Verbrandde bougies
Tuesdays Saxo VTS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 17-09-2007

Gepost: 17 september 2007 12:52 AM

Ik heb een saxo 1.4 vts uit 2001 op gas (G3)  en ik verbrand de laatste tijd mijn bougie op de linker cilinder (als je ervoor staat).
In +/- 1000 km is de bougie verteerd.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Koudere bougies heb ik al geprobeerd, dat werkte niet.

Groeten Ruben

Profiel  
 
Gepost: 17 september 2007 10:53 AM
  [ # 1 ]

Ik heb geen ID…maar dat wist je al… Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 17 september 2007 11:03 AM
  [ # 2 ]

kleppen controleren.
controleren op valse lucht.
uit laten lezen.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 17 september 2007 11:04 AM
  [ # 3 ]

In denk dat dit het gevolg is van een[of meer] verbrande/niet goed gestelde/uitgestelde klep[pen]. Succes!

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 17 september 2007 11:18 AM
  [ # 4 ]

toch raar dat het altijd met die gas te maken heeft Sad de saxo is toch anders wel heeeeeel betrouwbaar dacht ik

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 17 september 2007 11:43 AM
  [ # 5 ]

Als je dit raar vind, dan ben je niet op de hoogte van de nadelen van LPG op moderne motoren. Hoeveel heeft deze gereden?
Je kunt overigens zelf ook nog enigzins dit verhaal negatief beinvloeden door bijvoorbeeld altijd je tank tot op de laatste drup leeg te rijden. Door het tekort aan brandstof, dus een slecht mengsel, kun je ook rare schades krijgen op den duur.

Daarbij kan een ieder een heeeeele betrouwbare wagen in no-time kapot krijgen door hem niet goed te behandelen. En op LPG zul je net iets voorzichtiger moeten zijn. (niet koud gassen enzo, maar daar help je een diesel ook vroegtijdig mee naar zijn gallemiezen)

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 17 september 2007 12:00 PM
  [ # 6 ]

hoeveel km heeft je saxo gereden
welke bougies zijn er toegepast
waarneer is de laaste keer kleppen gestelt

Profiel  
 
Tuesdays Saxo VTS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 17-09-2007

Gepost: 17 september 2007 12:44 PM
  [ # 7 ]

Bedankt voor de reacties, ik ga de kleppen na laten kijken.

Mijn saxo heeft inmiddels 165.000 km gereden, hiervan heb ik er zelf 110.000 bijna probleemloos mee gereden. Dus dat er eens een keertje wat mis mee is geeft dat niks, dat hoort er allemaal bij.

Groeten Ruben

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 17 september 2007 05:11 PM
  [ # 8 ]

Wat doorgaans geen probleem is, mits er niet meer aan de hand is. En dat is er nu wel! Want het niet niet gebruikelijk dat de bougies onder je kont weg fikken.

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 17 september 2007 06:22 PM
  [ # 9 ]

We vervallen weer in een LPG discussie,  Crying or Very sad

Ik zou beginnen met een compressiemeting, of, maar dat gebeurd nauwelijks meer een toerenval meting. Zelf denk ik ook aan een verbrande klep of een verkeerde klepspeling. Als dat zo is, is dat wel weer toe te schrijven aan het LPG waar de motor oploopt.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 17 september 2007 06:26 PM
  [ # 10 ]
oldenhage schreef:

We vervallen weer in een LPG discussie,  Crying or Very sad

Wie dan?

Er is helemaal geen discussie, iedereen is het tot nog toe met elkaar eens toch? Zelfs jij schrijft het zelfde als ik reeds deed!  Laughing

Profiel  
 
Gepost: 18 september 2007 02:33 AM
  [ # 11 ]

Ik denk dat Oldenhage doelde op de opmerkingen van Nitron en Theo… Wink

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook