1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
inzakken vering XM type 1
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 20 september 2007 02:31 PM

Beste XM’ers,

Het type I XM (11/1992),welke ik mij aangeschaft heb, is dit nog een zakkend type bij stilstand van de motor,of hoort deze in rijstand te blijven staan,dus ik bedoel of hierop al een anti inzak klep zat??

Graag julie info aub.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 20 september 2007 02:38 PM
  [ # 1 ]

Mijn XM type 1 zakte altijd vrolijk na een tijdje door zijn knietjes, ging wel om een basis 2.0i, ik zou je niet kunnen zeggen of de luxere types wel een anti inzakklep zouden kunnen hebben.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 20 september 2007 03:18 PM
  [ # 2 ]

als met HA 1 dan heb je 3 bollen achter, als er 4 zitten in dit geval ,dan heb je een antiezink erbij zitten.

als geen HA 1 en er zitten 3 bollen achter, dan is de 3e bol de antiezink.

als geen HA 1 en geen antiezink, dan zitten er maar 2 bollen op de achteras.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 20 september 2007 05:56 PM
  [ # 3 ]

De anti-zink bol kan je niet zien zitten op een Xm. Een Ph.I XM heeft die normaal gesproken niet (overgangsmodellen daargelaten)

http://www.xmclub.nl/XM/technisch/evolution.html

kreazyV8wuppo schreef:

als met HA 1 dan heb je 3 bollen achter, als er 4 zitten in dit geval ,dan heb je een antiezink erbij zitten.

als geen HA 1 en er zitten 3 bollen achter, dan is de 3e bol de antiezink.

als geen HA 1 en geen antiezink, dan zitten er maar 2 bollen op de achteras.

mvgr wupke Wink

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 20 september 2007 06:02 PM
  [ # 4 ]

Ik heb nu 4 luxere Type 1’s gehad, waaronder een Ambiance, Exclusive en V6.24, en ze zinken allemaal naar beneden. En volgens mij hadden ze allemaal Hydractive.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 20 september 2007 06:42 PM
  [ # 5 ]

Volgens mij was ‘t pas van toepassing bij de type 3’s, dus vanaf 1996 of 97 ofzo.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 20 september 2007 07:27 PM
  [ # 6 ]
eviltwin schreef:

De anti-zink bol kan je niet zien zitten op een Xm. Een Ph.I XM heeft die normaal gesproken niet (overgangsmodellen daargelaten)

http://www.xmclub.nl/XM/technisch/evolution.html

kreazyV8wuppo schreef:

als met HA 1 dan heb je 3 bollen achter, als er 4 zitten in dit geval ,dan heb je een antiezink erbij zitten.

als geen HA 1 en er zitten 3 bollen achter, dan is de 3e bol de antiezink.

als geen HA 1 en geen antiezink, dan zitten er maar 2 bollen op de achteras.

mvgr wupke Wink

nouja niet zien zitten?
achter het reservewiel zit hij toch? en ik vermoed, of recht erachter, of rechtsboven in de hoek.
mvgr wupke Wink

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 20 september 2007 08:31 PM
  [ # 7 ]
kreazyV8wuppo schreef:
eviltwin schreef:

De anti-zink bol kan je niet zien zitten op een Xm. Een Ph.I XM heeft die normaal gesproken niet (overgangsmodellen daargelaten)

http://www.xmclub.nl/XM/technisch/evolution.html

kreazyV8wuppo schreef:

als met HA 1 dan heb je 3 bollen achter, als er 4 zitten in dit geval ,dan heb je een antiezink erbij zitten.

als geen HA 1 en er zitten 3 bollen achter, dan is de 3e bol de antiezink.

als geen HA 1 en geen antiezink, dan zitten er maar 2 bollen op de achteras.

mvgr wupke Wink

nouja niet zien zitten?
achter het reservewiel zit hij toch? en ik vermoed, of recht erachter, of rechtsboven in de hoek.
mvgr wupke Wink

Ik dacht eigenlijk aan de achterzijde boven je achteras. Bij mij moest de achterkant een aardig eind uit elkaar. Chyparse heeft dat gedaan.

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 20 september 2007 09:11 PM
  [ # 8 ]

In ieder geval, vanaf de introductie van de S2 zijn ze met de kleppen en de bol begonnen, 1995 dus.

groets

Profiel  
 
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 21 september 2007 01:31 AM
  [ # 9 ]

vanaf de introductie van de S2 zijn ze met de kleppen en de bol begonnen, 1995 dus

1994 Wink

Citroënloos

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 21 september 2007 01:34 AM
  [ # 10 ]

Modeljaar 1995 : Restyle Xm ORG.NR. 6383®

Modeljaar 95 wordt in eerste instantie gekenmerkt door de facelift die de Xm zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant ondergaat. Van buiten wijzigen de voor- en achterbumper, grille, ruitenwissers voor en achter, zijclignoteurs, spiegels (ovaal en meegespoten), achterspoiler en wieldoppen/velgen.

Aan de binnenkant zien we vooral het nieuwe dashboard en instrumentenpaneel,de stuurkolomhoes en het stuurwiel met airbag en uiteindelijk de stoel- en interieurbekleding.

Naast een airbag worden pyrotechnische gordelspanners standaard op alle modellen geleverd, zoals ook een hoogfrequente afstandsbediening (al of niet met supervergrendeling). De rechterbuitenspiegel kan met een indexeerbaar geheugen voor 3 standen besteld worden. De tiptoets ruitbediening wordt met een anti-klemvoorziening uitgerust.

Twee nieuwe motoren doen hun intrede, de 135 PK sterke 2.0i-16V (1998 cc) ook wel aangeduid als RFV of XU10J4R en de 130 PK genererende 2.5 Turbodiesel (2446 cc) ook wel THY of DK5ATE genaamd. Gemakshalve duiden we deze motoren verder als RFV en THY aan.

De nieuwe THY motor kan worden gekoppeld aan de nieuwe MG5T versnellingsbak, die ook toepasbaar is op de ZPJ(V6) en ZPJ4(V6.24). Hiermee vervalt voor die laatste twee modellen de ME5T-bak. De RFV en THY worden voorzien van het SC/MAC-systeem, dat wil zeggen een anti-inzak voorziening voor na het afzetten van de motor.  Wink

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 21 september 2007 01:48 AM
  [ # 11 ]

Dus: een 1992 XM zakt lekker naar beneden als ie klaar is, zoals een goeie bollen-geveerde Citroen hoort te doen. Niks mooier dan een laag bij de grond hangende Snoek, CX, BX, Xm enz…
Het ontstresst ook zo lekker als je haast heb en toch moet wachten tot dat ding omhoog geklommen is…

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 21 september 2007 02:03 AM
  [ # 12 ]

Als je dat zo mooi vindt kun je ook altijd nog de hendel in de laagste stand zetten voordat je uitstapt…vrije keuze.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 21 september 2007 10:51 AM
  [ # 13 ]

Anti-zink, alleen op de serie 2
XM 2.0 16V en 2.5 Turbo D vanaf modeljaar 1995
XM Turbo CT en 2.1 Turbo D vanaf modeljaar 1996
V6 vanaf modeljaar 1998

Mijn TCT van maart 1995 heeft nog net geen anti-zink

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 22 september 2007 01:56 AM
  [ # 14 ]

Als je dat zo mooi vindt kun je ook altijd nog de hendel in de laagste stand zetten voordat je uitstapt…vrije keuze

Ja da’s ook weer zo, maar daar komt (denk)werk bij kijken, en ook weer als je instapt: als je ‘m vergeet zit je echt te wachten tot je een ons weegt voordat dat pokkeding omhoog gaat, en dat betekent stress…

Bovendien heb je dan niet dat de kont zo mooi op de grond hangt en de neus in de lucht. Moe’k nou alles uitlegguh ??

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 22 september 2007 02:32 AM
  [ # 15 ]

Nou, dan zet je toch een paar assteunen onder je voortrein voordat je boel laat zakken, jij je zin.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook