3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Stervende zwaan… de XM is rot.
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 19 september 2007 01:29 AM
  [ # 31 ]

nou ik vermoed dat Willem daar wel gelijk in kan hebben en dat het een vals alarm is geweest.. Maar ja ik laat het sowieso nog nakijken.
Maar ik begrijp er geen reet van dat de garage zegt dat het te stellen is..
Het is een bekende citroen specialist en waarom zou die man in godsnaam dan zulke onzin verkopen???????????

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 19 september 2007 01:30 AM
  [ # 32 ]

Maarre even terug op mijn vraag. Is het idd die uit L´dorp waarvan de toenmalige eigenaar zei dat ie geen goeie garage kon vinden (sorry Martijn, maar ik ben wel tevreden over waar jij werkt)

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 19 september 2007 01:31 AM
  [ # 33 ]

Ja het is ( nogmaals wink ) die uit Leiderdorp

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 19 september 2007 01:33 AM
  [ # 34 ]
Martijn de Ruijter schreef:

Jouw specialist heeft geen gelijk, er zitten hydraulische klepstoters in. Maarreh, hou is het nu met het oliedruklampje?

Gr Martijn

Zijn die dan niet te stellen of kan dat toch?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 19 september 2007 01:33 AM
  [ # 35 ]

misschien is die specialist in de war met cx’en? bij xm ‘s kan je zoals martijn al zei de kleppen niet stellen..

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 19 september 2007 01:36 AM
  [ # 36 ]

Surprisedops:  Surprisedops:  Surprisedops:

sorry berichtje gemist…

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 19 september 2007 01:36 AM
  [ # 37 ]

Nou dan zal ik de man toch voor gek moeten verklaren want hij stond met zijn snufferd voor mijn motorkap te vertellen dat ze gesteld moesten worden..
Daahaag specialist!
Halloooo nieuwe… Iemand een hele goeie in Amsterdam??

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 19 september 2007 01:38 AM
  [ # 38 ]

He ja huisman?is dat wat? Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 19 september 2007 01:48 AM
  [ # 39 ]

http://www.citrofiel.nl goed te doen vanuit amsterdam Wink

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 19 september 2007 03:08 PM
  [ # 40 ]
Jan-hendrik schreef:
eXaMple schreef:
ieksEmmu schreef:

het aflezen van de olie bij XM’s via peilstok of via dashboardwijzertje is gewoonweg bagger…

bij een 16v gaat dat wel prima trouwens

‘Bagger’ zaken krijg je alleen bij slecht onderhouden wagens. Bij mijn huidige XM en alle vorige Cits ook werkte het perfekt.

Ja ... maar jij woont in Japan. Daar plegen ze zelfmoord als er iets niet goed gemaakt is Wink

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
huizing
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 214
Geregistreerd: 14-08-2005

Gepost: 19 september 2007 06:50 PM
  [ # 41 ]

Wat betreft de olieniveau-uitlezing via de meter op het dashboard; natuurlijk verschilt dit een beetje afhankelijk van hoe schuin/recht de wagen staat. Toch is deze afwijking niet zo heel groot. Je hebt dus een aardige indicatie of er te veel of te weinig olie inzit. Af en toe natuurlijk wel even checken met de echte peilstok of het nog werkt allemaal.

ex 2.1 Td XM kat ambiance “93
ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 21 september 2007 03:24 AM
  [ # 42 ]

Ik zou toch de oliedruk maar eens laten testen. Je kleppen worden hydraulisch gesteld, op oliedruk dus. Is die druk te laag, dan gaan ze tikken. Als je wat meer toeren maakt, is de tik dan wel weg?

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 21 september 2007 10:54 AM
  [ # 43 ]

Ik heb me daar destijds ook wel eens druk om gemaakt, dat tikken dat je hoort bij een V6…...Bleken de injectoren te zijn

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 21 september 2007 12:29 PM
  [ # 44 ]
boukewerff schreef:

Ik zou toch de oliedruk maar eens laten testen. Je kleppen worden hydraulisch gesteld, op oliedruk dus. Is die druk te laag, dan gaan ze tikken. Als je wat meer toeren maakt, is de tik dan wel weg?

Nou als je meer toeren maakt dan tikt het nog inderdaad, maar ook zoals Willem zegt zouden het ook de injectoren kunnen zijn.
Ik laat de boel sowieso ff nameten zodat ik het allemaal zeker weet.
Ik ga zometeen even een afspraak maken.

Heeft iemand trouwens een vraagbaak waar de v6 in staat??

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 21 september 2007 02:23 PM
  [ # 45 ]
OscarTZDTurbo schreef:
Jan-hendrik schreef:

‘Bagger’ zaken krijg je alleen bij slecht onderhouden wagens. Bij mijn huidige XM en alle vorige Cits ook werkte het perfekt.

Ja ... maar jij woont in Japan. Daar plegen ze zelfmoord als er iets niet goed gemaakt is Wink

Ik moest lachen Laughing

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
 
3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook