Afplakken kentekens in advertentie?
reneke
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122

Gepost: 28 januari 2005 02:53 PM

Licht mij eens in.

Waarom worden er in advertenties nummerborden afgeplakt?
Wat heeft men te verbergen? 
Waar zijn ze bang voor?

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4959

Gepost: 28 januari 2005 02:57 PM
  [ # 1 ]

Bang/vulhierin wat je wil voor:

- Achterhalen persoonlijke gegevens
- Zien dat het een import auto is ( dus later kenteken dan bouwjaar )

Iets anders kon ik niet verzinnen

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  

Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2487

Gepost: 28 januari 2005 02:59 PM
  [ # 2 ]

zodiefstal….

hoewel ik het van sommige lui niet begrijp: hangen hun auto vol tupperware (spiolers), en dan roepen ze dat die auto de enigste in nederland is die er zo uitziet.
Gaan ze dan de kentekenplaten eraf halen….  Confused

Zo een auto herken je ook zonder platen….

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352

Gepost: 28 januari 2005 03:08 PM
  [ # 3 ]

Afplakken gebeurt met name om diefstal te voorkomen, een hoop mensen posten topics over hun audio enz. en dmv het kenteken kun je achterhalen waar die auto vandaan komt… Sad

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 28 januari 2005 03:09 PM
  [ # 4 ]

Ik heb werkelijk geen idee waarom mensen de kentekens uitvegen, tenzij je een foto gebruikt van een andere auto. Ik heb het ook nooit zo begrepen. Het zal wel een enigszins paranoide George Orwell achtige achtergrond hebben.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 28 januari 2005 04:41 PM
  [ # 5 ]

Nouja ik doe het meestal ook, uit voorzorg…

Heb gehoord dat er mensen met valse kentekenplaten rondrijden, dus ik heb geen zin om boetes van andere lui te krijgen. Alhoewel het wel heel lastig word om nog met andere kentekenplaten te rijden tegenwoordig aangezien je dat spul niet zo maar meer kunt laten maken

Maar goed.. uit voorzorg Wink

Profiel  

reneke
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 28 januari 2005 05:07 PM
  [ # 6 ]

Aha, deze laatste kan ik begrijpen. Dus, stel je bent een crimineel en je wil een kenteken namaken dan zoek je op internet exact dezelfde wagen op. Dan staat de oorspronkelijke (lees: bezeikte) eigenaar extra zwak bij het gerecht wanneer hij moet bewijzen dat z’n wagen niet geflitst is.

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 28 januari 2005 06:14 PM
  [ # 7 ]

Ik geloof dat er bij de 205 gti club eens een gevalletje was…

Meneer poste trots zijn auto met pas ingebouwde audio instal en 2 dagen later was diezelfde auto leeggeroofd…

Ook is het natuurlijk zo dat dieven hun eventueele droomauto tegenkomen op het net en dan besluiten om hem ongevraagd op te halen.

En dan heb je ook nog mensen die graag hun geleden of ongeleden schade graag op je willen verhalen…hoe je auto eruit ziet weten ze al, nu je kenteken nog Rolling Eyes

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 28 januari 2005 07:19 PM
  [ # 8 ]
Flapdrol schreef:

Heb gehoord dat er mensen met valse kentekenplaten rondrijden, dus ik heb geen zin om boetes van andere lui te krijgen. Alhoewel het wel heel lastig word om nog met andere kentekenplaten te rijden tegenwoordig aangezien je dat spul niet zo maar meer kunt laten maken

Hier zit je even mis, Eelke. Sinds de invoering van de GAIK-platen in 2000 is het onmogelijk om meerdere setjes identieke kentekenplaten te hebben. Zo zal mijn binnenkort op te halen BX Leader worden ontdaan van zijn huidige kentekenplaten, en komen er enige tijd later 2 nieuwe kentekenplaten op met een duplicaatcode 1 boven het eerste streepje van de platen. De oude platen moeten officieel worden ingeleverd en worden dan vernietigd door de RDW (of een garage die door de RDW is toegewezen om dat te doen).

Stel dat die oude platen nou eens bij een crimineel belanden die een BX koopt en er dan mee gaat rijden. Stel dat hij wordt geflitst, dan ziet de RDW dat het een vals kenteken is, aangezien IK de eigenaar ben van het duplicaatkenteken, waarbij automatisch de boete niet naar mij wordt gezonden (het kenteken zonder duplicaatcode wordt namelijk ongeldig / niet bestaand verklaard door de RDW zodra er van dat kenteken een duplicaatkenteken wordt uitgegeven).

Nadeel is wel dat die crimineel dus geen boete thuis gestuurd zal krijgen… de boete wordt namelijk vernietigd.

Ik heb nog geen goede foto van het kenteken van mijn toekomstige Leader, maar hier is dus wat er nu op zit:

En dit wordt het (met duplicaatcode 1), waarbij bovenstaande plaat ongeldig wordt verklaard door de RDW:

Profiel  

reneke
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 28 januari 2005 07:19 PM
  [ # 9 ]

Ook is het natuurlijk zo dat dieven hun eventueele droomauto tegenkomen op het net en dan besluiten om hem ongevraagd op te halen.

Ok, daar hoef je het kenteken niet voor af te plakken; adresgegevens staan in de regel bij de advertentie. En hoe kom je trouwens via het kenteken a/d adresdata? Dat is toch goed afgeschermd?

En dan heb je ook nog mensen die graag hun geleden of ongeleden schade graag op je willen verhalen…hoe je auto eruit ziet weten ze al, nu je kenteken nog

Gaan die mensen dan willekeurige auto’s aansprakelijk stellen? Kun je toch net zo goed een auto v/d straat uitkiezen? Hmmm, sowieso een vergezochte bedenkelijke methode. Gaarne uitleg. Deze naieve wereldvreemde is niet zo snel van begrip

Deze antwoorden zetten wel aan tot nadenken. Even 2 hypotheses:
1) Henk heeft te hard gereden en krijgt een bon. Via een standaard brief van de TufTuf club vraagt hij de foto op. Op de foto is de bestuurder niet herkenbaar. Hij besluit de zaak voor te laten komen. “Edelachtbare, op het bewuste tijdstip was ik ziek en zat ik thuis; er moet nog een zelfde auto rondrijden met mijn kenteken”. Samen met de valse verklaring van Henk’s vriendin wordt het beroep gegrond verklaard. Kan dat?
2) Jan is crimineel en besluit een auto te jatten. Omdat de eigenaar de diefstal bij de politie zal aangeven komt het kenteken als ‘gestolen’ te boek te staan. Jan zal via z’n vriendjes een nieuw kenteken laten drukken.  Tsja.. en dan weet ik het niet. Hou zou zoiets in z’n werk gaan.?  Papieren vervalsen en kentekenplaat drukken? En zo’n wagen krijgt Jan toch nooit meer legaal verkocht; ‘k zie hem al op het postkantoor aankomen.

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 28 januari 2005 08:08 PM
  [ # 10 ]

Ik zie op jou avatar(bij wijze van) je kenteken…verder heb ik gelezen dat je in . . . . woont en je gister nieuwe speakers hebt gekocht van infinity die je er vandaag in hebt gezet..

Toevallig kan ik me vaag herinneren dat ik misschien jouw auto eens heb zien staan in de ..... straat/laan/weg/kade/berg/etc…

Wedde dat je morgen Shocked  versteld zal staan als jij je Xsara niet meer ziet staan Wink

Het is natuurlijk allemaal een beetje toevallig enzo maar hoe voorzichtiger je bent hoe kleiner de kans dat er iets fout gaat…

Bovendien kan je nog best makkelijk aan gegevens komen..ga eens naar de dealer en vraag eens het telefoonnummer van de vorige eigenaar op… Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

reneke
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 28 januari 2005 08:24 PM
  [ # 11 ]

Het is natuurlijk allemaal een beetje toevallig enzo maar hoe voorzichtiger je bent hoe kleiner de kans dat er iets fout gaat…

Pfoe, kun je wel zeggen. Wat een hoop gedoe om een paar speakertjes te jatten. En ik maar denken dat alleen junks in autoradios geinteresseerd zijn Smile

Profiel  

Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 28 januari 2005 10:41 PM
  [ # 12 ]
XBXG schreef:
Flapdrol schreef:

Hier zit je even mis, Eelke. Sinds de invoering van de GAIK-platen in 2000 is het onmogelijk om meerdere setjes identieke kentekenplaten te hebben. Zo zal mijn binnenkort op te halen BX Leader worden ontdaan van zijn huidige kentekenplaten, en komen er enige tijd later 2 nieuwe kentekenplaten op met een duplicaatcode 1 boven het eerste streepje van de platen. De oude platen moeten officieel worden ingeleverd en worden dan vernietigd door de RDW (of een garage die door de RDW is toegewezen om dat te doen).

Stel dat die oude platen nou eens bij een crimineel belanden die een BX koopt en er dan mee gaat rijden. Stel dat hij wordt geflitst, dan ziet de RDW dat het een vals kenteken is, aangezien IK de eigenaar ben van het duplicaatkenteken, waarbij automatisch de boete niet naar mij wordt gezonden (het kenteken zonder duplicaatcode wordt namelijk ongeldig / niet bestaand verklaard door de RDW zodra er van dat kenteken een duplicaatkenteken wordt uitgegeven).

Nadeel is wel dat die crimineel dus geen boete thuis gestuurd zal krijgen… de boete wordt namelijk vernietigd.

Ik heb nog geen goede foto van het kenteken van mijn toekomstige Leader, maar hier is dus wat er nu op zit:

En dit wordt het (met duplicaatcode 1), waarbij bovenstaande plaat ongeldig wordt verklaard door de RDW:

Maar als je handig bent kun je uit één of meer kentekenplaten toch ook wel een ‘nieuw’ kentekenplaatje knutselen? Even zonder rekening te houden met de duplicaatcode

trouwens uit jouw verhaal kun je opmaken dat je je platen ook wel weg kunt moffelen, nieuwe halen (en betalen) en dan de oude er weer opzetten. Je wordt toch niet zo snel aangehouden door de politie, en geen boetes meer?!  Laughing

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 29 januari 2005 12:11 AM
  [ # 13 ]
Flapdrol schreef:

Maar als je handig bent kun je uit één of meer kentekenplaten toch ook wel een ‘nieuw’ kentekenplaatje knutselen? Even zonder rekening te houden met de duplicaatcode

Dat lijkt me zéér lastig. Een kentekenplaat is echt niet makkelijk na te maken, ook niet met delen van andere kentekenplaten. Dat zie je meteen in de reflecterende achtergrond van de plaat.

Flapdrol schreef:

trouwens uit jouw verhaal kun je opmaken dat je je platen ook wel weg kunt moffelen, nieuwe halen (en betalen) en dan de oude er weer opzetten. Je wordt toch niet zo snel aangehouden door de politie, en geen boetes meer?!  Laughing

Waarom denk je dat er sinds die nieuwe regels zo goed gecontroleerd moet worden op de inname van oude kentekenplaten? Die moeten namelijk ervoor zorgen dat er van elk setje kentekenplaten maar 2 mogen bestaan (1 voor motoren).

Persoonlijk vind ik het niet nodig om kentekens op foto’s te maskeren. Via allerlei andere media zijn ook foto’s van auto’s met hun kentekens te zien. Denk aan foto’s in de krant en televisie (ik heb net naar Baantjer gekeken en daar komen heel veel kentekens in voor).

Als een crimineel aan een kenteken wil komen, zal ‘m dat toch wel lukken.
Het is daarom in mijn mening niet zinvol en niet haalbaar om alle kentekens op auto’s die je via internet laat zien te maskeren.

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 29 januari 2005 05:10 PM
  [ # 14 ]

Je kunt aan de hand van het kenteken niet zien waar de auto vandaan komt. Tenzij je in een auto met Frans of Duits kenteken ofzo rijd.
Maar dan moet je ook geen kentekenplaathouder van de plaatselijke garage op je auto doen waarop de plaats vermeld is.

Kopieren van een kenteken of wat dan ook is onmogelijk, maar dat heeft Wouter allemaal al heel goed uitgelegd Very Happy

Het leegroven van je auto begrijp ik ook niet. Dan moet je in een advertentie ofzo maar geen plaats vernoemen.

En die leeggehaalde peus 205 was zeker voor de tijd dat je je met voor en achternaam moest aanmelden om berichten te kunnen lezen op het forum Laughing

Maar voor de geïnteresseerde nachtwerkers die dit forum lezen. Mijn auto mag je proberen leeg te halen. Er wordt hier na de politie ook gelijk ambulance gebeld Twisted Evil

Profiel  

erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5830

- ID/DS D-Super
Gepost: 30 januari 2005 02:11 AM
  [ # 15 ]
WYD schreef:

Maar voor de geïnteresseerde nachtwerkers die dit forum lezen. Mijn auto mag je proberen leeg te halen. Er wordt hier na de politie ook gelijk ambulance gebeld Twisted Evil

als in.. autoambulance omdat ik zojuist je strakke lichtmetaaltjes gejat heb ?  Twisted Evil

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook