

















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
@Dion: Ben hier ff verder gegaan over de caravan, is hier nl wel erg OT:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=180300
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Nou net weer terug uit frankrijk. Heen snachts gereden. Wat een verschil, geeft echt veel meer licht, op die onverlichte snelwegen merk je dat meteen!, was een maand geleden ook al geweest toen had ik het niet omgbouwd, snachts rijden is dan wel veel minder prettig!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
verlichting
Hallo, ik heb de schakelaar van het dimlicht eruit gehaald en geconstateerd dat de grijze draad de voeding is naar de lampen.
Kabelboom onder het LHM vat een stukje afgepeld ( leek me de enige kabelboom die van de schakelaar af zou kunnen komen) en alle grijze draden gecontroleerd op spanning dmv een spanningszoeker met lampje. Maar geen spanning gevonden. Veranderd de kleur van de draad of zoek ik in de verkeerde hoek?
Ik kan natuulijk ook direct bij de koplamp de boel veranderen maar ik hou het liever een beetje uit het zicht.
gr.
Harry


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Het schema is al een keer ingescand, ik weet alleen niet waar. Ff zoeken in ‘CX’
CxDeMio schreef:@ verkuilm: is het mogelijk om dat schema te scannen?
@ maartens: bij mijn 22 trs ‘89 lopen de kabels naar beide koplampen aan beide zijden van de motorruimte…. Dat zou (in mijn geval) betekenen twee relais óf het relais aan de binnenzijde (in de buurt van de splitsing). Klopt dat?
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”








Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Toch nog maar een keer over de schakelaar en het relais. Bij mij zitdat relais er ook op na eerder doorbranden schakelaar. Alles is meerdere keren nagekeken. Echter de schakelaar blijft warm worden, ook als ik GEEN licht voer. En dat is dus bijna altijd overdag. Heeft iemand enig idee hoe de schakelaar zonder licht te voeren toch warm kan worden?
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Dat heb ik ook. Ik denk dat het gewoon door de zon komt.








Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Nee ,bij mij is het niet zo simpel. Hij wordt warm van binnen uit.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik stel voor om gewoon door te gaan in het topic over het relais en de lichtschakelaar: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=192835&highlight=relais
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste