slang gescheurd
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 26 januari 2005 07:32 PM

Na dus vanochtend de Willemsbrug in R’dam volgas op gescheurd te zijn plots een rookwolk achter ieksEmmu…  Confused

Bleek dus een scheur in de verwarmingsslang te zijn… die kon de hoge toeren blijkbaar niet meer aan. In mn pauze ergens een stukkie rubber vandaan gehaald en met ducktape en tie-raps de boel een beetje gedicht… koelvloeistof bijgevuld, was maar een halve litertje nodig. Daarna nog maar ff aan het werk gegaan…  Mr. Green  Ff gebeld met Citroendealer het Motorhuis in rotterdam of ze zo’n slang op voorraad hadden… De prijs, ter uwer informatie (is een set van twee slangen, ook al is er maar één lek) in euro’s: 101,70 ex btw Shocked ....... en niet op voorraad…

Ben dus naar huis gereden over de snelweg met 80 km/u, rode lampje ging branden, maar de temperatuur vd motor bleef gelukkig uit de rode zone. ook het niveau daalde niet echt hard, heb nog een half litertje bijgevuld.
In Den Haag, net voor de spits gelukkig, ging de temp wel richting rode zone, maar bleef erbuiten. Twee straten voor de garage kwam er weer stoom onder de motorkap vandaan, mn provisorische lekkagedichting was wat beetje verschoven, viel me alweer mee dat het zo lang bleef zitten…

Staat nu bij Civer die hadden nog wat 2dehands slangen liggen, ik hoop dat dat gaat lukken, zodat ik tot aan de grote beurt en APK (die eigenlijk pas in April is, maar waar ik niet meer op ga wachten) nog kan rijden.

Altijd weer een avontuur zo’n voiture…  Rolling Eyes

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 26 januari 2005 07:40 PM
  [ # 1 ]

Ik heb ook ooit eens bij een Citroen dealer naar een koelingsslang gevraagd voor mijn CX koste iets van 150 euro ex btw. Bij een onderdelen boer 30 incl.  dit soort dingen is bij een dealer veel te duur. Wat niet trouwens

Peter

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 26 januari 2005 10:19 PM
  [ # 2 ]

ik heb precies hetzelfde gehad slang gescheurd en een nieuwe gekocht toen een week later werdt de xm kort gereden Twisted Evil

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 27 januari 2005 02:17 AM
  [ # 3 ]

Nouja, hopen dat ie niet zo heet geworden is dat er echte schade is ontstaan. Maar goed, 2.0’s kunnen meestal wat meer hebben.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 27 januari 2005 03:14 PM
  [ # 4 ]

Zo ieksEmmu kan weer volgas de brug over…

Rekening van 107,10 euro incl btw, daar zit dan ook een gebruikte einddemper à 35 ex btw bij.
De slang kan weer een hele tijd mee en het koelvloeistofgebruik zal ook weer een stuk minder zijn.

:fijnsturen

Profiel  

jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 591

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 27 januari 2005 08:21 PM
  [ # 5 ]

Voor cx onderdelen http://www.cx-basis.de deze sturen zonder prob ook naar nederland op. Heb er oa vacuumpotje injectie gekocht wat ik in nederland (ook niet bij de dealer) niet kon vinden. (nieuw of greviseerd dan)

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 27 januari 2005 08:37 PM
  [ # 6 ]

Re: FF off-topic

M&M schreef:

Hé ieksEmmu , Dit nix voor in de XM Very Happy

Groet ..

hmmm, jammer dat mn leder-budget weer geslonken is…  Neutral

‘t Is wel wat ik wil Razz , ik twijfel alleen of ik er dan niet een XM bij zou willen…  :27 nou ja bijin plaats van huidige ieksEmmu…
Maar goed, thanx voor de link!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook