Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
(Een vervolg uit het topic: Gespot en gepost op marktplaats etc deel 12)
Veel BXen zien er zo uit:
En laat ik nu net foto’s tegen komen, waar ik rood heeel mooi vind staan!!
Nu zou ik graag jullie mening willen horen! Denken/weten jullie of het nog te redden is als die faal is? Of dat het niet meer mooi wordt?
Eerdere reacties uit het andere topic:
[quote data=”” author=“McDean” date=“1252147597”]HEEL VEEL poetsen (met rood dan)
[quote data=”” author=“McDean” date=“1252147597”][quote data=”” author=“Timo1990” date=“1252147597”]DUs met veel poetsen komt het rood wel weer goed? Dat heb ik er wel voor over
en gepoetst houden (mischien zelfs wekelijks maar dat weet ik niet hangt ook van de staat van de lak af )
[quote data=”” author=“citroenc2” date=“1252147597”][quote data=”” author=“Timo1990” date=“1252147597”]DUs met veel poetsen komt het rood wel weer goed? Dat heb ik er wel voor over
nope helaas niet vaak als het eenmaal te erg is krijg je het bijna nooit meer helemaal goed en als je te veel poets slijt de lak ook harder
[quote data=”” author=“oudelut” date=“1252147597”]Afhankelijk van de energie die je (regelmatig) in het poetsen wil steken kun je de auto/lak echt nog wel goed ophalen, hoor! Dit zit ‘m echter ook in de goede spullen, en goede wax is bijvoorbeeld vaak ook wat duurder?!
Natuurlijk moet je niet denken aan bladderende lak, maar als het dof geworden is ben ik het niet met C2 eens.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
ik heb hier een rode bx kom hem maar poetsen dan zie je het wel
vaak lijkt hij weer een paar dagen mooi maar na een week is hij weer hetzelfde helaas
het eninge mooie wat je kan doen is overspuiten als de lak te ver heen is maar dat is kostbaar en een bx vaak niet waard in de ogen van de eigenaar
citroenc2 schreef:ik heb hier een rode bx kom hem maar poetsen dan zie je het wel
vaak lijkt hij weer een paar dagen mooi maar na een week is hij weer hetzelfde helaas
het eninge mooie wat je kan doen is overspuiten als de lak te ver heen is maar dat is kostbaar en een bx vaak niet waard in de ogen van de eigenaar
Hangt wel een beetje af van de methode. Als je de krijtlaag goed verwijdert (commandant 4) dan kun je daarna was opbrengen die het wel wat langer uithoudt dan een regenbui.
Overigens is de auto op de fotoos nog amper vaal te noemen.
Latere rode BX-en (vanaf 1992) hebben soms een blanke laklaag; dit herken je aan de kleurcode die dan op een R eindigt ipv op een S (EJXMR of EJXcR ipv EJXcS).
Ich bin ein Breaker
Hangt nogal af van het exemplaar… vaak is er met polijsten en een goede wax (dus geen sonax of turtlerommel maar meguiars) nog wel wat te redden.
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
Die 2 foto’s zijn niet faal nee. Kijk de twee links maar eens (bovenin) EN vooral de tweede
BX 16 TZI 1991 wit
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
karel schreef:
Overigens is de auto op de fotoos nog amper vaal te noemen.
Die auto van die 2e link lijkt me anders wel een schoolvoorbeeld van vaal Hij is bijna wit.
Eveneens ben ik tevens ook.
Ik noem het meestal Vaal.
Gewoon een kwestie van goed poetsen met commandant als er geen blanke lak overheen zit (met blanke lak worden ze niet vaal). Probleem van poetsen met commandant is dat je telkens wat lak weg polijst. Op een gegeven moment poets je dus een keer door de lak heen (vooral op richels). Als vorige eigenaren hem al flink hebben gepoetst, dan loop je dat risico wel. Enige remedie op dat moment is overspuiten (en dan wel graag met blanke lak).
Wat ook goed helpt is de auto stallen in een donkere schuur.
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ik heb spullekie gekregen tijdens de wintermeeting in heusden, en ik moet zeggen dat ik dat waanzinnig spul vind, een keertje goed waxen en hij ziet er meteen maanden goed uit (kwam van 2clean)
en de mijne kan roze zijn zeg
Dus er is zeker wel wat mee te doen!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
Faal - Vaal ops: ops: Zal het gelijk verbeteren.
Wat mij opvalt, is dat de meningen nogal verschillen. Poetsen heb ik er zeker wel voor over, maar als dat de lak ook weer beschadigt
Ik weet niet wat overspuiten met blanke lak kost? Zal wel duur zijn denk ik?
BX 16 TZI 1991 wit
even de wat beter wax kopen.
1e X is een ware hel..
de hele auto polijsten, commandant kan, maar lakpolish is vaak beter, en minder aggeresief.
daarna moet je gebruik gaan maken van een goede wax soort.
en dan niet de basic rommel, maar het echte spul.
dan is het een kwestie van 2X achter elkaar goed in de wax zetten, en verder gewoon wassen, en afnemen.
2X per jaar in de wax en eventueel vuiligheden of so weg halen met polish, waarna je dus weer met de wax eroverheen gaat.
zorg ervoor dat vuil NOOIT onder de wax geraakt, want het kost een berg moeite om het eraf te krijgen.
als eenmaal in de wax, dan is schoonhouden kinderspel.
mvgr wupke :persoonlijk gebruik ik de laatste..
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
NANO-TECH!!!!!
het is met vale lak natuurlijk zo, dat de lak zelf al helemaal aan het uitelkaar vallen is. wat je met poetsen en waxen doet, is het even inderdaad oppoetsen, maar de lak blijft zelf slecht. in mijn ogen is de enige manier opnieuw spuiten. en wat ik eerder heb gelezen, niet iedereen vindt dat nog de moeite waard. met was en lagen eraf slijpen blijf je wel lekker bezig. en als je dat jaren volhoudt, was een nieuwe spuitbeurt misschien toch goedkoper.
Totaal aantal Berichten: 27894
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
kreazyV8wuppo schreef:
mvgr wupke :persoonlijk gebruik ik de laatste..
Die heb ik ook gekocht
Vond het eigenlijk niet eens meevallen vergelijken met Turtle Wax
Ik heb nu Meguiars, dat glimt toch echt meer
Arjan Verkade schreef:
Die heb ik ook gekocht
Vond het eigenlijk niet eens meevallen vergelijken met Turtle WaxIk heb nu Meguiars, dat glimt toch echt meer
het is niet het glimmen, maar de hardheid van de glanslaag, en de weerstand..
mvgr wupke:die dan toch maar op autoglym inzet
- BX 1.9 TURD, de Euro
autoglym is voor de profesionals onder ons….
veel mensen kennen het nauwelijks, die beginnen met meguiars…
garagestmarien schreef:autoglym is voor de profesionals onder ons….
veel mensen kennen het nauwelijks, die beginnen met meguiars…
hmm vandaar dat het ook beter machinaal verwerkt dan met de hand…
mvgr wupke:die je de tip van de plantenspuit met water geeft..
- BX 1.9 TURD, de Euro
die tip kennen we natuurlijk al, maar toch bedankt.