Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ik denk dat ik het snap!
Bedankt voor de uitleg (ligt het niet aan mij) DigiDaan!
Zal morge als ik tijd heb ( Morge naar 024 toe voetbal kijken!) kijken of ik nieuwe kabels kan trekken vanuit de tweeters gaten naar de ISO stekker (bij mij is tie bruin!).
Maar eerst die voeilelijke trekhaak demoteren!
Mzzll gert ( kijk een beetje tegen op om nieuwe kabels te trekken, maar het is wel een uitdaging!)
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zo vanmorge even de trekhaak verwijdert!
Nou vroeg ik me af wat jullie van de resultaat vinden?
Zie mijn site: http://www.citroenxsaracoupe1982.spaces.live.com
Tja alleen ben ik een beetje stom bezig geweest!
Ik had eerst de stekker van de bevestigingsplaatje eraf gehaalt. Waardoor ik de draden op nieuw in de stekker moest monteren!
Dusssss weet iemand de schema van de contactstekker, waardoor ik de draden op de juiste volgorde weer kan monteren!
Verder waren er 2 zekeringen door. Namelijk van de Claxon. in boekje stond in de tabel dat naast de claxon ook de caravan, deze zekering gebruikt!
Duss toen ik zat te klooien met de stekker is dus de zekering doorgebrandt.
Verder was de parkeerlicht zekering doorgebrandt! Maar dat moet al langer zo zijn.
Alleen zit ik met een probleem: De mistlamp achter doet het niet!
1 De zekering is heel.
2 De lampje doet het.
Misschien heeft dit verbandt met de contactstekker?
Al met al een matig weekend! 024 verloor, maar Ferrari won!
mzzll gert
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
In de witte isostekker zitten op de speakeraansluitingen linksvoor en rechtsvoor (deze zitten in het midden van het stekkerblok) dubbele draden, één set gaat naar de tweeter, de andere naar de speaker in de deur. Als dit anders is bij jou, dan is er mee gerommeld en moet je even uitzoeken wat er gebeurd is…
Succes!
Overigens klinkt zo’n setje wel heel goed!
We beginnen met 198.000 km….
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Dat de mistlampen het niet doen heeft zeker met de (verdwenen) stekkerdoos van de trekhaak te maken, maar hoe het precies zit weet ik helaas niet…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zo vanavond even gekijken waarom de speakers in de dashboard niet doen!
Simpel, Der hingen 4-losse kabeltjes bij de radiostekker!
En deze moesten dus gekoppelt worden met de kabels van de deurpanelen- speakers!
Dus mocht iemand ooit geen geluid uit de dashboard speakers krijgen na montage is de oorzaak : Niet aangesloten!
Zie foto’s mijn site http://www.citroenxsaracoupe1982.spaces.live.com
Ach ja aldoende leert men!
Volgende object een sub….....
En dan een keer alles afstellen qua geluid!
Ach maar nu genieten van Anastacia, en meebleren!!
Mzzll Gert
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
GWHENDRIKS2 schreef:Zo morge effe verder klussen onder de wagen ( De trekhaak gaat eronderuit!)
Heb je al een nieuw onderdak voor je (oude) trekhaak?
Weet je of die past onder een 2002/2003 Xsara VTR Coupé?
Geschiedenis:
AX 1.1 ‘96 (‘02 tot ‘04)
Ford Fiesta 1.5d (‘04 tot ‘04)
Pug 206 SX 2.0 HDi 66kw ‘02 (‘04 tot ‘06)
Fiat Punto 1.1 (‘06 tot ‘06)
Xsara VTR 2.0 HDi 66kw ‘03 (‘06 tot nu)
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Aan de hoeveelheid kroonsteentjes en losse kabels te zien is er iemand flink aan het beunen geweest..
Ikzelf ben meer van de krimptang en krimpkous waar het om audio gaat..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Digidaan schreef: Aan de hoeveelheid kroonsteentjes en losse kabels te zien is er iemand flink aan het beunen geweest..
Ach, ik vermoedde al dat zo! Dat het nie ech orginaal was qua aansluiting !
Maar bij de radio ben ik nu klaar, want alles wat ik wou aansluiten, is gemonteert!
Maar wat is een krimptang en een krimpkous. ( heb je er een foto van hoe het anders kan dan met kroonstenen werken?)
Abergh10 schreef: Heb je al een nieuw onderdak voor je (oude) trekhaak?
Wel hij zit er nog onder, maar als het zover is, laat ik het wel weten!
(Volgens mij past die wel onder een 02\03 Xsara, maar je kunt altijd infomeren bij de Citroën-dealer. De mijne is een 01 model Xsara.)
Mzzll Gert
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Dit zijn kabelschoentjes:
Die krimp je vast met een krimptang:
Je hebt ze in verschillende soorten. Je kunt er stekkerverbindingen mee maken die je aan- en af kan koppelen, of je kunt er draden permanent mee verbinden.
Afwerken doe ik met krimpkous. Dit is een kunststof slang die krimpt bij verhitting zodat het een nette isolerende en zelfs enigszins waterdichte verbinding maakt:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
GWHENDRIKS2 schreef:Abergh10 schreef: Heb je al een nieuw onderdak voor je (oude) trekhaak?
Wel hij zit er nog onder, maar als het zover is, laat ik het wel weten!
(Volgens mij past die wel onder een 02\03 Xsara, maar je kunt altijd infomeren bij de Citroën-dealer. De mijne is een 01 model Xsara.)
Zo te zien past die echt wel onder mijn Xsara (is ook phase II). Die van mij is trouwens van januari 2003 dus is eigenlijk nog wel een 2002 model (slimme originele koper geweest )
Als de trekhaak beschikbaar komt: stuur maar even een PB!!
Groeten!
Geschiedenis:
AX 1.1 ‘96 (‘02 tot ‘04)
Ford Fiesta 1.5d (‘04 tot ‘04)
Pug 206 SX 2.0 HDi 66kw ‘02 (‘04 tot ‘06)
Fiat Punto 1.1 (‘06 tot ‘06)
Xsara VTR 2.0 HDi 66kw ‘03 (‘06 tot nu)
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gisteremiddag de wagen opgehaalt bij de garage waar ik hem gekocht had.
Ze hadden onder de garantie de sensor van de remvoorraadvat vervangen. Dus de irritante zoemer is weg !
Meteen gevraagd of ze de stekkers van de trekhaakkabel los willen koppelen van de achterlichten.
Hadden ze gedaan, en gelijk deden de mistlampen achter het weer!
De oorzaak waarom ze het niet deden ook opgelost
(door het fout monteren van de kabels aan de stekkerdoos dusss)
Zo Vanmorge de trekhaak gedemoteerd, was gistere beetje grieperig.
Dit was een leuke klus om te doen.
Ik moest de trekhaak-constructie verwijderen, zonder dat de bumper los kon!
Maar ik kreeg hem onderuit!
Kijk maar op mijn site: http://www.citroenxsaracoupe1982.spaces.live.com
Mzzll gert :
(P.S abergh10 je hebt n` PB)
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Gisteravond is de trekhaan van Gert opgehaald en binnenkort onder mijn wagen monteren. Zal wel aanstaande zondag worden denk ik.
Heeft er iemand trouwens ervaring met het veranderen van het maximum geremde aanhanger gewicht? Ik heb hier wat verhalen over gehoord dat dit via een brief van de importeur gewijzigd kan worden.
Ik kom namelijk nèt 100kg te kort (Xsara: max 1.100kg geremd, aanhanger: 1.200kg geremd)....
En Gert: Bedankt!!!!!
Geschiedenis:
AX 1.1 ‘96 (‘02 tot ‘04)
Ford Fiesta 1.5d (‘04 tot ‘04)
Pug 206 SX 2.0 HDi 66kw ‘02 (‘04 tot ‘06)
Fiat Punto 1.1 (‘06 tot ‘06)
Xsara VTR 2.0 HDi 66kw ‘03 (‘06 tot nu)
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zo deze weekend weer bezig geweest met de auto.
Dit keer is de project: De bodem een antie roest behandeling geven.
Met een staalborstel en een staalschijf, de loszittende roest verwijdert.
Daarna met een antie roestmiddel de aangetaste delen ingesmeert.
Na +\- 48 uur met grondverf een paar keer ingespoten. En Vandaag met texeal ingespoten. De texteal behandeling vindt ik nie echt dekend genoeg. Dus doe ik vanmiddag nog wel een keer.
Wat me verder opviel, is dat op sommige delen die gepuntlast zijn, roest opzit. Lichtelijk maar toch…
Dus der zit een beetje meer lichtelijk roest dan ik dacht. Dit zag ik te laat . En tja nu smeer ik het in met het antieroest middel in. En werk het wel later af. De grote delen zijn in iedergeval behandelt.
Geef mij de de Citroën maar, met de bodem van mijn eerste auto! Die was punt gaaf! (En dat van een bijna 21 jarige auto!)
Dusss een klein beetje kritiek op Citroën, qua afhandeling van een bodem van een Xsara! En meerdere Xsara hebben er last van!
(Maar ik ben Citroën-gek tot het eind!)
Mzzll Gert
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vreemd heb nog nooit gehoord van roest op de bodem bij een Xsara
Vaak zat onder mijn eigen gestaan, maar niets opvallends gezien.
Heb je foto’s e.d.?
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zie mijn site: http://www.citroenxsaracoupe1982.spaces.live.com.
Dit kun je ook onder aan mijn berichten zien.
Mzzll Gert
Hier dusss…
|
|
|
|
|
|
\/
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?