mijn stuurhoes van mijn bx sport moet vervangen wordenaan de passagierszijde welke onderdelen moet ik hiervoor demonteren en heb ik ook persee een brug nodig of is de auto oppompen en opkrikken ook genoeg
mvg rik jongeneelen
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dit is zonder brug heel goed te doen. Even de stuurstang/spoorstang(?) (de benamingen zullen wel niet deugen, ik ben ook maar een amateur…) en de nieuwe er om schuiven. Voor je het zaakje los maakt moet je even meten hoever de stang er op geschroeft is. Op die manier kun je de originele sporing bij de hermontage weer benaderen.
Het aantal kanten tellen dat je ronddraait waar je je sleutel opzet, dan kom je preciezer uit
patje74 schreef:Dit is zonder brug heel goed te doen. Even de stuurstang/spoorstang(?) (de benamingen zullen wel niet deugen, ik ben ook maar een amateur…) en de nieuwe er om schuiven. Voor je het zaakje los maakt moet je even meten hoever de stang er op geschroeft is. Op die manier kun je de originele sporing bij de hermontage weer benaderen.
Volgens mij zit aan die kant ook de demper van de stuurbekrachtiging, deze moet ook los… Dat is nogal een kl#te klus, als ie niet los wil. Je hebt een heel klein btje speling, maar je moet t ook niet forceren.. Als je het hoesje goed soepel hebt gemaakt (in een bak met heel heet water) dan moet t ook wel lukken om m over de stuurkogel heen te schuiven, dan hoef je naderhand niet uit te lijnen..
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Oh ja, stuurbekrachtiging… Die heb ik dus niet.
Ik had bij mijn Sport er best wel een klusje aan, met brug. Dus zonder brug is t helemaal niet lkkr, denk ik. Ik zou m laten vervangen, is het geld wel waard.. Zeker als je niet een ervaren sleutelaar bent, dan loop je de hele tijd te schelden en ben je wel n paar uurtjes zoet…
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas