21 van de 37
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »

Willems BX GTi 16v mk2 (toch TE KOOP)
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 974

Gepost: 19 september 2007 08:18 PM
  [ # 301 ]

Ik ben de bx een beetje zat.
Ze loopt stationair echt heel hoog. (ongeveer 2500rpm)
Dus ik heb vandaag een nieuwe gaskleppositiemeter besteld. Morgen is die binnen.
Ik heb ook nog 2de nieuwe tiptoetsetjes besteld en dat is er waarschijnlijk ook morgen.
Als ze na die nieuwe gaspkleppotentiemeter nog steeds niet stationair loopt dan weet ik het gewoon niet meer. Ik ga dan nadenken of ik deze bx nog wel wil houden. Het blijft me namelijk gruwelijk veel geld kosten. De auto kost per maand aan onderhoud gewoon heel veel. Ik hoop dat het nu zo’n beetje voorbij is met het achterstallig onderhoud.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  

Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9070

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 19 september 2007 08:19 PM
  [ # 302 ]

Oohjeeh! Surprised En als je deze BX de deur uit doet, komt er dan weer een nieuwe BX, of ga je naar wat anders op zoek?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 19 september 2007 08:20 PM
  [ # 303 ]

je hebt er nu zoveel geld inzitten dat je hem beter kunt houden zoals ik het zie Rolling Eyes

maar ruilen kan altijd hoor Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 19 september 2007 08:23 PM
  [ # 304 ]

Het zou zuur zijn als je hem weer weg moet doen, zeker na alle waarschuwingen vóór aanschaf. Dan kun je er ook wel vergif op innemen dat je ‘m zeker niet voor de aanschafprijs kwijt gaat raken, en dan te bedenken wat je er inmiddels in geïnvesteerd hebt?!

Ik hoop voor je dat je ‘m gewoon netjes aan de praat krijgt, en houdt?!

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 19 september 2007 08:35 PM
  [ # 305 ]

verkopen heeft geen zin want je krijg hem zowat niet verkocht

is het geen idee om bijv langzaam alles na te lopen zonder dat je alles direct vervangt Confused  Wink

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 19 september 2007 08:57 PM
  [ # 306 ]

Wegdoen zou echt kansloos Wink  zijn. Heb je er een hoop geld in gestoken om hem weer goed te krijgen, laat je je door één hardnekkige storing uit het veld slaan. Weet je wel hoeveel geld je verliest als je hem nu wegdoet? Al die kosten die je hebt gemaakt haal je er niet uit met de verkoopprijs.

Hebben jullie na het vervangen van die gaskleppositiemeter de ECU nou gereset?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 20 september 2007 02:45 AM
  [ # 307 ]
knäckor schreef:

Wegdoen zou echt kansloos Wink  zijn. Heb je er een hoop geld in gestoken om hem weer goed te krijgen, laat je je door één hardnekkige storing uit het veld slaan. Weet je wel hoeveel geld je verliest als je hem nu wegdoet? Al die kosten die je hebt gemaakt haal je er niet uit met de verkoopprijs.

Hebben jullie na het vervangen van die gaskleppositiemeter de ECU nou gereset?

Ja kansloos zou het wel beetje zijn inderdaad. Very Happy
Maar de ECU hebben we wel gereset.
Verder heb ik vandaag nog het leer behandeld. (voor het eerst sinds aankoop Surprisedops: ) maar het ziet er weer top uit ook. Ook de buitenkant voor het eerst zelf gewassen ipv. door de wasstraat. Het resultaat is echt vele maler beter. Cool

BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 20 september 2007 03:15 AM
  [ # 308 ]

Ach, en misschien gaat het vanzelf wel een keer over Very Happy
De mijne had er ook een handje van om veel te hoog stationair te draaien.
Wat ik dan altijd deed was heel kort de auto van het contact draaien, maar dan wel dusdanig kort dat de motor niet stil viel, meteen daarna liep ie altijd mooi stationair weer.
Inmiddels heb ik het probleem al 5000 kilometer niet meer gehad, en komt het weer terug dan ga ik gewoon weer op die toer verder.
het blijft een oude bak he, en bij oude bakken horen gebruiksaanwijzigen.
Je kunt blijven proberen het karakter te veranderen, maar je zou misschien ook kunnen proberen om de juiste trucjes te leren.
En je weet pas dat je ze kent wanneer je je auto uitleent en vervolgens een half uur staat te ratelen over de dingen die ze doet en hoe je er op reageren moet Laughing

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 20 september 2007 06:36 PM
  [ # 309 ]
Mechuccio schreef:

En je weet pas dat je ze kent wanneer je je auto uitleent en vervolgens een half uur staat te ratelen over de dingen die ze doet en hoe je er op reageren moet Laughing

Karakter Cool  heerlijk Laughing .

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 20 september 2007 11:18 PM
  [ # 310 ]

Ja ach we zien wel. Ik heb nog steeds de hoop dat het aan de gaskleppositiemeter ligt.
Die ligt hier dit nieuw klaar en moet nog even ingebouwd worden.

Nog even een vraag. Ik heb nu dus tiptoetsjes voor beide kanten. Moet nog wel even een relaisbakje scoren. Dus wie er een heeft laat het me weten.
Moet er trouwens iets aangepast worden aan de kabelboom als ik vanaf de bestuurderskant het bijrijders raam wil openen? Of is het plaatsen van tiptoetsjes aan beide kanten voldoende? Dus totaal zou je dat 3 knoppen moeten hebben met de tiptoets functie. Ik ben benieuwd wie weet het het precies zit.

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 21 september 2007 12:32 AM
  [ # 311 ]

Ik heb nog wel zo’n kastje liggen, maar ik vraag me af of je het raam dan nog wel vanaf de bestuurdersplaats kunt bedienen

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 21 september 2007 01:14 AM
  [ # 312 ]

Lijkt me dat je ze gewoon met de bestuurderskant kunt blijven bedienen.
Het kastje voor de tiptoets plaats je tussen de kabel.
Alleen even kijken of de stekkers ook 1 op 1 passen.
Iig heb je voor iedere tiptoets een regelkastje nodig.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 21 september 2007 03:09 AM
  [ # 313 ]
Mechuccio schreef:

Lijkt me dat je ze gewoon met de bestuurderskant kunt blijven bedienen.
Het kastje voor de tiptoets plaats je tussen de kabel.
Alleen even kijken of de stekkers ook 1 op 1 passen.
Iig heb je voor iedere tiptoets een regelkastje nodig.

De bekabeling zul je helemaal zelf moeten bedenken want de stekkers links en rechts zijn verschillend.

Eerst maar eens goed schemalezen dus. En uitkijken bij het uitproberen, want het zijn dik gezekerde draden waar een beste bult rook vanaf kan komen voor de zekering knalt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 21 september 2007 05:16 PM
  [ # 314 ]

Nog even weer wat goed nieuws.
De bx wordt 16 oktober gespoten! Very Happy

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 21 september 2007 05:42 PM
  [ # 315 ]
BX19TZI schreef:

Nog even weer wat goed nieuws.
De bx wordt 16 oktober gespoten! Very Happy

hele of de skirt ?  Rolling Eyes

Profiel  

21 van de 37
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook