XM Break gekocht
V6
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18

Gepost: 21 september 2007 12:29 AM

Beste mede XM-ers, ik zal me als nieuweling even voorstellen:

Mijn naam is Caspar en ga schuil onder de naam V6 op het forum, omdat ik recentelijk een XM V6 v24 Break heb aangeschaft uit 1998 met nu 97000 kilometers op de teller. Ik ben blij dat ik rij als ik rij.

Dan maar gelijk even wat vragen (want mijn garantie loopt bijna af);
Ik heb op het forum al een soortgelijk onderwerp gezien met betrekking tot het ‘plakken’ van de automatische versnellingsbak, wat mijn bak tot nu toe slechts één keer heeft gedaan.
(Na een koude start bleef de bak in de eerste versnelling hangen) Maar sindsdien niet meer. De olie is (ondanks dat de bak ‘sealed for life is) vervangen, waarschijnlijk wegens lange stilstand vóór de verkoop.
Is wél bij een officiele Citroen garage gedaan, dus mag ik er vanuit gaan dat de juiste olie is gebruikt.
Wat kan hiervan (plakken) nog meer de oorzaak zijn? Daarnaast heb ik bij een snelheid van 120 oplopend naar 130 (ong 124) een trilling in de voortrein, weet iemand of dit óók van de bak afkomt?
En kan ik iets van diagnostische data uitlezen uit de ECU van de Bak, Motor, enz? ( Ik dacht dat auto’s van ná 1997 een OBDII aansluiting hadden, maar daar dacht Citroen natuurlijk anders over??)

Daarnaast hoor ik graag of een van jullie weet, of je een tripcomputer (rechterschermpje) naderhand in kunt bouwen in combinatie met de indrukbare ruitenwisser handle op de stuurkolom.

En of een van jullie wel eens een cruisecontrol(VDO) naderhand heeft ingebouwd, en welke onderdelen daar allemaal voor nodig zijn.
Maar goed die laatste twee zijn niet zo belangrijk want die hebben niets met de garantie van doen.

Goed, ik ben heel benieuwd naar jullie reacties!

mvrgr,

V6

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 21 september 2007 12:33 AM
  [ # 1 ]

welkom helaas heb ik geen antwoorden voor je maar wel een vraag heb je ook fotos van je xm Wink

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 21 september 2007 12:38 AM
  [ # 2 ]

Wauw… garantie! Ik heb nog nooit garantie gehad op een auto Wink

Dat tripcomputerding zou ik lekker vergeten. Het ding werkt met nogal veel sensoren en draadjes, het vervangen van de hendel en inbouwen van het klokje zijn de makkelijkste dingen. Vreemd trouwens dat het er niet standaard in zit, in z’n topmodel break?
Ook vreemd dat er geen cruise control standaard op zit trouwens!
Voor het inbouwen van een VDO set is een complete VDO set nodig… dus met pedaalschakelaars, gasklepservovacuumdingespompjegeval, bedieningshendel, 45 meter kabel en nog wat zooi.

De trilling van de voortrein zal eerder een onbalans in de wielen zijn. Een rondje balanceren bij de betere bandenboer doet wonderen. Dus niet de plaatselijke KwikFuck, echt een goede bandenboer.

Profiel  

V6
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 september 2007 12:57 AM
  [ # 3 ]
citroenc2 schreef:

welkom helaas heb ik geen antwoorden voor je maar wel een vraag heb je ook fotos van je xm Wink

Ja foto’s komen nog, moet nog even een plekje zoeken waar ik ze kan neerzetten. (suggesties?)

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 21 september 2007 01:05 AM
  [ # 4 ]

dat kan hier in je topic

stuur ze anders maar naar mij dan plaats ik ze wel
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  

V6
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 september 2007 01:13 AM
  [ # 5 ]
Harm schreef:

Wauw… garantie! Ik heb nog nooit garantie gehad op een auto Wink

Dat tripcomputerding zou ik lekker vergeten. Het ding werkt met nogal veel sensoren en draadjes, het vervangen van de hendel en inbouwen van het klokje zijn de makkelijkste dingen. Vreemd trouwens dat het er niet standaard in zit, in z’n topmodel break?
Ook vreemd dat er geen cruise control standaard op zit trouwens!
Voor het inbouwen van een VDO set is een complete VDO set nodig… dus met pedaalschakelaars, gasklepservovacuumdingespompjegeval, bedieningshendel, 45 meter kabel en nog wat zooi.

De trilling van de voortrein zal eerder een onbalans in de wielen zijn. Een rondje balanceren bij de betere bandenboer doet wonderen. Dus niet de plaatselijke KwikFuck, echt een goede bandenboer.

Tja, dat vond ik ook al vreemd, omdat mijn vorige XM V6 (serie 1) dat wél had. (Cruisecontrol en tripcomputer) Maar dit exemplaar komt uit Duitsland, en bezit daarentegen stoelverwarming (zelfs de achterbank)
Weer géén lendesteunverstelling, en ook geen houten strip op de portierbekleding, terwijl mijn vorige XM dat weer wel had. Maar die had weer niet de meerstanden op de automaat (ECO, SPORT, SNOW). En toch weer wel de electrisch in hoogte verselbare middenarmsteun. Enfin, ik ben er reuze blij mee. Maar het meest mis ik toch mijn cruisecontrol.

Is de snelheid of frequentie van de trilling (als dit uit de onbalans van je wiel komt) die ik voel bij ong 120 kilometer te vergelijken met de trilling die je voelt als je over zo’n ribbelstreep langs de weg rijdt? of is dat langzamer/sneller? (Ik probeer even te achterhalen of dit uit het wiel komt of niet)

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 21 september 2007 03:33 AM
  [ # 6 ]

Je kan ook even je voorste wielen achter zetten en de achterste naar voor.
En dan gaan rijden en zien of het betert of erger word. dan weet je uiteraard,dat je naar de bandenboer of naar de dealer moet. Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 21 september 2007 07:53 PM
  [ # 7 ]

als je toch garantie nog heb zou ik bij een andere dealer of de anwb even een auto controlle laten uitvoeren Wink

de xm van binnen

de xm van voren

de v6 24v

de xm van binnen

Wink

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 21 september 2007 08:04 PM
  [ # 8 ]

Mooi exemplaar hoor, gefiliciteerd zetje haar nog ff in dit http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=173357 topic. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook