2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

BX 16 RS automatic type 1 - Toch maar gekozen voor stallen
timelezz
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 148

Gepost: 19 juli 2007 12:22 AM
  [ # 16 ]

Ik had eigenlijk ook nog een vraagje,

bij de garage was mij geadviseerd om pas onderdelen te vervangen als ze kapot gaan, nu wil ik voorlopig nog wel een tijdje doen met mn bx, hij rijdt nu perfect, maar voor ik hem ging rijden in november vorig jaar heeft hij in de laatste 10 jaar nauwelijks gereden.

Zijn er dus nog zaken die ik zeker moet (laten) vervangen?

Na hoeveel jaar moet bijv de LHM olie en de olie van mijn automatische versnellingsbak ververst worden?

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 19 juli 2007 12:30 AM
  [ # 17 ]

Na hoeveel jaar moet bijv de LHM olie en de olie van mijn automatische versnellingsbak ververst worden?

Beide zou ik laten verversen. Voor LHM staat 2 jaar.
Neem aan dat je de andere vloeistoffen en filters al vervangen hebt?
Ook de de distributieriem zou ik vervangen.

Jeroen

Profiel  

timelezz
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 19 juli 2007 12:52 AM
  [ # 18 ]
toniclight schreef:

Beide zou ik laten verversen. Voor LHM staat 2 jaar.
Neem aan dat je de andere vloeistoffen en filters al vervangen hebt?
Ook de de distributieriem zou ik vervangen.

Jeroen

de LHM is op 11-2002 ververst bij 92850 km

de koelvloeistof is op 10-2004 ververst bij 93170 km

Zelf heb ik pas de motorolie + filter vervangen, distributieriem is ook vervangen. inmiddels staat er 98650 km op.

Er was bij de rechterkoplamp ook een weerstand gebarsten voor de langzamere stand van de koelventilator, bij het direct aansluiten van de stekkertjes ging de koelventilator in beide standen draaien, alleen uitzichzelf is hij nog nooit aangeslagen tijdens het rijden is er een manier waarop ik kan testen of de voeler kapot is, en is zo`n voeler kostbaar?

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 19 juli 2007 01:20 AM
  [ # 19 ]

welkom

mooie wagen Wink kijk ook even de benzine slangen na of deze nog helemaal perfect zijn Wink

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 19 juli 2007 01:33 AM
  [ # 20 ]

welkom,

tjeck:
- benzine tank (links van de tank wanneer volgetankt)
- benzine slangen

vervangen voor zekerheid:
- alle sapjes
- distririem
- ashoezen (evenuteel)
- bougies
- bougiekabels (eventueel)

verder kijkne naar remmen ed

kijk ook naar roest met een type1 Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3837

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 16 september 2007 01:14 AM
  [ # 21 ]

wow,
beetje laat, maar wat een prachtkar!
Zou er bijna m’n digit op inruilen…..

Profiel  

timelezz
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 16 september 2007 01:18 AM
  [ # 22 ]
woutersmits schreef:

wow,
beetje laat, maar wat een prachtkar!
Zou er bijna m’n digit op inruilen…..

Thnx man very good

Digit is ook geen straf om mee te rijden denk ik?!  Wink

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 16 september 2007 02:06 AM
  [ # 23 ]

nee, de digit rijdt nu, na 1,5 jaar nog steeds (of weer…. Confused ) te gek! Heerlijke motor,
gaaf dash..
alleen heeft ie geen automaat en geen bruine interieur…..

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 16 september 2007 02:14 AM
  [ # 24 ]
woutersmits schreef:

nee, de digit rijdt nu, na 1,5 jaar nog steeds (of weer…. Confused ) te gek! Heerlijke motor,
gaaf dash..

ja, dat grijs dat eigenlijk zwart heet is wel een beetje saai, maar het is te veranderen hoor! neem bruin of blauw Wink net als een automaat inbouwen waar eerdaags een mede-digtaler aan lijkt te beginnen

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 16 september 2007 02:34 AM
  [ # 25 ]
hel1 schreef:
woutersmits schreef:

gaaf dash..

ja, dat grijs dat eigenlijk zwart heet is wel een beetje saai, maar het is te veranderen hoor! neem bruin of blauw Wink net als een automaat inbouwen waar eerdaags een mede-digtaler aan lijkt te beginnen

goh,
welke??
maarreeuh, ik voorlopig wel genoeg centen uitgegeven aan de bix…
Buiten dat wil ik geen gelazer met de type 1 politie in het algemeen en al helemaal niet met de digit gestapo in het bijzonder…

ps, heleen, waar was jij dan??

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 16 september 2007 02:37 AM
  [ # 26 ]
timelezz schreef:
toniclight schreef:

Mooi hoor!!!

Wat zijn de type2/3 berlines eigenlijk enorm lomp als je ze vergelijkt met het type1.
Wie toch die achterbumper met die wanstaltige lip bedacht heeft van die nieuwere types….........

En welkom natuurlijk.

Jeroen

Ik vind zelf ook type 1 wat mooier, zelf vind ik vooral het dashboard van type1 ook wat luxer overkomen, al moest ik wel wennen aan de bediening van de richtingaanwijzers en ook de orginele (werkende) oldtimer-radio/casette heb ik er maar snel uitgehaald!

Bedankt voor alle positieve reacties overigens!!  Laughing

Wat een plaatje, vooral dat interieur!

Als je die radio/cassette kwijt wilt, ik zoek nog iets passends voor mijn 16trs automatic…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15825

- Ami 8 Club
Gepost: 16 september 2007 03:14 AM
  [ # 27 ]

Wat een mooie BX! Alsof ie net uit de showroom komt! Het interieur is magistraal mooi.  love6

Hoe schakelt de automaatbak trouwens? Zonder horten of stoten? Ook in zijn achteruit? Het is sowieso aan te raden om de ATF te (laten) verversen.

Maak nog eens wat leuke foto’s van het interieur en de motorruimte. We zijn hier dol op foto’s.  Wink

Profiel  

Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413

Gepost: 16 september 2007 10:50 AM
  [ # 28 ]

hallo,
wat een beautij zeg,ben er maar zuinig op deze bx moet jou nog heel lang plezier kunnen geven

mijn adviezen
lhm en koelvloeistof moeten eigenlijk na 2 jaar ververst/vervangen wrden,het spul verzuurt
dus eigenlijk per direct.
wil je het voor de koeling goed doen,vervang dan (als je er budget voor hebt)preventief de vinvoeler en de thermostaat.
dat onderdeel achter de bumper wat stuk is stuurt de eerste snelheid op jouw vinvoeler aan dus met fileverkeer in de zomer is dat onderdeel onmisbaar! vernieuwen dus als er scheuren in zitten en er zoutachtig supstantie uit komenGEEN RISICO MEE NEMEN.dit onderdeel zit op alle 1600 en 1900 benzinemodellen en heeft vermoedelijk nummer 126712
zou je ook evt bij een peugeotdealer kunnen informeren

de automaatolie lmoet officieel iedere 40000km verv worden de termijn weet ik niet meer mn gevoel zegt 2 jaar

tip ben je al lid van de bxclub?

succes met deze beautij

de citroen-liefhebber

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 16 september 2007 02:35 PM
  [ # 29 ]

Als eerste: KOLERE wat een mooie bak! Ik hou niet van wit en bruin maar dit ding lijkt wel nieuw!

Ten tweede: mijn GT/Digit krijgt een automaat Smile

Ten derde: die cilinder voor de ventilatorregeling kun je prima missen: als je de stekker doorkoppelt heeft hij geen eerste stand meer voor de fan maar draait ie altijd full power. Tis gewoon een grote weerstand en naar mijn idee zonde van de energie.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 16 september 2007 02:38 PM
  [ # 30 ]
patje74 schreef:
timelezz schreef:

..... al moest ik wel wennen aan de bediening van de richtingaanwijzers….

De keren dat ik in een type 3 of 3 heb gereden, zat ik telkens met mijn linkerhand op het dashboard te voelen.  Laughing BLijkbaar went het andersom dus net zo snel.
Daarbij komt dat ik de automatische afslag ook erg vervelend vind. Hij gaat altijd te vroeg af bij minirotondes, waardoor je je plinker 2 x aan moet zetten. Ik vind het maar behelpen met die nieuwerwetse dingen….  Wink

Mee eens… 6 auto’s gehad zonder automatische afslag en 1 met. Liever zonder, al stap ik erg makkelijk over, heb nu in 125 verschillende auto’s gereden.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook