mijn stuurhoes van mijn bx sport moet vervangen wordenaan de passagierszijde welke onderdelen moet ik hiervoor demonteren en heb ik ook persee een brug nodig of is de auto oppompen en opkrikken ook genoeg
mvg rik jongeneelen
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dit is zonder brug heel goed te doen. Even de stuurstang/spoorstang(?) (de benamingen zullen wel niet deugen, ik ben ook maar een amateur…) en de nieuwe er om schuiven. Voor je het zaakje los maakt moet je even meten hoever de stang er op geschroeft is. Op die manier kun je de originele sporing bij de hermontage weer benaderen.
Het aantal kanten tellen dat je ronddraait waar je je sleutel opzet, dan kom je preciezer uit
patje74 schreef:Dit is zonder brug heel goed te doen. Even de stuurstang/spoorstang(?) (de benamingen zullen wel niet deugen, ik ben ook maar een amateur…) en de nieuwe er om schuiven. Voor je het zaakje los maakt moet je even meten hoever de stang er op geschroeft is. Op die manier kun je de originele sporing bij de hermontage weer benaderen.
Volgens mij zit aan die kant ook de demper van de stuurbekrachtiging, deze moet ook los… Dat is nogal een kl#te klus, als ie niet los wil. Je hebt een heel klein btje speling, maar je moet t ook niet forceren.. Als je het hoesje goed soepel hebt gemaakt (in een bak met heel heet water) dan moet t ook wel lukken om m over de stuurkogel heen te schuiven, dan hoef je naderhand niet uit te lijnen..
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Oh ja, stuurbekrachtiging… Die heb ik dus niet.
Ik had bij mijn Sport er best wel een klusje aan, met brug. Dus zonder brug is t helemaal niet lkkr, denk ik. Ik zou m laten vervangen, is het geld wel waard.. Zeker als je niet een ervaren sleutelaar bent, dan loop je de hele tijd te schelden en ben je wel n paar uurtjes zoet…
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Een Sport heeft dus SB? Dat wist ik niet! Zonder SB was ik ongeveer een uurtje bezig, met wat gezelligheid overigens. Maar ja, als deze wagen SB heeft, zal ik mij er verder buiten houden.
Een Sport heeft dus SB? Dat wist ik niet
Natuurlijk, waarom niet dan?
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Waarom ik dat niet wist of waarom een Sport het niet zou hebben?
Simpel eigenlijk, ik wist het niet omdat ik het nooit ergens heb gelezen.
Waarom hij het niet zou hebben? Mijn TRS is ook uit die bouwperiode en was best luxe. En die heeft geen SB.
patje74 schreef:Waarom ik dat niet wist of waarom een Sport het niet zou hebben?
Simpel eigenlijk, ik wist het niet omdat ik het nooit ergens heb gelezen.
Waarom hij het niet zou hebben? Mijn TRS is ook uit die bouwperiode en was best luxe. En die heeft geen SB.
Idem bij mijn 16trs, en ik mis daar ook niets (nouja, die airco van jou dan….)
Ich bin ein Breaker
Sport was altijd een buitenbeentje.. (maar wel n snelle )
abxsport schreef:Sport was altijd een buitenbeentje.. (maar wel n snelle )
Alleen jammer dat ze er zo’n stom jaren-80-default-klokkenspel in gehangen hebben. Zelfs mijn Skoda 105 had een boeiender tellerpaneel dan een sport.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:abxsport schreef:Sport was altijd een buitenbeentje.. (maar wel n snelle )
Alleen jammer dat ze er zo’n stom jaren-80-default-klokkenspel in gehangen hebben. Zelfs mijn Skoda 105 had een boeiender tellerpaneel dan een sport.
Ja dat was een beetje jammer, zelf de toerenteller was te klein.. Die wijzer kon verder dan de schaalverdeling…
abxsport schreef:karel schreef:abxsport schreef:Sport was altijd een buitenbeentje.. (maar wel n snelle )
Ja dat was een beetje jammer, zelf de toerenteller was te klein.. Die wijzer kon verder dan de schaalverdeling…
Je zou bijna zeggen, een sport met een wat spannender klokkenspel, een beetje a la digit - maar dan niet zo’n onleesbare fluorescentiebuis - dan lijkt het tenminste ergens op.
Wat ik zo jammer vindt aan de verder best leuke Sport en GT is dat ze zo’n kansloos klokkenspel hebben. Nou net het leukste van de type 1 zit daar niet op - dat vind ik nogal een afknapper.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:abxsport schreef:karel schreef:abxsport schreef:Sport was altijd een buitenbeentje.. (maar wel n snelle )
Je zou bijna zeggen, een sport met een wat spannender klokkenspel, een beetje a la digit - maar dan niet zo’n onleesbare fluorescentiebuis - dan lijkt het tenminste ergens op.
Wat ik zo jammer vindt aan de verder best leuke Sport en GT is dat ze zo’n kansloos klokkenspel hebben. Nou net het leukste van de type 1 zit daar niet op - dat vind ik nogal een afknapper.
Ja ze hadden t niet helemaal helder daar bij Citroën, als wij daar de baas waren zag t er allemaal heel anders uit… Digitaal “wc-rollen” dashboard ofzo.. Of zou dat te veel op een gokkast gaan lijken??
abxsport schreef:karel schreef:abxsport schreef:karel schreef:abxsport schreef:Sport was altijd een buitenbeentje.. (maar wel n snelle )
Ja ze hadden t niet helemaal helder daar bij Citroën, als wij daar de baas waren zag t er allemaal heel anders uit… Digitaal “wc-rollen” dashboard ofzo.. Of zou dat te veel op een gokkast gaan lijken??
Hahaha, en dan ook nog een paar belletjes ipv waarschuwingslampjes
Ich bin ein Breaker