2 van de 2
 < Vorige 1 2

vragen over auto uit Frankrijk/Belgie
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 13 september 2007 11:43 AM
  [ # 16 ]

lijstje maken dus:

ct = controle technique = apk
ctok = de ct is niet ouder dan drie maanden
be = bonne etat = goede staat
tbe = tres bonne etat = zeer goede staat
cg = carte grise = kentekenbewijs
av = avant = voor
ar = arriere = achter
a deb = a debattre = er valt over de prijs te praten
ess = essence = benzine
go = gasoil = diesel

Profiel  

Gepost: 13 september 2007 03:17 PM
  [ # 17 ]

ff kijken of ik zo uit het hoofd mijn Gazolineannoncesuitspelervaring kan benutten:

ba = boite automatique = automatische versnellingsbak
to = toit ouvrant = open dak
cgn/cgc = carte grise normale/collection (weet niet of dat iets uitmaakt voor uitvoer trouwens)
roule tts (toutes) distances = rijdt alle afstanden
prevoir plateau = voorzie in transport
ech nv = echappement neuve = nieuwe uitlaat
pneus nv = nieuwe banden
moteur hs = motor stuk
joint de culasse hs = koppakking lek
prevoir carrosserie = voorzie carrosseriewerk
etc. etc.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 13 september 2007 04:03 PM
  [ # 18 ]
graddus schreef:

cgn/cgc = carte grise normale/collection (weet niet of dat iets uitmaakt voor uitvoer trouwens)

nee, maakt niet uit. is een soort klassieker kenteken, waarmee je alleen in je eigen departement en de aangrenzende departementen mag rijden.
voor export dus niet van belang.

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 13 september 2007 04:42 PM
  [ # 19 ]

Re: vragen over auto uit Frankrijk/Belgie

graddus schreef:
pete72ds schreef:

soms staat er bij advertenties:- Direction assistée- wat wordt hieronder verstaan ?

Een klein cursusje Frans (-e advertentieafkortingen) zou misschien ook geen kwaad kunnen!?  Twisted Evil

Ik kan me de reactie voorstellen, maar laat nou juist ook het forum bij uitstek geschikt zijn om te helpen vertalen. Naast onderstaande personen zijn er meer die Frans kunnen lezen en we hebben onze Francoloog Wouter nog (XBXG).

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Gepost: 13 september 2007 05:46 PM
  [ # 20 ]

Laat dat nou ook net mijn bedoeling geweest zijn ...

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 13 september 2007 09:30 PM
  [ # 21 ]

dan heb ik je antwoord incl. emoticon volstrekt verkeerd begrepen: ==>>  Surprisedops:

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 679

Gepost: 18 september 2007 12:48 AM
  [ # 22 ]

Very Happy bedankt voor de cursus Frans, nooit mis en ik denk er ook serieus overna om een wat uitgebreiderder cursus te gaan doen aan de VU, nog altijd een trauma van me dat ik dit in mijn jeugdjaren heb laten liggen.

Oke waarschijnlijk rij ik komende vrijdag met Serge en Mark richting Z-F en ga een CX bekijken. Ongetwijfeld weet Serge dit ook maar effe checken hier. wat heb ik misschien nog meer nodig van een Franse eigenaar behalve de Cart Gris om wettelijk de koop goed in orde te krijgen ?of is de CG voldoende?

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 18 september 2007 12:54 AM
  [ # 23 ]

je hebt dit formulier nodig.  

is een formulier in drievoud, waarbij rechts bovenaan staat voor wie welk exemplaar is. mag je zo uitprinten en gebruiken indien de eigenaar geen formulier bij zijn gemeentehuisje heeft gehaald.

het is een formulier zoals in nl een vrijwaringsbewijs. het laat weten door ondergetekenden, dat de vorige eigenaar afstand heeft gedaan van zijn/haar voertuig en wie nu de verantwoordelijke is.

kan geen kwaad om dat bij je te hebben.

Profiel  

pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 679

Gepost: 18 september 2007 01:09 AM
  [ # 24 ]

He dank ,

Ik zie dat 1 gedeelte voor de prefectuur is, levert de verkoper dit bij de prefectuur in ?

en in het bovenste gedeelte komt neem ik aan de gegevens van de verkoper te staan en in het onderste gedeelte die van de koper.

Maar wat staat er boven de handtekening vakje en daaronder over de CG ?

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 18 september 2007 10:39 AM
  [ # 25 ]

dat deel heb je nodig als je bij de prefectuur een carte grise op jouw naam wil hebben. ik denk dat je de verkoper moet vragen dit op te sturen naar de desbetreffende prefectuur. ik weet eigenlijk niet hoe dat zit met export. maar daar zijn anderen voor op dit forum die dat weten. ik kan me voorstellen, dat ze ERGENS zullen moeten weten, dat deze auto het land gaat verlaten.
zal me er later even in verdiepen…

Profiel  

Gepost: 18 september 2007 11:23 AM
  [ # 26 ]
pete72ds schreef:

Very Happy bedankt voor de cursus Frans, nooit mis en ik denk er ook serieus overna om een wat uitgebreiderder cursus te gaan doen aan de VU, nog altijd een trauma van me dat ik dit in mijn jeugdjaren heb laten liggen.

Het uitspellen van franse oldtimerblaadjes net zo lang tot je snapt waar ze het over hebben wil ook helpen Smile

PS als er ergens afkortingen staan die je niet begrijpt mag je het altijd vragen, misschien weet ik het wel.

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook