Hallo mede forum bezoekers !.
In mijn zoektocht naar een mooie harde DS ben ik er eindelijk een tegen gekomen !, na wat bezoekjes waarvan Heemswijk de laatste (schitterend trouwens wat een DSén) en deze forum werd mijn intresse steeds groter om er zelf een te nemen, nou hierbij de eerste foto’s:
(zie link ‘onderschrift’)
Het is een Citroen DS type DS20 uit 1969 en heeft zijn kenteken in 70 gekregen.
Hij moet nog gespoten worden !
Hopelijk straks meer foto’s als hij eindelijk word afgeleverd !
Groet, Guy
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Mooie kar, ziet er goed uit; ik kan zo op de fotos geen roest ontdekken. Mooie basis voor een goede ds.
veel succes ermee en ik benieuwd hoe hij er straks uit ziet als hij gespoten is. Wat voor kleur wordt het trouwens?
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Gefeliciteerd!
Je hebt al heel wat foto’s in je album staan.
Veel plezier en succes er mee!
Weet je zeker dat het een ID is? Remknop ipv pedaal, parkeerrempedaal?
groet, Jan
PS mooie auto trouwens!!
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
bedankt voor de reacties!, het is inderdaad een zeer gave auto !
Als ik hem heb wil ik hem ook direct tectyleren, staat jammer genoeg weinig over op internet (zover ik heb kunnen vinden, of op dit forum, en dan vooral een soort van howto) voor DS’en, idee misschien , vond tussen de 850 en 1200 euro momenteel een beetje teveel om dit te laten doen en ben zelf ook ‘handig’ en kost niets qua arbeidsloon !
De kleur blijft orgineel behalve het dak:
Grijs metalic, en het dak donker grijs tegen zwart aan!.
Ik zal straks ook de kleur codes vermelden wel zo grappig.
volgens mijn kenteken bewijs en RDW is het een ID, het vreemde van deze auto is dat hij tussen 69 en 70 valt, hij heeft ook 4x binnen verlichting wat ook alleen in 69 werd gedaan misschien lang in de showroom gestaan.
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 43267
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dit is GEEN ID!!!! Maar een echte DS! een ID heeft geen 4 binnenlichten en al helemaal geen halfautomatische bak…...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
mooie wagen en veel plezier ermee
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
lupolo schreef:bedankt voor de reacties!, het is inderdaad een zeer gave auto !
Als ik hem heb wil ik hem ook direct tectyleren, staat jammer genoeg weinig over op internet (zover ik heb kunnen vinden, of op dit forum, en dan vooral een soort van howto) voor DS’en, idee misschien , vond tussen de 850 en 1200 euro momenteel een beetje teveel om dit te laten doen en ben zelf ook ‘handig’ en kost niets qua arbeidsloon !
De kleur blijft orgineel behalve het dak:
Grijs metalic, en het dak donker grijs tegen zwart aan!.Ik zal straks ook de kleur codes vermelden wel zo grappig.
volgens mijn kenteken bewijs en RDW is het een ID, het vreemde van deze auto is dat hij tussen 69 en 70 valt, hij heeft ook 4x binnen verlichting wat ook alleen in 69 werd gedaan misschien lang in de showroom gestaan.
Ik zie dat er een halfautomaat in zit. Is alleen op DS-en geleverd. Verder staat er “DS” op de wasbordjes, is volgens mij alleen op de pallas modellen, vanaf een bepaald jaar.
Onder het rubber rechtsvoor (motorkap/voorruit) zit het chassis nummer. ik zou er even een blik op werpen. Heren hioer weten wat dat nummer inhoudt..
Wat heel goed kan is dat de RDW er een verkeerd type aan heeft gehangen… ook kan het zijn dat je… nou ja, kentekens veranderen weleens.
Verder ziet de basis er machtig mooi uit, hulde!
.komma
- is dat stuur met het unisex dashboard orgineel, Ik heb werkelijk geen idee zover rijkt mijn ID/DS kennis niet !
-Ik ben zeer geinteresseerd in eht tectyleer project daar dit bij mijn wagen misschien ook moet gebeuren. Keep us posted, Ik ga dit zeker beginnen wil hierover toch eens een balletje opgooien in dit forum zag dat hier wel topics overgingen maar die gingen niet verder dan het te gebruiken chemie.
-Ik zie dat er een halfautomaat in zit. Is alleen op DS-en geleverd. Verder staat er “DS” op de wasbordjes, is volgens mij alleen op de pallas modellen, vanaf een bepaald jaar, het is vreemd als ik op de RDW site mijn kenteken ingeef zegt hij toch echt “Handelsbenaming ID 20” wat ook op mijn kenteken papier staat, zou dit dan een fout zijn of begrijp ik mijn RDW gegeven niet ?.
-Wat heel goed kan is dat de RDW er een verkeerd type aan heeft gehangen… ook kan het zijn dat je… nou ja, kentekens veranderen weleens, wat bedoel je precies met kentekens veranderen welleens omgelast ofzo ?
- Onder het rubber rechtsvoor (motorkap/voorruit) zit het chassis nummer. ik zou er even een blik op werpen. Heren hioer weten wat dat nummer inhoudt, oke dus gewoon het nummer posten om te kijken wat het echt is?
Dus voor mijn nu een raadsel ID of DS haha het rijdende wonder ofzo
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Hoi lupolo,
Proficiat met je DS!! Ik zou geen zwarte tectyl (Under Body Coating) op je bodem kwasten. Dit beschermt maar een korte tijd, kan hard worden, gaan barsten en houdt dan vocht vast!! Ik heb vele malen mijn DS-en getectyleerd (vaak met olie), maar nog geen beschrijving op internet gezet. Ik heb hier wel wat richtlijnen neergezet. Lijdend voorwerp is wel een Volvo 850 Estate (onze dagelijkse auto) maar het gaat om de richtlijnen.
Succes!
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Frank Selen schreef:Hopi lupolo,
Proficiat met je DS!! Ik zou geen zwarte tectyl (Under Body Coating) op je bodem kwasten. Dit beschermt maar een korte tijd, kan hard worden, gaan barsten en houdt dan vocht vast!! Ik heb vele malen mijn DS-en getectyleerd (vaak met olie), maar nog geen beschrijving op internet gezet. Ik heb hier wel wat richtlijnen neergezet. Lijdend voorwerp is wel een Volvo 850 Estate (onze dagelijkse auto) maar het gaat om de richtlijnen.
Succes!
Hoi Frank,
Ik had jouw site al eerder bezocht met het DS project erin!, perfect hoe je dit documenteerd en vast legt !. Ik heb over het te gebruiken ‘chemie’ nog niet echt na gedacht wel hoor ik veel dat het RX-5 product veel word gebruikt door gespeciliseerde bedrijven:
http://www.classicpassion.nl/caprotech.php
http://www.rustbuster.nl/Caprotech/Caprotech_produkten.htm
tweede link staat wat meer informatie, ik zal hier vanavond een oude topic over uit zijn winterslaap halen , misschien zijn er mensen die hier ook hun ervaringen kunnen vermelden in, zodat een doe-het-zelfer het aandurft om dit zelf te doen en zo behoorlijk wat euro kan besparen !
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Op een der foto’s staat Jaap van den Broeck. Daar is mijn DS ook ooit gepasseerd en dan kan je je wel aan het één en ander verwachten
Blooper1963 schreef:Op een der foto’s staat Jaap van den Broeck. Daar is mijn DS ook ooit gepasseerd en dan kan je je wel aan het één en ander verwachten
Is alleen de linker voordeur, dus voor de rest nooit geweest vermoedelijk
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Gefeliciteerd! Mooie auto.
Tectyleren doe je nà het spuiten! Of wil je ruzie met de spuiter?
Gerard
was wel van plan om dit na het spuiten te doen, kan ook niet anders hij staat daar nu ‘als het goed is’.
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD