Hmja, het zou best mogelijk zijn dat ik met imitatiebollen te maken gehad heb.
Groetjes Erik!
Re: XM veert goed, behalve als ik een straat met drempel ind
Lampie schreef:
Als ik een straat indraai die voorzien is van een drempel, zeg maar een doorgetrokken stoep dan deint de wagen zo hevig naar links en rechts dat het behoorlijk onplezant is. Dit alles bij zo’n 10 km per uur en daarboven.
Ik herken dit in mijn Xantia. Als ik de parkeergarage van het werk in rijd heb ik ook zoiets gelijks. Je wordt dan van links naar rechts geschud. Als ik met mn eend ga heb ik nergens last van.
Xantia veert verder prima met goede originele bollen eronder. Ga er dus vanuit dat het zo hoort en idd iets te maken hebben de horizontale blokering.
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
De standaardbollen onder mijn Xantia zijn onder handen genomen door Chyparse. Ik ben er heel tevreden over en de forummers die in mijn xantia hebben gereden kunnen bevestigen dat het uitstekend rijdt. Patje74 heeft vrijdag heel wat kilometers meegereden en kan dit wellicht ook bevestigen. Van deinen is geen sprake, de auto komt na het inveren vrijwel direct tot rust, het gaat alleen gemoedelijker. De ervaringen die ik hier lees zijn mij volledig vreemd.
Het Xantia plaatwerk is verder net zo roestongevoelig als de ZX, steenslag plekjes wel bijwerken natuurlijk. Verder is de Xantia een ruime middenklasse auto maar natuurlijk minder groot dan een XM. Ze rijdt echter wel als een grootse limousine, zeker die van mij.
@wupke: je laatste post is weliswaar in het Nederlands, maar begrijpen doe ik het niet.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ik volg dit topic met aandacht!
Maar zou het (om te beginnen van in’t begin),niet beter zijn dat je alles laat op de XM,zoals het fabrieks matig was en je begint met eerst eens een hydrorincage toe te passen en verse LHM er op te doen én spoelen met LHM? en als dat niet helpt kan je nog verder zoeken