2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

BX vaal rood, is dat te redden?
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27894

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 september 2007 10:54 PM
  [ # 16 ]
kreazyV8wuppo schreef:
Arjan Verkade schreef:

Die heb ik ook gekocht Wink
Vond het eigenlijk niet eens meevallen vergelijken met Turtle Wax

Ik heb nu Meguiars, dat glimt toch echt meer Wink

het is niet het glimmen, maar de hardheid van de glanslaag, en de weerstand..

mvgr wupke:die dan toch maar op autoglym inzet Wink

Ik vond dat er maar weer snel geen druppels meer bleven liggen op mijn auto toen ik autoglym gebruikt had Rolling Eyes
Bij 2 auto’s dat is Wink

Over Meguiars kan ik het nog niet zeggen dat zit er pas net op.
Op me eigen auto moet ik Meguiars nog doen Wink

Qua bling bling heeft Meguiars tot nu toe gewonnen bij mij Wink

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 18 september 2007 11:15 PM
  [ # 17 ]

die je de tip van de plantenspuit met water geeft..

Wat bedoel je?

Jeroen

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 18 september 2007 11:25 PM
  [ # 18 ]

dat rood vaal wordt komt door de lak
want in de oude kleur rood zit organisch pigment dat noodzakelijk was, meestal uit natuursteen. Waar voor andere kleuren al langer synthetische pigmenten voorhanden zijn

dit is het probleem vooral tegenwoordig zijn ze veel verder kwa kleuren en zie je ook niet zo vaak meer dat rood zo snel vaal wordt Wink

dus al die lak middeltjes zijn er maar voor even in feite en moet je vaak opbrengen Wink

Profiel  

MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2953

- C35 2.0 benzine
Gepost: 18 september 2007 11:27 PM
  [ # 19 ]

er bestaat toch van die gekleurde turtle autowax?

ik ken iemand die een golf 2 GT had, die had hij weer heel erg mooi rood gekregen.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 18 september 2007 11:38 PM
  [ # 20 ]
toniclight schreef:

die je de tip van de plantenspuit met water geeft..

Wat bedoel je?

Jeroen

met het polijsten krijg je warmte/hitte , je schuurt boend het eigenlijk, als je nu waterspray erop houd, zul je met het polijsten zien dat het eindresultaat beter is dan gewoon droog ..

dit geld ook voor het aanbrengen van de waxlaag, dit kan overigens alleen machinaal, of je moet een mega uithoudings vermogen bezitten.. laat staan de spieren…(als je waxlagen aanbrengt met waterspray, zul je ontdekken, dat je meerdere lagen kunt zetten, en ook desgewenst op hogere glans kunt krijgen..

dit behebt enige ervaring, zoals welke manier, en welke polish schijven geschikt zijn, welke toerentallen, en op welke soorten lak..

maar als je een pro ermee buzzy ziet,dan is het eindresultaat echt showroomshine,en meer..

ik ben er nog geen held in, maar kom al een aardig eind, vandaar dat ik dus voor de glym ga..moeilijker en alleen goed machinaal te zetten, maar het resultaat mag er absoluut zijn.
2 X per jaar in de glymwax, en wassen is een eitje..

mvgr wupke

Wink

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542

- AX GT injection ph1
Gepost: 19 september 2007 01:40 AM
  [ # 21 ]

mijn 1e bx was ook roze/rood na dagje poetsen met commandant en in de was zetten wassie weer mooi rood!

zelfs na hem een maand niet te hebben gewassen en toen met de hogedruk schoon gespoelt te hebben

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 19 september 2007 02:02 AM
  [ # 22 ]

commendant is wel leuk maar in feite haal je een stuk lak eraf daarmee dus te vaak dat spul gebruiken en de lak is dan weg

zoals ik hierboevn als geschreven heb ligt het gewoon aan de lak die men gebruikt heeft Wink

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 19 september 2007 02:08 AM
  [ # 23 ]
citroenc2 schreef:

commendant is wel leuk maar in feite haal je een stuk lak eraf daarmee dus te vaak dat spul gebruiken en de lak is dan weg

zoals ik hierboevn als geschreven heb ligt het gewoon aan de lak die men gebruikt heeft Wink

Als je de lak goed beschermd met wax na het poetsen dan blijft het weer een hele tijd mooi. Je doet alsof de lak verloren is als ie eenmaal roze is geworden, maar dat klopt dus niet. Het is pas hopeloos als de lak te dun geworden is om nog te polijsten.

Profiel  

c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168

Gepost: 19 september 2007 03:21 AM
  [ # 24 ]

Dat vaal worden is trouwens typisch voor rood, rood is namelijk zowat het moeilijkste pigment.

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 19 september 2007 03:27 AM
  [ # 25 ]
citroenc2 schreef:

dat rood vaal wordt komt door de lak
want in de oude kleur rood zit organisch pigment dat noodzakelijk was, meestal uit natuursteen. Waar voor andere kleuren al langer synthetische pigmenten voorhanden zijn

dit is het probleem vooral tegenwoordig zijn ze veel verder kwa kleuren en zie je ook niet zo vaak meer dat rood zo snel vaal wordt Wink

dus al die lak middeltjes zijn er maar voor even in feite en moet je vaak opbrengen Wink

Moderne lak is volgens mij vaak net zo slecht of slechter dan het spul uit het BX-tijdperk. Rode autoos worden nogsteeds zonder blanke lak afgeleverd door bepaalde fabrikanten, met name Opel; van meer recente bouwjaren heb ik al doffe exemplaren rond zien rijden.

Als je een goede voor- en wasbehandeling geeft blijft het echt wel lang(er) helder dan een paar regenbuien. Dat dat even energie kost, allicht.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 19 september 2007 03:29 AM
  [ # 26 ]
c5breakhdi schreef:

Dat vaal worden is trouwens typisch voor rood, rood is namelijk zowat het moeilijkste pigment.

Mijn tzd turbo break wordt (op dat ene overgespoten spatbord na) niet dof, is rood met blanke lak (kleurcode EJXMR). Dat rood qua kleur iets wegloopt heb ik niet kunnen waarnemen; wel dat de vernislaag van de ene auto wat vuiler is dan die van de ander en dat je daardoor kleurverschil krijgt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 19 september 2007 05:16 AM
  [ # 27 ]

snappen sommigen van jullie het nu nog niet?

eerst met commandant is leuk.. de lak is open en blinkt..
maaropren is aantrekken van vuil enz.
dus wax nazetten is ULTRA belangrijk,,,

dust 1e stage poetsen 2e stage poetsen en in de wax zetten…

ik lul maar wat in de ruimte weet je!

mvgr wuoke Wink

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 19 september 2007 11:05 AM
  [ # 28 ]

poetsen is een kunst. hier moet ik het weer met wupke eens zijn Very Happy

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 19 september 2007 01:01 PM
  [ # 29 ]
c5breakhdi schreef:

hehe, dat hadden we nog niet ontdekt Wink

@ton: ja, goed waxen is het halve werk.

mooi rood krijgen met commandant is al heel wat.

mooi rood houden is een tweede en daar heb je idd goeie waxbescherming voor nodig.

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7778

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 19 september 2007 01:58 PM
  [ # 30 ]

Hey Wupke kunnen we voor het winterseizoen niet een poetsmeeting houden in het Rooise, met professionele apparatuur en middelen? Lijkt me een strak plan Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook