6 van de 13
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
19 GTI 16v MkI, "Sophié", nu nog bij 2Black
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 04 juni 2007 04:10 PM
  [ # 76 ]

Dacht.., zal ik gewoon is de hele lijst “to do” zoals die nu al negen maanden klaarligt op een rij zetten:

rubber in schutbord (afsluiting motorcompartiment)
koppeling afstellen
stabilisatorstangen links en rechts vervangen
fuseekogel
voordemper lassen
uitlaat goed hangen (is al nieuw, zit verkeerd om, lang leve Profile)
band rechtsachter APK afkeur, voor zitten al 2 nieuwe
grote beurt
APK
multiriem
complete slotenset
verdelerkap
olielekkage distributiezijde; distriebutieset + waterpomp + keerringen

da’s de techniek…

dan nog schadevrije linkervoordeur
en eigenlijk voor en achterbumper spuiten

al gebeurd:
nieuwe hoedenplank
centrale vergrendeling
raambediening en mechaniek vervangen
bakje waar klok in zit vervangen
div. kleine dingetjes interieur

heb eigenlijk ook nog een deurpaneel (bekleding) rechtervoorportier nodig.

maar…. het gaat allemaal goed komen!

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 16 september 2007 12:26 AM
  [ # 77 ]

Zo dan….

vandaag bij Erik Hannewijk op bezoek geweest…. Smile

Thx for the coffee!

Mooie stuur in de schuur
bekleding rechter voorportier in de schuur
BX-sport achterbumper in de schuur
16v voorbumper met veel werk in de schuur

en…

een veerpootbrug voor BX in de schuur…

blij mee!

Nu alleen René zover krijgen om tijd vrij te maken voor Sophié.
Nard opperde vanmiddag al om maar gewoon het hele blok eruit te halen en alle keerringen gelijk mee te nemen, koppeling te bekijken etc.
Toen zij ik nog…. “zullen we hier ook gelijk een Kent-Cams nokkenas in leggen?”, “Oh? Hebben die een kit voor die motor dan?” was Nards’ antwoord….; “Ja, 2 kits voor de Peug 405MI16…” was m’n reactie.

We zullen wel zien…


Eerst maar eens bumpers schuren….

Dankje Erik! yes

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 16 september 2007 02:12 PM
  [ # 78 ]

sport achterbumper? hoe ga je die pas maken?  Rolling Eyes

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 16 september 2007 02:28 PM
  [ # 79 ]

Euhh… naar ik begrijp zou deze specifieke bumper op m’n 16v moeten passen…
Misschien is het wel geen echte Sport-bumper…

Gelukkig heb ik er geen verstand van… Laughing

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 16 september 2007 03:02 PM
  [ # 80 ]

is het een donkerblauwe Confused:

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 16 september 2007 03:19 PM
  [ # 81 ]

Zeg Koos K.

Dit gaaat natuurlijk helemaal nergens over. Waarom moet je weten wie de vorige eigenaren zijn van je “henk"of hoe je het ook noemt waren. Is toch niet van belang lijkt me?

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 16 september 2007 03:35 PM
  [ # 82 ]
BX19TZI schreef:

Zeg Koos K.

Dit gaaat natuurlijk helemaal nergens over. Waarom moet je weten wie de vorige eigenaren zijn van je “henk"of hoe je het ook noemt waren. Is toch niet van belang lijkt me?

Neemaar welleuk om te weten toch?

Inmiddels heb ik de lijst met alle (3) voorgaande eigenaren van mijn 16V ook compleet, en alleen met de 1e wil ik nog eens contact hebben.
Beetje auwehoeren over gedeelde liefde is toch leuk man Laughing daar is heel dit forum op gebaseerd.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 16 september 2007 08:10 PM
  [ # 83 ]

euh… wie is Koos K. ???

Ik zou héél graag willen weten iwe de voormalig eigenaren van Sophié zijn…
want dan kom ik er wellicht achter wie er ooit SCHADE gereden heeft met’t autotje….

En dan zou ik tenminste weten wat en hoe die schade precies was…

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 16 september 2007 08:15 PM
  [ # 84 ]
McDean schreef:

is het een donkerblauwe Confused:

zou best weleens kunnen ja…


@mechuccio: wat voor 6-bak heb jij eigenlijk precies?

want wie weet…, gisteren voorzichtig geopperd maar de hele motor uit de 16v te halen, om overal eens goed naar te kunnen kijken.
Je kent het wel… alle keerringen vervangen enzo, koppeling inspecteren…
Misschien is, als je dan toch bezig bent met een leeg motorcompartiment, ook eens te kijken of zo’n 6-bak mogelijk is.
Heb vroeger een Toyota (echt waar.., maar was lease en moesten wel) Corolla G6 gereden, en die 6-bak was heerlijk.
De mogelijkheid totaan veel hogere snelheden terug te kunnen schakelen is zeer aanlokkelijk.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 16 september 2007 08:48 PM
  [ # 85 ]
2Black schreef:

De mogelijkheid totaan veel hogere snelheden terug te kunnen schakelen is zeer aanlokkelijk.

Is 150 niet hoog genoeg dan?

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 16 september 2007 08:54 PM
  [ # 86 ]

Is wel aardig natuurlijk… 150.

Maar de vraag is eigenlijk hoe zo’n 6-bak qua toeren in elkaar zit.
Als je écht kunt blijven schakelen en de 5 én 6 echte versnellingen zijn maakt het allemaal nog nét iets leuker…
Of bij 120 in z’n 6 als een soort cruise-stand is weer erg comfortabel…, kunt er 2 kanten mee op.

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 16 september 2007 11:34 PM
  [ # 87 ]

het is de doorschakeloptie. de cruiseoptie zou me ook wel wat lijken maar ik heb al een vijfbak met cruisekaraktervijf

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 819
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 17 september 2007 01:04 PM
  [ # 88 ]

Lees Mechuccio zijn topic maar eens, het enigste verschil is 200 toeren minder bij 120. Dat vind ik persoonlijk de moeite niet aangezien je ook nog eens je stuuruitslag moet beperken en nog het een en ander.

Als je nou dezelfde 5 icm met een zwaardere 6 zou hebben dan wordt het pas intressant Exclamation

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 17 september 2007 01:10 PM
  [ # 89 ]
Jdt schreef:

Als je nou dezelfde 5 icm met een zwaardere 6 zou hebben dan wordt het pas intressant Exclamation

ja dan ging ik ook meteen op zoek naar zo’n bak.
aan de andere kant is het een mooi projekt waar mechuccio erg blij mee is en terecht trots op is

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 17 september 2007 01:12 PM
  [ # 90 ]

Dat bedoel ik dus te vragen…
wat is nu precies het verschil en wat zijn de karakteristieken van de specifieke bak.

Doortrekken van 1 t/m 5 en dan cruisen in 6 lijkt mij ideaal.

Profiel  
 
 
6 van de 13
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook