef:Ik zou ook voor een compleet setje gaan inclusief de voeringen, kost tegenwoordig ook geen fortuin meer, ben je er zeker van dat het 100% is, werkt 10 keer makkelijker en die andere kant is altijd even oud.
Let wel het gaat om remmen, dus niet alleen je eigen veilgheid maar ook die van een ander, ook al ben je amateur!
je bedoelt dus eigenlijk beide kanten :
ja, altijd beide kanten doen, nooit 1 kant! en idd ik ben het er volledig mee eens, wat zijn we hier nou aan het lullen over domme remschoenen, het gaat werkelijk wel over REMMEN en niet over een ruitenveger of een lampje… het kan idd een voetganger schelen…
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
MeeL schreef:oldenhage schreef:Ik zou ook voor een compleet setje gaan inclusief de voeringen, kost tegenwoordig ook geen fortuin meer, ben je er zeker van dat het 100% is, werkt 10 keer makkelijker en die andere kant is altijd even oud.
Let wel het gaat om remmen, dus niet alleen je eigen veilgheid maar ook die van een ander, ook al ben je amateur!
je bedoelt dus eigenlijk beide kanten :
Ik bedoel beide kanten en voeringen en cilinders. Kost echt de wereld niet. tegenwoordig koop je remkits, die zijn helemaal voorgemonteerd, hoef je geen beugel, klipje veertje e.d. over te zetten, alleen de remleiding en de handremkabel.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
MeeL schreef:oldenhage schreef:Ik zou ook voor een compleet setje gaan inclusief de voeringen, kost tegenwoordig ook geen fortuin meer, ben je er zeker van dat het 100% is, werkt 10 keer makkelijker en die andere kant is altijd even oud.
Let wel het gaat om remmen, dus niet alleen je eigen veilgheid maar ook die van een ander, ook al ben je amateur!
je bedoelt dus eigenlijk beide kanten :
Ik bedoel beide kanten en voeringen en cilinders. Kost echt de wereld niet. tegenwoordig koop je remkits, die zijn helemaal voorgemonteerd, hoef je geen beugel, klipje veertje e.d. over te zetten, alleen de remleiding en de handremkabel.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
oldenhage schreef:MeeL schreef:oldenhage schreef:Ik zou ook voor een compleet setje gaan inclusief de voeringen, kost tegenwoordig ook geen fortuin meer, ben je er zeker van dat het 100% is, werkt 10 keer makkelijker en die andere kant is altijd even oud.
Let wel het gaat om remmen, dus niet alleen je eigen veilgheid maar ook die van een ander, ook al ben je amateur!
je bedoelt dus eigenlijk beide kanten :
Ik bedoel beide kanten en voeringen en cilinders. Kost echt de wereld niet. tegenwoordig koop je remkits, die zijn helemaal voorgemonteerd, hoef je geen beugel, klipje veertje e.d. over te zetten, alleen de remleiding en de handremkabel.
tja, dat wilde ik eigenlijk ook posten,, maar dan loop je tegen de kosten aan.
en dan krijg je geheid weer , van ja maar als en je kunt tcoh ,en het hoefd toch niet allemaal nieuw,,,!!!
dus ff rap de huistuin keuken meid geplakt,. en wat zie , nou waaid de wind uit de andere hoek haha…
afijn,, remtrommels, nooit 1 zijde alleen bewerken, al is het maar afstellen,,
altijd beide zijde!!!!!
dus 1 remcilinder vervangen is geen optie..
vervang je remhandel achter,, 2 cilinders, 2 sets remschoenen, en als nodig laat je trommels beoordelen door een kenner.
en een gok nemen met remmen is NOT DONE..het kan jou een leven in misere schelen, en een andermans leven en of kind zijn leven.. dus niks goeiekoop ff zelf klooien,, goed en anders niet!!
mvgr wupke
ik zal je nog een tip geven, ga hoe dan ook met je remtrommels ergens naar een metaalfabriek ofzo heen, of een kleine garage, waar ze een draaibank hebben staan, en laat een klein pasje afnemen, dan ben je zeker dat hij terug mooi recht is , zonder greppels etc… geen half werk als je dan toch alles vervangt… en je zal weer voor heeeeeeeeeeel lang gerust zijn!!
ff korte update
vandaag mn breakje naar de garage gehad en voor €200 2 cilinders en aan de lekkende kant de schoenen laten vervangen andere kant was nog heel erg dik dus niet aan vervanging toe
leek mij een prima prijsje voor iets dat toch wel HEEL erg belangrijk is
bedankt voor ieders hulp en tips
greetz Emil
ik zeg maar zoo das korter dan dierentuin:))