Totaal aantal Berichten: 678
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Sta ik vanmiddag op de uit en inrit van mijn werk, deze loopt iets omhoog want je moet bij een soort dijkje omhoog, samen met twee collega’s bedenkt de gene voor mij dat hij wat vergeten is en ramt zijn slopel in de achteruit en geeft gas.
En dit is het resultaat
Gelukkig zij hij meteen dat hij er niet bij was met zijn gedachten en dat hij verantwoordelijk is, maar nu zit ik met een hele lelijke schade, iemand nog onderdelen liggen die ik nodig ben.
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Als hij de schuldige is, laat je het toch gewoon bij een schadehersteller doen, of bij je eigen dealer? Dan regelen zij de benodigde onderdelen wel.
waarschijnelijk red je dit niet bij de dealer vanwege de dagwaarde en aschadebedrag
maar laat hem idd wel even door een expert bekijken enz
Re: schade, en hoe nu?????????
markwerkman schreef:ramt zijn slopel in de achteruit en geeft gas.
Heeft ie klappen gehad?
Kun je nu naar de schadehersteller om het fijn op kosten van de verzekeraar van de tegenpartij te laten herstellen.
Sja, taxatie, aansprakelijkheidserkenning, laten repareren.
Je bent zo weer weken verder. Maar goed: hoewel een aude auto (94 ofzo?) al snel total loss gaat zal het met zo’n klein deukje nog wel meevallen (gokt 1250 eur).
- Saxo 538 spot
Ja ga hem natuurlijk aansprakelijk stellen, heb al gebeld met de verzekering en er moet idd een expert bij komen kijken vanwege de leeftijd.
De schade die ik zo kan zien is, voor bumper, zij scherm, koplamp(2x h1) en de motorkap.
Ik heb zelf geen idee van wat de schade ongeveer is, en ja de auto is van 1994 en heeft inmiddels al 350.000 gelopen en heb geen idee of ze dit mee rekenen in de schade bepaling.
markwerkman schreef:Ja ga hem natuurlijk aansprakelijk stellen, heb al gebeld met de verzekering en er moet idd een expert bij komen kijken vanwege de leeftijd.
De schade die ik zo kan zien is, voor bumper, zij scherm, koplamp(2x h1) en de motorkap.
Ik heb zelf geen idee van wat de schade ongeveer is, en ja de auto is van 1994 en heeft inmiddels al 350.000 gelopen en heb geen idee of ze dit mee rekenen in de schade bepaling.
Nou succes in elk geval. Je zal toch eerst moeten weten hoeveel je terugkrijgt voor je beslist hoe em te repareren.
- Saxo 538 spot
Je hebt wel gelijk maar als ik het zelf ga repareren is het altijd handig om te weten wie er nog wat heeft aan onderdelen dan kan ik voor mij zelf een beetje een in schatting maken wat het ongeveer moet kosten als ik het zelf doe.
heb even gekeken en ongeveer komt er dit uit
Referentie Omschrijving Aantal Prijs excl. BTW Prijs incl. BTW Totaal incl. BTW Selectie
96076220 VOORSCHERM 129,26 EUR 153,82 EUR 153,82 EUR
95656541 KOPLAMP 100,71 EUR 119,84 EUR 119,84 EUR
96067972 MOTORKAP 284,02 EUR 337,98 EUR 337,98 EUR
95656545 STADSLICHT LV 36,00 EUR 42,84 EUR 42,84 EUR
95658536 VOORBUMPER *** EUR *** EUR *** EUR
ik heb wel overal de simplele uitvoering genoemen en niet gekeken naar orga enz enz
- Saxo 538 spot
Je hebt wel gelijk maar als ik het zelf ga repareren is het altijd handig om te weten wie er nog wat heeft aan onderdelen dan kan ik voor mij zelf een beetje een in schatting maken wat het ongeveer moet kosten als ik het zelf doe.
slopelrijders, zucht
succes drmee, hoop dat de verzekering je matst, anders krijg je vrij weinig terug waarschijnlijk
- Saxo 538 spot
morgen een afspraak met de schade hersteller, de monteur die mij te woord stond dacht zo aan mijn verhaal te horen dat de schade ongeveer tussen de 1200 en 1700 eurie ligt.
Tsja, dit is te veel als het uitkomt wat de beste man mij vertelde dan is de auto total loss en krijg ik niet meer dan de dagwaarde
HIER WORD IK NIET VROLIJK VAN.
Ik wacht wel even af tot morgen en dan weet ik of het schade bedrag mee valt of niet
zoek even een aantal zx die vergelijkbaar zijn aan de jouwe kan je ongeveer de dagwaarde zien
als dit echt veel scheelt kan je altijd met de expert in gesprek
hoge km stand en oude auto, dat wordt niet veel dagwaarde
Shit Mark! Ik heb geloof ik nog een kolamp en een lichtje maar weet niet zeker of dat bestuurderskant is. Als je radiator aan gort is dan heb ik er daar ook nog een van.
Jos van der Voort
Kop op. Zo te zien is er alleen oppervlakkige blikschade. Ga naar de onderdelenlijn.nl en vraag daar naar een linkerspatbord en een motorkap in de goed kleur. Vermeldt wel goed de leeftijd en het type. Je zult zien dat je voor een redelijke prijs ( ik denk zo’n 100 euro totaal) deze onderdelen in de goede kleuren kunt krijgen. Even de onderdelen wisselen en hij is weer netjes. Trek je van de prijzen van C2 maar niets aan , die gaat voor nieuw.
Ps. Wij (prutsy en JanS) sprekenuit ervaring: 2 x front Xantia, 1 x front BX
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
JanS schreef:Kop op. Zo te zien is er alleen oppervlakkige blikschade. Ga naar de onderdelenlijn.nl en vraag daar naar een linkerspatbord en een motorkap in de goed kleur. Vermeldt wel goed de leeftijd en het type. Je zult zien dat je voor een redelijke prijs ( ik denk zo’n 100 euro totaal) deze onderdelen in de goede kleuren kunt krijgen. Even de onderdelen wisselen en hij is weer netjes. Trek je van de prijzen van C2 maar niets aan , die gaat voor nieuw.
Ps. Wij (prutsy en JanS) sprekenuit ervaring: 2 x front Xantia, 1 x front BX
eensch
gewoon gebruikt spul erop….