Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
kreazyV8wuppo schreef:Arjan Verkade schreef:
Die heb ik ook gekocht
Vond het eigenlijk niet eens meevallen vergelijken met Turtle WaxIk heb nu Meguiars, dat glimt toch echt meer
het is niet het glimmen, maar de hardheid van de glanslaag, en de weerstand..
mvgr wupke:die dan toch maar op autoglym inzet
Ik vond dat er maar weer snel geen druppels meer bleven liggen op mijn auto toen ik autoglym gebruikt had
Bij 2 auto’s dat is
Over Meguiars kan ik het nog niet zeggen dat zit er pas net op.
Op me eigen auto moet ik Meguiars nog doen
Qua bling bling heeft Meguiars tot nu toe gewonnen bij mij
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
dat rood vaal wordt komt door de lak
want in de oude kleur rood zit organisch pigment dat noodzakelijk was, meestal uit natuursteen. Waar voor andere kleuren al langer synthetische pigmenten voorhanden zijn
dit is het probleem vooral tegenwoordig zijn ze veel verder kwa kleuren en zie je ook niet zo vaak meer dat rood zo snel vaal wordt
dus al die lak middeltjes zijn er maar voor even in feite en moet je vaak opbrengen
er bestaat toch van die gekleurde turtle autowax?
ik ken iemand die een golf 2 GT had, die had hij weer heel erg mooi rood gekregen.
toniclight schreef:die je de tip van de plantenspuit met water geeft..
Wat bedoel je?
Jeroen
met het polijsten krijg je warmte/hitte , je schuurt boend het eigenlijk, als je nu waterspray erop houd, zul je met het polijsten zien dat het eindresultaat beter is dan gewoon droog ..
dit geld ook voor het aanbrengen van de waxlaag, dit kan overigens alleen machinaal, of je moet een mega uithoudings vermogen bezitten.. laat staan de spieren…(als je waxlagen aanbrengt met waterspray, zul je ontdekken, dat je meerdere lagen kunt zetten, en ook desgewenst op hogere glans kunt krijgen..
dit behebt enige ervaring, zoals welke manier, en welke polish schijven geschikt zijn, welke toerentallen, en op welke soorten lak..
maar als je een pro ermee buzzy ziet,dan is het eindresultaat echt showroomshine,en meer..
ik ben er nog geen held in, maar kom al een aardig eind, vandaar dat ik dus voor de glym ga..moeilijker en alleen goed machinaal te zetten, maar het resultaat mag er absoluut zijn.
2 X per jaar in de glymwax, en wassen is een eitje..
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
mijn 1e bx was ook roze/rood na dagje poetsen met commandant en in de was zetten wassie weer mooi rood!
zelfs na hem een maand niet te hebben gewassen en toen met de hogedruk schoon gespoelt te hebben
commendant is wel leuk maar in feite haal je een stuk lak eraf daarmee dus te vaak dat spul gebruiken en de lak is dan weg
zoals ik hierboevn als geschreven heb ligt het gewoon aan de lak die men gebruikt heeft
citroenc2 schreef:commendant is wel leuk maar in feite haal je een stuk lak eraf daarmee dus te vaak dat spul gebruiken en de lak is dan weg
zoals ik hierboevn als geschreven heb ligt het gewoon aan de lak die men gebruikt heeft
Als je de lak goed beschermd met wax na het poetsen dan blijft het weer een hele tijd mooi. Je doet alsof de lak verloren is als ie eenmaal roze is geworden, maar dat klopt dus niet. Het is pas hopeloos als de lak te dun geworden is om nog te polijsten.
Dat vaal worden is trouwens typisch voor rood, rood is namelijk zowat het moeilijkste pigment.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
citroenc2 schreef:dat rood vaal wordt komt door de lak
want in de oude kleur rood zit organisch pigment dat noodzakelijk was, meestal uit natuursteen. Waar voor andere kleuren al langer synthetische pigmenten voorhanden zijndit is het probleem vooral tegenwoordig zijn ze veel verder kwa kleuren en zie je ook niet zo vaak meer dat rood zo snel vaal wordt
dus al die lak middeltjes zijn er maar voor even in feite en moet je vaak opbrengen
Moderne lak is volgens mij vaak net zo slecht of slechter dan het spul uit het BX-tijdperk. Rode autoos worden nogsteeds zonder blanke lak afgeleverd door bepaalde fabrikanten, met name Opel; van meer recente bouwjaren heb ik al doffe exemplaren rond zien rijden.
Als je een goede voor- en wasbehandeling geeft blijft het echt wel lang(er) helder dan een paar regenbuien. Dat dat even energie kost, allicht.
Ich bin ein Breaker
c5breakhdi schreef:Dat vaal worden is trouwens typisch voor rood, rood is namelijk zowat het moeilijkste pigment.
Mijn tzd turbo break wordt (op dat ene overgespoten spatbord na) niet dof, is rood met blanke lak (kleurcode EJXMR). Dat rood qua kleur iets wegloopt heb ik niet kunnen waarnemen; wel dat de vernislaag van de ene auto wat vuiler is dan die van de ander en dat je daardoor kleurverschil krijgt.
Ich bin ein Breaker
snappen sommigen van jullie het nu nog niet?
eerst met commandant is leuk.. de lak is open en blinkt..
maaropren is aantrekken van vuil enz.
dus wax nazetten is ULTRA belangrijk,,,
dust 1e stage poetsen 2e stage poetsen en in de wax zetten…
ik lul maar wat in de ruimte weet je!
mvgr wuoke
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
poetsen is een kunst. hier moet ik het weer met wupke eens zijn
c5breakhdi schreef:Dat vaal worden is trouwens typisch voor rood, rood is namelijk zowat het moeilijkste pigment.
hehe, dat hadden we nog niet ontdekt
@ton: ja, goed waxen is het halve werk.
mooi rood krijgen met commandant is al heel wat.
mooi rood houden is een tweede en daar heb je idd goeie waxbescherming voor nodig.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Hey Wupke kunnen we voor het winterseizoen niet een poetsmeeting houden in het Rooise, met professionele apparatuur en middelen? Lijkt me een strak plan
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!