10 van de 12
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende > 

Karel’s 16trs - wordt steeds beter!
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 20 september 2007 12:41 AM
  [ # 136 ]
karel schreef:

En nu is ie weer van mij!

Wie weet hoe de bruine ruitjes uit de C-stijl gehaald kunnen worden. En dan wel met de bedoeling deze heel te houden.

Met de dichte polyesterpanelen heb ik de ervaring dat ze muuuuurvast zitten. Is dat bij die ruitjes net zo erg?

ik weet niet of het net zo vast zit als die panelen, maar:
om het makkelijker te maken kan je met een föhn een beetje warmer maken en verder is het een kwestie van voorzichtig snijden. haal dat kunststof roostertje onder de ruiten er even vanaf voor de onderzijde, dat scheelt een hoop.
ik was er niet bij maar zo is het me verteld. (heb net een setje liggen voor de GT)
en breken of barsten doen ze inderdaad erg snel, daar was ik dan weer wel bij. (bij de sloopdigit)

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 20 september 2007 01:00 AM
  [ # 137 ]

ik heb ze ook uit een TZD proberen te halen zonder succes Rolling Eyes  nog 20 jaar is die kit nogal hard Confused

verwarmen kan een oplossing zijn idd

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 20 september 2007 01:02 AM
  [ # 138 ]
hel1 schreef:
karel schreef:

En nu is ie weer van mij!

Wie weet hoe de bruine ruitjes uit de C-stijl gehaald kunnen worden. En dan wel met de bedoeling deze heel te houden.

Met de dichte polyesterpanelen heb ik de ervaring dat ze muuuuurvast zitten. Is dat bij die ruitjes net zo erg?

ik weet niet of het net zo vast zit als die panelen, maar:
om het makkelijker te maken kan je met een föhn een beetje warmer maken en verder is het een kwestie van voorzichtig snijden. haal dat kunststof roostertje onder de ruiten er even vanaf voor de onderzijde, dat scheelt een hoop.
ik was er niet bij maar zo is het me verteld. (heb net een setje liggen voor de GT)
en breken of barsten doen ze inderdaad erg snel, daar was ik dan weer wel bij. (bij de sloopdigit)

Aha, dat is dus ook een tweedehandserig setje, wat het bewijs is dat het zou moeten kunnen.

Het setje wat er nu opzit hoeft niet heel te blijven, dat scheelt weer. Het onder-rooster demonteren is een vrij hachelijke zaak - als het heel moet blijven tenminste.

Heb je toevallig al tips gehad over de te gebruiken kit? Wat ik al wel gehoord heb is dat dit “niet zomaar kit” is.

Ik zat te denken dat het met Sikaflex zou moeten kunnen - weliswaar vies spul maar plakt volgens mij alles.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 20 september 2007 01:06 AM
  [ # 139 ]

ja, daar gaat het mee. vergelijkbaar is hercuseal. glaskit droogt iets sneller. of een MS-polymeer, maar dat droogt dan weer langzamer.
mij is glaskit gezegd. dus dat doe ik dan maar, behalve als die op is, dan kijk ik wat verser is; de sika of de MS.
maar die roosters gaan er toch makkelijk uit als je de c-stijl bekleding loshaalt?

Profiel  

hel1
> 2000 berichten

Gepost: 20 september 2007 01:07 AM
  [ # 140 ]

‘t setje komt uit dirksland overigens. ben ik zaterdag gezellig gaan ophalen

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 20 september 2007 01:09 AM
  [ # 141 ]
hel1 schreef:

ja, daar gaat het mee. vergelijkbaar is hercuseal. glaskit droogt iets sneller. of een MS-polymeer, maar dat droogt dan weer langzamer.
mij is glaskit gezegd. dus dat doe ik dan maar, behalve als die op is, dan kijk ik wat verser is; de sika of de MS.
maar die roosters gaan er toch makkelijk uit als je de c-stijl bekleding loshaalt?

Ik kreeg het niet voor elkaar; ik heb het een keer bij een sloper geprobeerd te demonteren en daar lukte het niet omdat eigenlijk alles als eerste los bleek te moeten…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

hel1
> 2000 berichten

Gepost: 20 september 2007 01:11 AM
  [ # 142 ]

ik heb laatst bij de sloopdigit geoefend: bekleding los en ik kon het er zo uitwippen (volgens mij, maar misschien vergeet ik iets, dat kan een routinier dan aanvullen)

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 20 september 2007 01:12 AM
  [ # 143 ]
hel1 schreef:

ik heb laatst bij de sloopdigit geoefend: bekleding los en ik kon het er zo uitwippen (volgens mij, maar misschien vergeet ik iets, dat kan een routinier dan aanvullen)

Misschien dan weer een type 1 / 2-3 verschil; de sloop-chic bij McDean een paar jaar terug zette zich schap om het allemaal niet los te laten. Alles aan de binnenzijde was eruit maar het kwam niet los, niet eens een klein beetje.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

hel1
> 2000 berichten

Gepost: 20 september 2007 01:14 AM
  [ # 144 ]

tja, dat was bij mij zeker niet zo, ik heb reserveroosters (mooi woord eigenlijk: reserveroosters)

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 20 september 2007 01:16 AM
  [ # 145 ]

aan de koffer zijde zitten de roosters vast met 2 boutjes/schroefjes (weet ik ff niet meer zeker hoe)

dan zit zowiezo bij type2/3 vooraan onder het rooster bij de deur nog een klodder kit Rolling Eyes (kwam ik laast achter met me 1400)

soms willen ze makkelijker dan een andere keer Rolling Eyes

ps die sloop chic was wel lachuh die dag Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 20 september 2007 01:24 AM
  [ # 146 ]
hel1 schreef:

tja, dat was bij mij zeker niet zo, ik heb reserveroosters (mooi woord eigenlijk: reserveroosters)

Helaas,   zegt er het volgende van:
[
Het woord reserverooster is niet gevonden
]

Ich bin ein Breaker

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 20 september 2007 01:24 AM
  [ # 147 ]
McDean schreef:

aan de koffer zijde zitten de roosters vast met 2 boutjes/schroefjes (weet ik ff niet meer zeker hoe)

dan zit zowiezo bij type2/3 vooraan onder het rooster bij de deur nog een klodder kit Rolling Eyes (kwam ik laast achter met me 1400)

soms willen ze makkelijker dan een andere keer Rolling Eyes

ps die sloop chic was wel lachuh die dag Laughing

Ja, die werd vrij grondig gedesintegreerd kun je wel stellen!

Ich bin ein Breaker

Profiel  

hel1
> 2000 berichten

Gepost: 20 september 2007 01:26 AM
  [ # 148 ]
karel schreef:
hel1 schreef:

[
]

ongelooflijk! wat moeten we hier nu weer mee, zal ik ze maar weggooien dan?

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 20 september 2007 01:27 AM
  [ # 149 ]
hel1 schreef:
karel schreef:
hel1 schreef:

[
]

ongelooflijk! wat moeten we hier nu weer mee, zal ik ze maar weggooien dan?

Ik wil ze wel in bewaring nemen, in afwachting van een betere benaming.

Alhoewel, er zijn volledige BX-en gesloopt, vanwege het ontbreken van de juiste papieren. Dan is weggooien nog een milde straf.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

hel1
> 2000 berichten

Gepost: 20 september 2007 01:29 AM
  [ # 150 ]

ik laat ze wel even onderduiken tot ik een setje papieren overheb waar ik ze op kan zetten. heeft iemand papieren voor een gris renard -bx over? (sorry, ik maak er wel een apart topic voor)

Profiel  

10 van de 12
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook