Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
toniclight schreef:Nog suggesties
Defecte spanningsregelaar gemonteerd.
Jeroen
of een verkeerde….
14volt geeft de mijne ongeveer en dat is wel goed
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
André schreef:Een van de aansluitingen van de spannings regelaar moet een massa zijn.
Controleer dat eerst, als deze namelijk niet goed is regelt hij te hoog, of niet.
Dat is een goeie!
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
toniclight schreef:Nog suggesties
Defecte spanningsregelaar gemonteerd.
Jeroen
Het is een nieuwe, maar zou kunnen natuurlijk.
mpostma schreef:André schreef:Een van de aansluitingen van de spannings regelaar moet een massa zijn.
Controleer dat eerst, als deze namelijk niet goed is regelt hij te hoog, of niet.Dat is een goeie!
Denk dat dat wellicht niet goed was. Er zitten drie draadjes naar de spanningsregelaar, maar ik had hem gewoon los onder de motorkap neer gelegd en de motor gestart. 2morrow ga ik het ff proberen.
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Maak zoals Andre al zegt alle massapunten eens goed schoon. Ook die van de accu en de plek waar de accu met de massa op je versnellingsbak zit.
Heb je een mechanische of een electrische spanningsregelaar gekocht?
De boordspanning moet niet meer als 14,5V zijn.
Ik weet niet hoe lang je al met een te hoge boordspanning rondrijdt, maar de accu kan hierdoor wel achteruit gegaan zijn. Zorg eerst voor een goede boordspanning en als hij dan nog moeilijk doet, dan vervang je de accu. Zet er dan ook meteen een iets zwaardere in. Kan nooit kwaad.
De dynamo lijkt het goed te doen, anders heb je niet zo’n hoog voltage. Ook de contactpunten van de dynamo schoonmaken om de zoveel tijd kan zeker geen kwd, maar is in deze geen oplossing.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
punky schreef:Maak zoals Andre al zegt alle massapunten eens goed schoon. Ook die van de accu en de plek waar de accu met de massa op je versnellingsbak zit.
Dat ga ik vanavond ff checken
Heb je een mechanische of een electrische spanningsregelaar gekocht?
Het is een electronische.
De boordspanning moet niet meer als 14,5V zijn.
Ik weet niet hoe lang je al met een te hoge boordspanning rondrijdt, maar de accu kan hierdoor wel achteruit gegaan zijn. Zorg eerst voor een goede boordspanning en als hij dan nog moeilijk doet, dan vervang je de accu. Zet er dan ook meteen een iets zwaardere in. Kan nooit kwaad.
De dynamo lijkt het goed te doen, anders heb je niet zo’n hoog voltage. Ook de contactpunten van de dynamo schoonmaken om de zoveel tijd kan zeker geen kwd, maar is in deze geen oplossing.
De accu is zaterdag al vervangen. Ik ga eerst die punten checken.
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Problem is nu opgelost. Nieuwe spanningsregelaar en een nieuwe dynamo, nu weer 14.8 volt.
Lekker gereden dit weekend, mooi weer en dakopen!