Wouter, kom anders Woensdag bij mij. ik ben de ganse dag thuis. Sleutelen we dat ding van jou weer even in elkaar.
Test
patje74 schreef:XBXG schreef:Oudelut, je hebt PB. Ik heb liever een goede koplamp dan dat ik met kit aan de gang moet.
Een “goede” koplamp zit ook met kit in elkaar! Alleen zit zo’n “goede” al tijden zo inelkaar, waardoor hij los kan komen. Verse kit er tussen en je koplamp is beter dan zo’n “goede”.
Daarbij komt dat sicaflex ontzettend sterk is. Men lijmt er o.a. scheepsramen mee. Geloof mij, dat zit als een huis. (ja, ik spreek uit ervaring.)
Maar is Sikaflex ook zo hittebestendig als de witte kit uit de koplampen, want dat krijgt toch wel wat hitte te verwerken lijkt me?
Dat is toch wat ander spul, en zoals blijkt niet bijster duurzaam want ik heb ook wel eens een los glas gehad. Zwarte kit (of is er ook witte s’flex?) zal denk ik nog wat heter worden dan de witte.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het is er in wit, grijs, bruin en zwart als ik het goed heb. En ik heb er erg goede ervaring mee bij mijn GS. En de hitte van de koplamp valt volgens mij best mee (toch?), en zo ook de hittebestendigheid van het spul.
patje74 schreef:Het is er in wit, grijs, bruin en zwart als ik het goed heb. En ik heb er erg goede ervaring mee bij mijn GS. En de hitte van de koplamp valt volgens mij best mee (toch?), en zo ook de hittebestendigheid van het spul.
Je kunt er best eieren op bakken. Maak je koplampen nooit schoon en alle vliegjes etc. branden zowat je glas in.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
OK, maar goed, mijn GS koplampen vele branduren nadien gedemonteerd voor een dist.wissel en ze zaten nog erg mooi vast. Daarnaast vind ik de struktuur van het goedje veel prettiger werken. Het lijmt dan ook beter dan gewone kit.
patje74 schreef:OK, maar goed, mijn GS koplampen vele branduren nadien gedemonteerd voor een dist.wissel en ze zaten nog erg mooi vast. Daarnaast vind ik de struktuur van het goedje veel prettiger werken. Het lijmt dan ook beter dan gewone kit.
Jahaa, het is absoluut über-kit. Ik heb er zelfs eens een gescheurde schoenzool mee gerepareerd en die heb ik nog gewoon een halfjaar oid gedragen ops:
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Ah, de typische BX rijder!
Gr Martijn
Martijn de Ruijter schreef:Ah, de typische BX rijder!
Gr Martijn
Nou, ik ben meer te lui om iets weg te gooien of een winkel in te gaan, dat is meer het probleem
Ich bin ein Breaker
karel schreef:patje74 schreef:OK, maar goed, mijn GS koplampen vele branduren nadien gedemonteerd voor een dist.wissel en ze zaten nog erg mooi vast. Daarnaast vind ik de struktuur van het goedje veel prettiger werken. Het lijmt dan ook beter dan gewone kit.
Jahaa, het is absoluut über-kit. Ik heb er zelfs eens een gescheurde schoenzool mee gerepareerd en die heb ik nog gewoon een halfjaar oid gedragen ops:
En waar is die Sikaflex te halen? Bij de Gamma?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik denk niet dat de Gamma het heeft, de betere verf speciaalzaak (die lui die ook Owatrol in het schap hebben enzo) kan je er wel aan helpen.
Kost ietsjes meer, maar dan heb je ook wat!
Hoeveel kokers zouden er eigenlijk in mijn HY-interieur zitten?!
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
patje74 schreef:Ik denk niet dat de Gamma het heeft, de betere verf speciaalzaak (die lui die ook Owatrol in het schap hebben enzo) kan je er wel aan helpen.
Kost ietsjes meer, maar dan heb je ook wat!
Hoeveel kokers zouden er eigenlijk in mijn HY-interieur zitten?!
En het is ook standaard te vinden bij alle watersportwinkels. Meeste pleziervaartuigen hangen van de Sikaflex aan elkaar.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
opnieuw plakken is beter dan een tweedehandsje…..
nou leuke fotos onder de eiffeltoen(met een knipje naar bijna 25 jaar geleden?????)
wekt nostalgie op…........
bx liefhebber
de citroen-liefhebber
Koplamp opgehaald en gemonteerd… BiXje heeft weer groen, ehhhh…. geel licht!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Dankzij Oudelut rijdt mijn BX weer met 2 koplampglazen.
De oude lamp zal binnenkort geplakt worden, al is de reflector aan de bovenkant volledig verdwenen.
Anyway, het rijdt weer een stuk fijner. Nu is er niet meer aan de BX te zien van de buitenkant, dat er nog een hoop werk te doen is met deze BX.
Zolang je je oren maar dicht houdt, lijkt het best een leuke BX. ops: ops:
Binnenkort staat dus de gehele uitlaat vanaf het flexibele stuk vóór de katalysator t/m de einddemper op het programma. Een goede tussendemper + einddemper liggen al klaar voor montage. Die zullen echter pas gemonteerd worden nadat er een goede middenpijp is gemonteerd, het liefst zonder die ellendige kat.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX