De type 2 en 3 BX-en hebben een demper achter het rempedaal zitten, zodat de druk van het pedaal gelijdelijk wordt overgebracht.
Het vervangen van de hoofdremcilinder/remklep is niet zoveel werk. Deze zit met een paar boutjes/moertjes bevestigd tegen het schutbord onder de motorkap. Haal voordat je besluit tot vervangiong hiervan eerst eens de retourleiding los. Als er veel LHM retour stroomt, dan is vervanging wel op z’n plaats.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
sinds ik nieuwe bollen heb en nieuwe hydr. olie + nieuwe adals + geen luchtbelletje meer te vinden, doet ze het van mij ook. Vooral bij hele lage snelheid even het pedaal beroeren doet het kontje even zakken en de kin tegen het stuur smakken.
Volgens mij dus een goed teken.
(of komt het euvel juist nu boven water?)
het is volgens mij hetzelvde als dat je je voorrem van je fiets inknijpt. Je frame wil over het wiel gaan roteren, wat wordt voorkomen door zwaartekracht berijder. Wanneer de remklauwen achter aangrijpen doen deze de achterdraagarmen linksom roteren.
Het is dus ook een teken dat je achterremmen iets doen….
Citroen Bx Deauville 1993