heel simpel net wat die man uit vlaanderen zegt daarbij nog een tip
savonds je waterkoker op het aanrecht vullen met water, dit koken en afkoelen daags erna je ruitepot vullen en GOEDE ruitenvloeistof gebruiken
ik leg de slang als hij verstopt gaat een nacht in heet water en het probleem is over
verder 1x gehad na het plaatsen van een gebruikt mechaniek dat de doorvoer in het mechanisme verroest was met ijzerdraad doorgeprikt en veel water doorgesproeid alvorens de slang weer te plaatsen
succes
de citroen-liefhebber
karel schreef:Citroenbx schreef:het originele systeem sproeit echt goed…
nieuw slangetje kost 11euro en de ruitensproeier is weer prima.Mijn uitgangspunt was een zgan slangetje, kennelijk recent door de vorige eigenaar vernieuwd. Alleen door de grote hoeveelheid modder, zand en pekel op de wegen waar ik rijd ontstonden er alweer krasjes op de splinternieuwe voorruit die ik toen had, domweg omdat de wisser eerst komt waar de waterstraal nog niet goed gespoten heeft.
En voor alle duidelijkheid: de sproeier sproeide op zich prima, maar het was niet wat ik nodig had om te voorkomen dat mijn ruit ging krassen.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
dus gedistileerd water gebruiken…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Iemand overigens enig idee hoe je zonder iets te slopen het klokje vervangt. Ik heb hem letterlijk uit die ouwe BX gesloopt, kon niet zien hoe je zo’n klokje hoort te demonteren
Euh… hoe kun je nou NIET zien hoe dat werkt? Zeker als je ‘t er al uitgerost hebt?
Wat is trouwens de lol van gekookt water? Dat er geen bacteriën meer in zitten? Kan een ruit er ziek van worden?
Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
zit minder kalk in ofzo…
en zo een klokje is nie zo moeilijk 2 schroefjes
Harm schreef:
Wat is trouwens de lol van gekookt water? Dat er geen bacteriën meer in zitten? Kan een ruit er ziek van worden?
nou, als je het een minuut of tien kookt, dan zit er minder kalk in. even aan de kook brengen is niet genoeg.
gewoon ruitenwiswasvloeistof gebruiken, heb je al dat gedoe niet. je kan overal wel een wetenschap van maken…..
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Spa blauw.
Harm schreef:Iemand overigens enig idee hoe je zonder iets te slopen het klokje vervangt. Ik heb hem letterlijk uit die ouwe BX gesloopt, kon niet zien hoe je zo’n klokje hoort te demonteren
Euh… hoe kun je nou NIET zien hoe dat werkt? Zeker als je ‘t er al uitgerost hebt?
Omdat niet iedereen zo ontzettend goed is als jij…?
Nou vooruit ik zal het je uitleggen, die BX op de sloop stond opgestapeld op een andere auto met een deur die maar half open wou, ik hing dus in dat ding en kon onmogelijk de 2 schroefjes zien, want om die te ontdekken moet je toch met je hoofd boven je dashboard zitten…
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
en om even terug te komen op dat ruitenwisservloeistofsysteem, ik geloof best dat het een tijd goed gaat als je ontkalkt water en goeie ruiterwisservloeistof gebruikt, persoonlijk vind ik het hele systeem gewoon een beetje suf, je zal toch ooit weer is hebben dat die gaatjes verstopt raken oid, nee doe mij maar een goeie spuitkop die een flinke plens water op de voorruit bezorgt
Auto’s:
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
als iedereen nu eens GOEDE vloeistof zou gebruiken zou het systeem nooit stuk gaan, want dan moet je niet in de gaatjes zitten te keuteren…
En dat het een lullig systeem is is niet waar vind ik, nu sproei je niet je hele auto en er komt voldoende water met voldoende druk op de ruit hoor…
Geef mij maar origineel ipv kopjes…
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik blijf het een lullig systeem vinden. Hoe je het ook wendt of keert, het slangetje komt maar tot de helft van de ruitenwisser. Dus de onderste helft het deel van de ruit waar de wisser komt wordt ruikelijk besproeid, het bovenste deel wordt enkel besproeid door de 2 straaltjes die uit het bochtje komen. Als dat straaltje al op de goede plek uitkomt.
Mijn oplossing verdient geen schoonheidsprijs, effectief is het zeker wel.
Nu sproeit hij alleen aan ‘linkerkant van de wisser’. Ik heb nog zo’n piemel liggen, dus ik zou hem ook aan 2 kanten kunnen laten sproeien. Maarjah dan heb je 2 piemels op je ruitenwisserarm
Overigens vind ik dat alle BX-en aan de flatblade moeten, dat staat een stuk strakker
Eveneens ben ik tevens ook.
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
er zit idd een gaatje dat naar boven spuit maar toch heel de ruit word goed nat hoor(vind ik)
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Citroenbx schreef:er zit idd een gaatje dat naar boven spuit maar toch heel de ruit word goed nat hoor(vind ik)
Misschien zou ik eens een nieuw origineel slangetje moeten proberen, maargoed, ik vind het ontwerp knullig dus ik ben lekker eigenwijs
Eveneens ben ik tevens ook.
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
mijne is nieuw
Doe gerust hoor, hou je niet tegen
knäckor schreef:Citroenbx schreef:er zit idd een gaatje dat naar boven spuit maar toch heel de ruit word goed nat hoor(vind ik)
Misschien zou ik eens een nieuw origineel slangetje moeten proberen, maargoed, ik vind het ontwerp knullig dus ik ben lekker eigenwijs
yup precies mijn gedacht
Hee waar koop je die flatblade? gewoon bij de autospeciaalzaak? mijne is toch aan vervanging toe, lelijke roestplekken
Auto’s: