Uit de miljoenen nota haal ik dat de bijtelling van een (diesel) auto met een Co2 uitstoot van minder dan 95 gram per kilometer wordt gezet op 14 %.
Je raadt het al, wie heeft enig idee wat de GP 1.6 diesel doet ?
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
150/155 gram
goh, jammer.
Tanx
Ik was al bang dat ik enig voordeel zou behalen aan de plannen van de regering. Maar als rokende, drinkende, rijdende en vliegende medeburger weten ze me gelukkig wel weer te vinden.
Ben blij dat ik het kan betalen
Maarre, bedankt voor het antwoord.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
vraag me eigelijk wel af hoeveel autos er zijn onder die norm en tegen welke prijs dan wel niet
Weinig
Ik heb al begrepen dat er een groot aantal auto’s niet meer onder het A-label vallen. Dit zeer tegen de zin van de fabrikanten.
Ach, neem van mij aan dat als het te duur dreigt te worden dat dan ook het milieu het helaas even moet ontgelden. Weg subsidie.
Het voorbeeld die een week geleden in de pers kwam blijkt dus nu ook niet waar. Een Citroen Berlingo diesel zonder roetfilter zou ongeveer 4000 euro meer gaan kosten . Een vergelijke bare auto met roetfilter zou 4000 euro goedkoper worden. Het eerste is waar, de tweede valt in het 1000 euro goedkoper tarief waarvan de eerste 600 dit jaar al golden.
Met andere woorden, de een wordt 4000 duurder de andere 400 goedkoper. Is volens mij niet helenmaal te begrijpen.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
brommobielen zijn juist vervuilende vaak
dit is gewoon weer een truc om extra geld te innen
Ja ik kan er ook niet meer van maken.
Ik ben het op zich eens met de mededeling dat de vervuiler extra moet betalen maar blijkbaar worden we allemaal als vervuiler gezien en gaan we allemaal betalen.
Ach ja, dat is ook een manier om een edel streven om te zetten in een middel die veel geld gaat opleveren
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
idd dat de vervuiler betaalt is een goede oplossing
dus lpg weer naar beneden
oudere diesels meer belasten of verplicht filter enz
benzine slurpers ook weren
Boos maken kunnen we beter doen over dingen waar we ons echt druk over moeten maken.
Tja, iedereen weet hoe het werkt.
Maak je niet druk, je wordt toch genaaid
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
citroenc2 schreef:150/155 gram
Inderdaad.
Het duitse Kraftfahrt-Bundesamt geeft elk jaar een lijvig document uit met de emissiewaarden van alle auto’s die in Duitsland op de markt zijn. Hier vind je de versie van dit jaar. Het document is in het Duits maar ook deels in het Engels.
citroenc2 schreef:brommobielen zijn juist vervuilende vaak
Inderdaad: geen roetfilter, geen katalysator.
citroenc2 schreef:dit is gewoon weer een truc om extra geld te innen
Had je iets anders verwacht met Pak-van-de-Anderen in de regering?
RogerH schreef:
Had je iets anders verwacht met Pak-van-de-Anderen in de regering?
zolang ze van anderen pakken heb jij toch niets te klagen?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Vraag is beantwoord en aan politieke discussies doen we hier niet. Slotje dus.